Техпідтримка 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Міграція та впровадження: про що мовчать провайдери

  1. Головна
  2. Блог
  3. Техпідтримка
  4. Міграція та впровадження: про що мовчать провайдери
Категорії

Цей текст — для тих, хто боїться чіпати те, що начебто працює, щоб не зламати. А також для тих, хто не вірить вимовленим словам (особливо, якщо їх промовляє продавець), якщо вони не зафіксовані на папері. І навіть для тих, хто зайшов сюди випадково, але зачепився почитати цікаві матеріали.

А ще він — для всіх тих, хто бажає зрозуміти, що ховається за загадковою фразою «міграція в хмару» і як же це все відбувається

З чого почати?

Коли людина починає розбиратися в новому для себе питанні, вона часто стикається з проблемою, яка формулюється двома словами: «Незрозуміло все». Це може бути освоєння нової мови (людської або програмної), знайомство з нестандартним пристроєм або технологією, та що завгодно, де виникає замкнуте коло: щоб отримати відповідь на питання, потрібно спочатку поставити запитання, але незрозуміло, що саме питати.

Хмарні технології — одна з таких нових речей, у всіх нюансах яких дуже складно розібратися самостійно, тому люди звертаються до фахівців, які вирішують їхні проблеми. Ми ж — не просто фахівці, а відповідальні фахівці, тому крім вирішення проблем докладно розповідаємо (в блозі або особисто), що і чому ми робимо. Сьогодні ми поговоримо про міграцію в хмару, що це таке, як відбувається, чим завершується і що буває після. Будемо раді, якщо у вас виникнуть питання, адже це означатиме, що ще для когось світ хмарних технологій стане трохи зрозуміліше. Поїхали!

Що таке міграція?

З точки зору адміністратора мережі, міграція — це перенесення даних і налаштувань з фізичного сервера, який стоїть десь в компанії і забезпечує роботу офісної мережі, на віртуальний, який запущено в дата-центрі у хмарного провайдера.

З точки зору користувача, міграція — це: «Вранці приходив адмін, сказав, що тепер сервер не в його комірчині, а в Європі. А так — все, як завжди. Хіба що добряче спритніше стало».

З точки зору замовника, міграція — це: «Щоб все працювало, я за це гроші плачу!».

Ми повністю згодні з усіма цими визначеннями. Крім того, що конкретно за міграцію замовник не платить. Ми (на відміну від переважної більшості провайдерів) надаємо цю послугу безкоштовно, оскільки наше завдання — щоб в нашій хмарі у клієнта все працювало на відмінно! Мало того, ми завжди рекомендуємо, щоб міграцію виконували ми самі, навіть якщо у замовника є свої ІТ-фахівці (а це буває не завжди), оскільки хмари — це окрема галузь знань і видатний в інших питаннях фахівець, що не займається постійно хмарами, може при міграції допустити помилки, які позначаться на кінцевому враження.

Відповідно, на підставі власного досвіду ми сформували алгоритми того, як потрібно робити міграцію — часткову або повну.

Повна міграція передбачає наступне. На початкових етапах, коли клієнт визначився які елементи його інфраструктури будуть переноситися в хмару, ми щільно спілкуємося з майбутніми користувачами, щоб зрозуміти, з чим вони працюють і що є найбільш критичним. Поспілкувавшись із замовником, ми визначаємо, в якій послідовності потрібно переносити дані, зв'язку між ними і інструменти управління. Потім ми узгоджуємо план робіт з замовником, причому він може вносити в алгоритм свої корективи. А далі ми діємо на підставі цього плану. Як правило, і часткова, і повна міграція відбувається дуже швидко. Починати використовувати наші ресурси можна відразу, при необхідності - в день звернення. Офіс з 20 чоловік повністю переноситься в хмару в середньому за 5 робочих днів.

Часткова (поступова) міграція — це той шлях, яким ідуть більші компанії. Він має на увазі більш складну міграцію досить розгалуженою IT-інфраструктури, яку за 1-2 дня перенести неможливо. І в цьому випадку ми складаємо не просто план, а дорожню карту міграції. У нас є і готові типові шаблони міграції, і, якщо потрібно, нетипові рішення, розроблені під конкретного замовника в тісному з ним співпрацю.

