Техпідтримка 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Помилка «Сайт недоступний»: чому вона виникає та способи вирішення

  1. Головна
  2. Блог
  3. Техпідтримка
  4. Помилка «Сайт недоступний»: чому вона виникає та способи вирішення
Категорії

Відвідувач заходить в браузер, вбиває запит, серед відповідей пошукової системи вибирає посилання на ваш сайт, натискає його і... Not Found. Страшний сон будь-якого власника сайту, правда? Плід праці всієї команди руйнується в прямому сенсі слова на останньому кліку. Щоб сайт ніколи не підсовував читачам такі «листи щастя», ми розглянемо причини виникнення найпоширеніших помилок і підкажемо, як їх вирішити.

Помилка 403 (Forbidden)

 

Почнемо, мабуть, з найбільш невинної помилки з нашого списку. По суті, це і не помилка зовсім, а повідомлення, що сторінка недоступна саме цьому користувачеві. Таке буває, наприклад, коли людину забанили. Але якщо ви точно впевнені, що не обмежували доступ до сторінки, а користувачі все одно скаржаться на 403, причини можуть бути такі.

  • Неправильний індексний файл. Файл головної сторінки повинен мати одну з назв (всі символи в нижньому регістрі — це важливо):

    index.shtml, index.html, index.htm, index.phtml или index.php.

  • Сторінка знаходиться в некоректній папці. Щоб дізнатися, в яку папку потрібно завантажувати файли, увійдіть в розділ «Мої домени» контрольної панелі. Навпроти кожного домену буде поле «Папка».

  • Неправильно налаштовані права (іноді — Помилка 500). Можливо, при створенні сторінки адміністратор випадково поставив в CMS неправильний рівень доступу. Залежно від налаштувань системи і типу даних, значення прав доступу може змінюватися. Найчастіше для файлів встановлюють значення 640, а для каталогів — 750.

 

Помилка 404 (Not Found)

 

З цією помилкою стикався, напевно, кожен користувач інтернету. Вона означає, що зазначеної сторінки за цією адресою більше немає. Щоб не потрапляти в таку ситуацію, не забувайте час від часу проводити ревізію зовнішніх посилань або обговорюйте цей момент з партнерами, які посилаються на ваш сайт. І зверніть увагу на регістр символів посилання, адже https://website/pic.jpg та https://website/pic.JPG — це посилання на два різних файли.

Більшість сучасних CMS дозволяють відстежити, скільки разів користувачі переходили на неіснуючі адреси. Ознайомившись з цією статистикою, веб-майстер може встановити директиви переадресації на актуальні адреси за допомогою CMS або налаштувань веб-сервера.

 

Помилка 500 (Internal Server Error)

 

Помилка 500 виникає у випадках, коли сервер не може виконати запит користувача. Виною тому можуть бути такі причини.

  • Проблеми з файлом .htacсess. Знайдіть файл .htacсess в кореневому каталозі веб-сайту та перевірте, чи не відбулося в ньому яких-небудь змін.

  • Помилка в скрипті або неправильні заголовки відповіді. У контрольній панелі знайдіть помилки лог-файлів і перевірте файл error_log.

 

Помилка 503 (Service Unavailable)

 

Користувач бачить помилку 503, коли сайт не встигає обробляти всі запити. Це може відбуватися з таких причин.

  • Багато запитів до веб-сервера. Можливо, на сторінці багато картинок та JS-скриптів. Якщо можна, об'єднуйте деякі ресурси в один файл. А ще намагайтеся не перестаратися з такими елементами, як чат, боти-індексатори, пошуковики.

  • Проблема зі скриптами. Важкі та застарілі компоненти CMS уповільнюють роботу сайту. Тут все просто — знайдіть все непотрібне і нещадно вимкніть. :) А ще скоротіть кількість SQL-запитів та оптимізуйте їх. Не забудьте про поштову розсилку — розташуйте скрипт в системному cron'і та перенесіть розсилку на час найменшої завантаженості сервера.

  • DDoS-атака. Можливо, ваш сайт не встигає обробляти всі запити, тому що хтось навмисне його «бомбардує». Захиститися від атак — задача нетривіальна, але цілком посильна. До речі, ми вже писали про це.

 

Як виявити помилку раніше користувача?

 

Погано, коли про баги на сайті ви дізнаєтеся від відвідувачів. Краще, звичайно, щоб помилок взагалі не виникало, але якщо вже ми з вами живемо в реальному світі, можна навчитися відстежувати їх раніше, ніж вони потраплять на очі читачеві.

Використовуйте для цього вбудовані можливості браузера. Для Google Chrome це вкладка Dev Tools, а для Mozilla Firefox — розширення Firebug (налаштовується в меню Adds On). У вкладці Network (або Net) ви побачите деякі помилки сторінки. А ще краще — довірте керування сайтом професійному веб-майстру.

 

Висновки

 

Взагалі, уникнути неприємних ситуацій з помилками сайту неважко. Особливо, якщо у вас в команді є грамотний фахівець. Вчасно оновлюйте CMS, стежте за зовнішніми посиланнями, перевіряйте сторінки на наявність помилок, не чекаючи скарг від відвідувачів, — і буде вам щастя. :) Але навіть якщо помилки вже почали докучати читачам сайту — не впадайте у відчай. Розкладіть все по поличках, з'ясуйте, коли помилка почала даватися взнаки вперше, з чим це може бути пов'язано, ким і для чого останнім часом вносилися зміни тощо. Ну, а з питань якісного хостингу як невеликих, так і масштабних веб-ресурсів звертайтеся до нас за грамотною консультацією 24×7.

 

Поділитися:
Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись