Кейс з організації хостингу CRM-ERP-системи Odoo у хмарах
- Головна
- Хмарні рішення
- Кейс з організації хостингу CRM-ERP-системи Odoo у хмарах
Продовжуємо серію матеріалів про впровадження та хостинг альтернативних CRM-систем. Особливості бельгійської CRM-ERP-платформи Odoo ми обговорювали в інтерв’ю з Олександром Возним, виконавчим директором компанії DevLab. Наразі разом з партнером маємо досвід реалізації спільного проєкту — розгортання віртуального сервера для хостингу системи у хмарах. На конкретному прикладі вирішили розповісти, як усе відбувається. Стаття буде корисною, якщо ви замислюєтесь над інтеграцією нової CRM-системи або заміни поточної, але вагаєтесь у прийнятті рішення.
До компанії DevLab звернувся клієнт із задачею впровадити в роботу CRM-ERP-систему для автоматизації бізнес-процесів. Разом з інтегратором вибір був зроблений на користь програмного продукту Odoo та хостингу його на віддалених серверах від Tucha.
Передусім інтегратор разом з замовником провели аудит бізнес-процесів компанії, підібрали для клієнта необхідні модулі системи та вирішили організаційні питання. Важливими технічними питаннями на цьому етапі є визначення приблизного середнього та пікового навантаження на систему, а також вимоги до безпеки, відмовостійкості та надійності.
Далі до проєкту приєдналися фахівці Tucha, які погодили терміни роботи та алгоритм розгортання сервера для хостингу CRM-ERP-платформи.
За досвідом розробників Odoo, необхідна кількість ресурсів залежить від навантаження, яке створюють користувачі на сервер. Зі свого боку ми підібрали оптимальні конфігурації ресурсів для роботи різної кількості користувачів з коробкою Odoo на сервері. Вартість оренди залежить від вибраного сервісу, на базі якого буде реалізована задача. Для хостингу CRM-систем зазвичай пропонуємо на вибір один з таких сервісів:
- TuchaBit — віртуальні сервери за доступною ціною з майданчиками в Україні. Сервіс складається зі збалансованих наборів ресурсів — юнітів. 1 юніт — це 1 CPU, 1 ГБ RAM, 25 ГБ SSD. Гарантована доступність послуг складає 99,0%. Машини TuchaBit працюють на базі операційної системи Microsoft Windows, а ліцензію на використання Windows Server Datacenter включено в ціну.
- TuchaBit+ — надшвидкі віртуальні сервери з майданчиками як в Україні, так і в Словаччині (на вибір клієнта). Машини TuchaBit+ компонуються з віртуальних юнітів, тобто збалансованих наборів ресурсів. 1 юніт — це 1 CPU, 2 ГБ RAM та 15 ГБ SSD. Гарантована доступність послуг складає 99,9%. Є можливість орендувати ПЗ від Microsoft у нас (надаємо ці послуги вже тривалий час на основі програми SPLA) або використовувати своє.
- TuchaFlex+ — віртуальні машини з майданчиками за кордоном (здебільшого у Німеччині). Віддалені машини мають гнучку конфігурацію, що дозволяє зібрати сервіс з будь-якого набору ресурсів. Гарантована доступність послуг складає 99,9%. Сервіс дозволяє розгортати віртуальні машини з операційними системами Windows, Linux, FreeBSD та системами на їх базі.
Замовник зупинив вибір на сервісі TuchaBit. Набір ресурсів відповідно до навантаження клієнта (роботи з системою до 10 співробітників) підібрали у конфігурації 6 юнітів, а це: 3 CPU, 6 ГБ RAM, 150 ГБ SSD. За замовчуванням до кожного сервера на базі будь-якого із сервісів додається 1 IP-адреса. Оренда сервера з таким набором ресурсів коштує 56 євро/місяць*.
На базі інших наших сервісів набір ресурсів для вирішення задачі з подібним навантаженням буде таким:
- TuchaBit+ у конфігурації 3 юніти, це: 1 CPU, 6 ГБ RAM, 45 ГБ SSD. Також додатково додаємо 2 CPU. Вартість оренди машини в такій конфігурації складає 52 євро/місяць.
- TuchaFlex+ з таким набором ресурсів: 3 CPU, 6 ГБ RAM, 60 ГБ SSD. Оренда сервера в такій конфігурації коштує 81,50 євро/місяць.
* Оплата здійснюється у гривнях за курсом НБУ на перше число поточного місяця.
Етап 2. Розгортання сервера для хостингу CRM-ERP-системи Odoo
Далі фахівці служби технічної підтримки Tucha розгорнули VPS підібраної конфігурації на базі сервісу TuchaBit та здійснили налаштування для роботи програмного продукту:
- встановили на розгорнуту віртуальну машину операційну систему Debian 10 (на базі TuchaBit є можливість встановити як ОС Windows, так і будь-яку іншу за потребою замовника);
- встановили програмний продукт Odoo у версії 14;
- налаштували nginx;
- випустили SSL-сертифікат — налаштували доступ до системи за протоколом https;
- створили окремого користувача, надали йому права на встановлення пакетів Python, а також надали можливість перезапускати службу odoo.service.
Після цього передали реквізити доступу до віртуальної машини інтегратору, аби він налаштував чисту систему Odoo на сервері та підготував її до роботи, а саме — наповнив необхідними модулями та клієнтськими даними.
Етап 3. Налаштування роботи Odoo з боку інтегратора
Фахівці компанії DevLab виконали такі дії:
- Встановили додаткові модулі Python, відповідно до залежностей додаткових модулів Odoo.
- Встановили додаткові модулів Odoo, відповідно до бізнес-вимог.
- Внесли зміни у файл конфігурації Odoo для забезпечення необхідних режимів роботи модулів.
Після здійснення всіх налаштувань клієнт електронним листом отримав реквізити доступу до машини і панелі керування віртуальним сервером. А для того щоб розібратися з початковими налаштуваннями на сервері, рекомендуємо скористатися покроковою інструкцією з перших кроків роботи у хмарах.
Оскільки для TuchaBit, як і для більшості сервісів Tucha, передбачений безкоштовний тестовий період впродовж 7 діб, замовник скористався нагодою переконатися в якості роботи з програмним продуктом у хмарах.
Після перевірки роботи віртуальної машини та встановленої на ній коробкової версії CRM-системи замовник почав працювати з системою Odoo у хмарах.
В процесі вирішення задачі постало також питання вибору зручного для клієнта виду технічної підтримки. Загалом ми пропонуємо чотири види підтримки:
- Базова.
- Постійне адміністрування сервера.
- Погодинне адміністрування сервера.
- Підтримка по гарантії.
Оскільки вирішенням технічних питань щодо роботи програмного продукту займається безпосередньо інтегратор, з нашого боку потребувалася підтримка працездатності сервера, віртуального обладнання та фізичної інфраструктури ЦОД. Ці повноваження входять до базової підтримки, що якнайкраще відповідає потребам замовника та надається безкоштовно.
Вартість вирішення задачі складається з кількох компонентів. Перший — це разові витрати, до яких належить робота інтегратора, а саме:
- Консультація щодо вибору CRM-системи — безкоштовно.
- Аудит бізнес-процесів та первинна оцінка — 5000-8000 грн.
- Технічне проєктування — 7000-12000 грн.
- Встановлення та налаштування модулів — 3000-6000 грн.
- Імпорт даних клієнта до системи — 4000-10000 грн.
- Імплементація розширення моделей даних та бізнес-процесів в системі згідно з технічним проєктом — 5000-15000 грн.
- Технічний супровід впродовж тестової експлуатації — 3000-8000 грн.
З боку команди Tucha до разових послуг належить налаштування віртуального сервера, встановлення програмного продукту у потрібній версії для подальшого налаштування інтегратором. Ці послуги надаються безкоштовно.
Ще одна складова — це щомісячні витрати, пов’язані з хостингом CRM-ERP-системи у хмарах:
- Оренда віртуального сервера, у нашому випадку йдеться про сервіс TuchaBit у конфігурації 6 юнітів — 56 євро/місяць.
- Базовий вид технічної підтримки — безкоштовно.
Починати роботу з новими програмними продуктами — не складно, якщо заручитися підтримкою експертів. Разом з партнерами ми будемо раді організувати роботу з CRM-системами та забезпечити їм надійний хостинг на віддалених серверах від Tucha.
Звертайтеся та розповідайте про свої задачі! Підберемо влучну конфігурацію ресурсів, допоможемо з налаштуваннями роботи на сервері та надамо найкращу технічну підтримку.