Адміністрування серверів: що в себе включає і кому стане в нагоді?
- Головна
- Блог
- Техпідтримка
- Адміністрування серверів: що в себе включає і кому стане в нагоді?
Отже, корабель для великого плавання побудований і спущений на воду, пляшка шампанського урочисто розбита, а бравий капітан впевнено піднявся на місток. Останній невирішене питання — кого взяти з собою на борт, щоб проблеми не застали зненацька прямо посеред океану?
Ні, це не початок історії про Титаніку або іншому більш щасливого кораблі. Сьогодні поговоримо про використання хмарних технологій в бізнесі і про те, чи варто, вирушаючи в велике плавання, взяти на борт пару-трійку наших інженерів, які будуть підтримувати корабель на плаву, а якщо щось трапиться айсберг — оперативно підлатають пробоїну. Йтиметься про послугу адміністрування хмарних серверів.
Чи можна обійтися без послуги адміністрування серверів?
Це питання нам часто задають нові клієнти. Відповідь — можна, але тільки якщо у вас в команді є тямущий системний адміністратор або ви самі фахівець в ІТ. Та й зовсім без підтримки ми вас в будь-якому випадку не залишимо — Tucha.ua своїх не кидає, тому, замовивши у нас будь-яку послугу, базову підтримку ви отримаєте безкоштовно.
У чому різниця між базовою підтримкою і адмініструванням сервера (розширеною підтримкою)?
Безкоштовна базова підтримка
- Стандартний порядок опрацювання звернень.
- Консультація без діагностики (питання — відповідь).
- Ми не зберігаємо у себе ваші реквізити доступу до операційної системи на вашому сервері і не маємо права будь-яким чином втручатися в її роботу, тому відповідаємо тільки за функціонування віртуальної машини, але не за роботу програмного забезпечення на ній.
Розширена підтримка (адміністрування серверів)
- Підвищений пріоритет обробки запитів.
- Діагностика з предметної консультацією наших ІТ-фахівців з ваших запитань.
- Внесення змін до ПО хостингової платформи (операційна система, драйвери, утиліти, бібліотеки, системні служби, мовні інтерпретатори, СУБД), розгорнутої у віртуальній інфраструктурі.
Доступно як постійне (від 30 євро / місяць), так і погодинне (20 євро / год) адміністрування. Важлива відмінність: при постійному адмініструванні ми надаємо як реактивні, так і проактивні послуги (конкретніше про них трохи нижче), при погодинному — тільки реактивні. При постійному адмініструванні ми створюємо собі окремі облікові записи для доступу і приймаємо ваш сервер на постійний моніторинг.
Що саме входить в послугу адміністрування серверів?
Адміністрування серверів від Tucha.ua — це цілий комплекс рішень, за які відповідають наші фахівці.
1. Оптимізація сервера і окремих додатків. Ми зробимо так, щоб ваш сервер працював надійно і на максимальній швидкості.
2. Моніторинг стану сервера. Цілодобовий моніторинг служб та комплектуючі, ПЗ сервера дозволить нам оперативно дізнатися про аномалії і швидко приступити до їх виправлення.
3. Професійна установка оновлень. Завжди актуальне і найсвіжіше ПЗ.
4. Контроль безпеки. Ми приймемо всі можливі заходи для того, щоб шкідливе ПЗ не отримало доступ до ваших даних.
5. Регулярне резервне копіювання критичних даних. (Якщо ви використовуєте послугу TuchaBackup або надаєте нам реквізити доступу до свого сховища). Вся важлива інформація буде завжди доступна для відновлення.
6. Цілодобова технічна підтримка. В нашу команду підтримки входять тільки кваліфіковані фахівці, які готові оперативно відреагувати на будь-яку позаштатну ситуацію 24/7.
В цілому наші послуги можна умовно поділити на проактивні, коли ми самі робимо дії, націлені на забезпечення стабільної роботи системи клієнта, і реактивні, коли ми усуваємо виниклі інциденти або вносимо якісь зміни в конфігурацію системи на вимогу клієнта.
Проактивні дії включають в себе:
- постійний моніторинг роботи системи і оперативне усунення аномалій в їх роботі — часто до того, як це встигає перерости в інцидент;
- регулярний аудит системних журналів;
- установку оновлень системного програмного забезпечення в тих випадках, коли це необхідно для усунення тих чи інших вразливостей;
- встановлення та налаштування системного програмного забезпечення в тих випадках, коли це потрібно для підвищення ефективності обслуговування системи;
- забезпечення резервного копіювання конфігурації системи;
- видача замовнику рекомендацій, що стосуються експлуатації системи.
Під реактивними діями ми маємо на увазі:
- усунення неполадок в роботі системи;
- внесення коригувань в налаштування системи при виявленні аномалій в її роботі;
- внесення змін в конфігурацію програмного забезпечення системи на вимогу замовника;
- проведення аналізу ефективності роботи і оптимізація роботи окремих компонентів системи на вимогу замовника;
- консультування замовника з усіх питань, пов'язаних з експлуатацією системи.
Зони відповідальності
Навіть замовивши послугу адміністрування серверів, потрібно розуміти, що ми не маємо справи з даними, які користувач сам завантажив на сервер (або вони з'явилися там в результаті роботи призначеного для користувача додатки), тому відповідальність за них залишається за клієнтом. Давайте розглянемо на конкретному прикладі.
Є сайт, який потрібно захостити на нашому сервері - супер, зробимо в кращому вигляді. Проконтролювати безпеку сервера, налаштувати системні служби, організувати резервне копіювання — наше завдання і, повірте, ми виконаємо її на совість. Але, якщо клієнт завантажив на наш хостинг сайт з помилками в коді, і сайт не працює — це помилка розробників сайту. Це ж стосується подальших змін в коді сайту, оновлення CMS та інших операцій із завантаженими даними.
Те ж саме з питанням зовнішньої безпеки. Ми приймемо всі можливі заходи для того, щоб зловмисники не змогли змінити або отримати якісь дані за рахунок уразливості в системному ПО. Але, якщо сам код вашого веб-сайту з самого початку містить уразливість або «закладку», цим запросто можуть скористатися зловмисники.
Резюмуємо. Фізична інфраструктура ЦОД, середа віртуалізації, віртуальне обладнання, ПО — повністю наша зона відповідальності, завантажені дані — ваша.
Весь пиріг ми готуємо самі, кожен шар і навіть просочення. Але вишенька — завантажені вами дані, і пересувати її на свій розсуд ми просто не маємо права.
Кому потрібно адміністрування серверів?
Виділити конкретні групи клієнтів, яким обов'язково потрібно/не потрібно замовляти послугу адміністрування, складно. Часто до нас звертаються власники нових бізнесів, яким штатний системний адміністратор поки не по кишені, інтернет-магазини, яким важливий цілодобовий моніторинг, просто компанії, чия діяльність далека від комп'ютерної та які визнали більш вигідним для себе користуватися послугою наших фахівців, ніж приймати фахівця в штат. Так що і постійне, і разове адміністрування може стати в нагоді практично будь-якого бізнесу в тій чи іншій ситуації.
Ціна питання
Як ви, мабуть, вже зрозуміли, адміністрування серверів — відповідальне заняття, яке вимагає чимало додаткового часу наших фахівців. Тому послуга платна - в іншому випадку нас просто не вистачило б на інші хмарні завдання. :) Вартість адміністрування — від 30 євро/місяць (в залежності від конфігурації вашого сервера) або 20 євро/год, і це розумна і дуже помірна плата за надійну роботу вашого сервера.
Отже, системне адміністрування серверів - незамінна послуга, якщо: у вас в команді немає толкового сисадміна, ваш інтернет-проект працює цілодобово або навпаки тільки починає своє велике плавання. Помірна плата — ще один важливий аргумент. Загалом, подумайте і гарненько зважте всі «за» і «проти», а з будь-яких додаткових питань звертайтеся до нас за грамотної консультацією 24/7.