Міграція на сервер

Укладаючи контракт, ми завжди обговорюємо, яким повинен бути результат (безперервність робочих процесів, підключення периферійних пристроїв або флеш-ключів, певне швидкодію, забезпечення мобільності, інформаційної безпеки, швидкого доступу до ресурсів, економічні вигоди і т.п.). Це важливо, тому що, дізнавшись про ці цілі, ми можемо запропонувати ті рішення, які у нас вже є торованими (кращими). Крім того, в нашій партнерській мережі є компанії, які спеціалізуються на самих різних завданнях: наприклад, впровадженні рішень на базі «1С», розробці та впровадженні систем електронного документообігу і т.д. І в тих випадках, коли ми добре розуміємо завдання, ми можемо не просто створити якусь конфігурацію, але і порекомендувати найкращі напрацьовані практики для оптимізації міграції в хмару і використання ресурсів. І досвід - наш і наших партнерів - в даному випадку дуже корисний. Знаючи поставлене завдання, ми розуміємо, яким чином буде протікати міграція, щоб отримати від неї для компанії максимальний ефект.

Отже, наступний етап - вибір рішення. Ми пропонуємо замовнику кілька варіантів на вибір, чесно розповідаючи «за» і «проти» кожного рішення, вибираючи оптимальне за можливостями і ресурсів. І коли клієнт визначається, закріплюємо відносини договором і виділяємо ресурси.После цього відбувається налагодження і тестування системи. Це означає, що компанія-замовник розгортає на виділених нами ресурсах то ПО, яке буде там працювати, і налагоджує його роботу. Налагодження системи - це важливий процес перед тим, як починати міграцію. Починати міграцію потрібно тоді, коли компанія-замовник переконається, що все повністю готове і систему можна використовувати в бойовому режимі.

На етапі тестування і налагодження системи клієнт, своїми руками «обмацує» хмарну систему, привертає нас для уточнення всіх виникаючих питань. Ми не пускаємо процес на самоплив, віддавши ресурси і реквізити доступу, так як прекрасно розуміємо, що робота в хмарної інфраструктурі для багатьох є чимось новим, і в процесі налагодження клієнт буде задавати питання. І в цьому випадку ми завжди готові надавати допомогу в налаштуванні системи потрібним чином.

А далі починається найцікавіше - міграція IT-середовища. Спочатку виконується перенесення даних в хмарну середу, причому самі дані доступні завжди під час цього процесу, адже ні користувачі замовника, ні його клієнти не повинні відчувати будь-яких незручностей у роботі. Якщо міграція здійснюється не за одну ніч, що буває досить часто, то якийсь час інфраструктура буде працювати частково в хмарі, а частково - в її поточному виконанні. Тому ми повинні подбати про те, щоб ці дані були одночасно доступні і з хмари, і з колишньою інфраструктури клієнта. Більш того, нерідко зустрічаються гібридні конфігурації, при яких частина даних залишається на території замовника, а частина переходить в хмару.

Тому необхідно не тільки перенести дані, але і зберегти все прив'язки, оскільки дані повинні бути доступні без переконфігурації робочих місць. Цей процес вимагає акуратності і спеціальних знань, так що його теж часто виконуємо ми, використовуючи свій досвід і навички перенаправлення потоків трафіку, проксінг і т.д. Це цікаво і нам це подобається, але ми не будемо тут розповідати про це докладно, по-перше, тому, що розповідь відразу стане технічним, а по-друге, тому, що користувачі цього не бачать, вони отримують вже кінцевий результат - середу, працюючу в хмарі.

Доля мігранта

Що відбувається далі? А далі відбувається «життя після життя»: ви успішно мігрували, потрапили в хмару і далі вам необхідно всім цим керувати. І тут ви можете як управляти самостійно (у нас багато зручних інструментів, які передбачають наявність базових ІТ-знань), так і доручати необхідні інфраструктурні роботи нашої техподдержке, і тоді ми зробимо потрібні зміни самостійно.

Якщо у замовника немає системного адміністратора і потрібно, щоб ми не тільки забезпечували роботу його інфраструктури «зовні» (робота віртуальних серверів, бекап даних, робота мережі, і т.п.), але і виконували роботи по обслуговуванню «всередині» віртуальних машин ( прикладне ПО, бібліотеки, і т.п.), то ми прекрасно справляємося з цим в рамках додаткового пакету послуг TuchaExpert, який передбачає, що ми відповідаємо і за обслуговування програмного рівня інфраструктури. Якщо системний адміністратор у компанії вже є, це також чудово, так як «місцевий» адмін добре знає внутрішню кухню компанії і може займатися подальшим ІТ-розвитком компанії. А ми завжди готові в цьому допомагати і підтримувати.

Виникли питання або цікаві завдання для нас? Не відкладайте їх в довгий ящик. Зв'яжіться з нами і отримаєте грамотну підтримку вже зараз!

Поділитися:
Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись