CRM-ERP-система Odoo як альтернатива російським програмним продуктам. Досвід експерта

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. CRM-ERP-система Odoo як альтернатива російським програмним продуктам. Досвід експерта
Категорії

Економіка країни-ворога не має отримувати гроші від українських споживачів. Тому компанії, які раніше користувалися програмним забезпеченням від розробників з рф, активно шукають заміну цим продуктам, і одна з альтернатив CRM-системам — це бельгійська CRM-ERP-платформа Odoo. Аби користувачі отримали більше інформації про цей продукт, ми поспілкувалися з компанією DevLab, що на практиці знається на впровадженні Odoo. В інтерв’ю Олександр Возний, виконавчий директор, розповів про особливості роботи системи та процес переходу на неї з інших CRM. Досвід партнера буде корисним кожному, хто наразі знаходиться у пошуках альтернатив російським програмним продуктам для автоматизації бізнесу.

Odoo

Як давно працює компанія DevLab та чи змінилася її спеціалізація з початком нової активної фази війни?

Компанія DevLab була заснована у 2017 році. Впродовж усього періоду роботи ми впроваджували Бітрікс24, а з березня 2022 року перейшли виключно на CRM+ERP-систему Odoo. Загалом же займаємося напрямом інтеграції СRM-систем вже близько 15 років.

Щодо спеціалізації, з початком повномасштабної війни вона суттєво не змінилася: ми продовжуємо займатися далі впровадженням та розробкою застосунків. Але нещодавно прийняли рішення робити основний акцент на розробці продуктів, зокрема — модулів для Odoo.

А наскільки змінилися запити клієнтів впродовж останніх кількох місяців?

З кінця лютого цього року всі підприємці, які повертаються до роботи, звертаються до нас зі схожим запитом: вони бажають перейти з Бітрікс24 на іншу CRM-систему і знаходяться у пошуках варіантів. Зі свого боку ми розповідаємо клієнтам про платформу Odoo, пропонуємо спробувати її, аби замовники на власному досвіді зробили висновок, чи підходять їм саме ця система.

Рішення змінити продукти для впровадження виникло нещодавно або Ви давно замислювалися над цим?

Кардинальне рішення прийняли після початку повномасштабної війни. Проте технічні та організаційні питання щодо роботи з Бітрікс24 були і раніше, не все так добре було і з боку партнерських відносин. Тож ми і до цього розглядали питання спробувати інший продукт, але не бачили суттєвих альтернатив.

На які критерії Ви звертали увагу під час вибору нового продукту для впровадження? Чому вибрали саме Odoo?

З системою Odoo ми познайомилися лише тоді, коли постало нагальне питання переходу на іншу CRM, нам порекомендували її партнери. До цього ми нічого не чули про систему, хоча вона існує вже близько 14 років. Можливо, якби раніше мали більше інформації про Odoo, поглянули на неї під іншим кутом.

Коли ж вибирали новий продукт для впровадження, передусім звертали увагу ось на що:

  1. Технічний аспект: наскільки зручною та простою є реалізація технічних моментів. Серед іншого, цікавилися тим, наскільки простим буде перехід з Бітрікс24 на іншу платформу, чи містить вона весь необхідний замовникам функціонал.
  2. Питання вартості: скільки коштуватиме нова система та яка вартість її впровадження для клієнта.

Зупинилися саме на Odoo, тому що це рішення є поєднанням усіх критеріїв, які нас влаштували, — і технічних, і комерційних.

Якщо порівнювати систему Odoo з тією ж Бітрікс24, суттєва різниця полягає передусім у відкритості систем. Так, усі функціональні модулі, що представлені в Бітріксі, є і в Odoo, тобто основа є і там, і там. Та коли постає питання налаштувати щось не так, як у базовому варіанті, то у Бітрікса все зводилося до потреби в окремих застосунках, API тощо. Доопрацювати що-небудь з базового функціоналу можна було лише частково та виключно в коробковій версії, але при цьому втрачалася можливість отримувати стандартні оновлення модифікованих модулів. В Odoo ж це зроблено досить гнучко: можно окремими модулями змінити будь-що у цій системі, проте це більш складно з технічної точки зору, адже потрібно писати більше коду.

Загалом, система є фреймворком: можна зробити будь-яку логіку, свої сутності, окремі модулі. Можна взагалі не використовувати базові модулі, а розробити свої. На проєктній основі розраховується, скільки буде коштувати доопрацювання Odoo до потрібного клієнту функціоналу. Гадаю, що бюджети будуть приблизно такими ж, як були у разі впровадження Бітрікс24.

Odoo є поєднанням усіх критеріїв, які нас влаштували, — і технічних, і комерційних

Як саме для користувачів відбувається процес переходу на програмний продукт Odoo? З якими складнощами зіштовхуєтеся ви як інтегратор, а клієнт — як кінцевий споживач?

Спочатку відбувається інсталяція системи, потім базове перенесення даних. Далі клієнт перевіряє, чи всі дані на цьому етапі перенесені на нову систему, чи все його влаштовує. У цей час замовник все ще продовжує працювати зі старою CRM, а інтегратор допрацьовує функціонал. Зрештою, відбувається фінальне перенесення даних і контрольна перевірка роботи. Якщо підсумувати, це досить тривалий процес — від місяця і більше.

Щодо складнощів, вони також трапляються. Скажімо, йдеться про інтеграцію системи Odoo з українськими сервісами, зокрема службами доставки, платіжними системами, чат-каналами тощо. Здебільшого вони платні, деякі не мають належної якості.

Також, як я вже зазначав, зустрічаються складнощі у тих клієнтів, які бажають що-небудь власноруч змінити всередині системи. Та, звісно, у кожному випадку це все індивідуально.

Поділіться думкою щодо перспективності поширення Odoo в Україні:

Зараз є кілька десятків компаній в Україні, які впроваджують Odoo. Також існують готові розроблені рішення для різних галузей бізнесу, наприклад, ecommerce. Та все ж вагома частина користувачів ще не знають, що існує така система, які можливості вона надає, які в неї переваги та недоліки.

Якщо говорити про подальшу перспективу поширення Odoo, усе передусім буде залежати від того, яку технічну підтримку отримуватимуть клієнти на території нашої країни. Наразі консультаційну підтримку надає безпосередньо розробник програмного продукту, але виключно англійською мовою і лише для Enterprise-версії. Ми плануємо створити українське ком’юніті, в якому клієнти зможуть ставити питання та отримувати на них змістовні відповіді щодо роботи з Odoo. Також будемо розробляти модулі для цієї системи: певна частина буде безкоштовною, а якщо виникне потреба персоналізувати їх відповідно до побажань конкретного клієнта, така опція буде доступна вже за гроші. Загалом же, будемо прагнути, щоб клієнти могли скомплектувати персоналізовану систему під власні потреби.

Ми плануємо створити українське ком’юніті, в якому клієнти зможуть ставити питання та отримувати на них змістовні відповіді щодо роботи з Odoo

Зі свого боку Tucha залюбки допомагає розмістити коробкові версії CRM-системи Odoo у хмарі, забезпечити їм стабільну роботу, а клієнтам — чуйну та компетентну техпідтримку 24×7. Ми також наразі активно співпрацюємо з компаніями, які вибирають для роботи Odoo, та вже маємо досвід у наданні якісного хостингу для цієї системи, тому звертайтеся! 

Дякуємо Олександру за бесіду, а всій команді DevLab — за активне партнерство.

Разом до перемоги!

Поділитися:
Статті по темі

Ми продовжуємо серію огляду альтернативних рішень, якими можна замінити російські CRM-системи Бітрікс24, amoCRM та інші. Цього разу ми вирішили дізнатися більше про платформу Zoho, яка містить усі необхідні інструменти для автоматизації роботи компаній. Розібратися докладніше в тому, які переваги має ця система і чому інтегратори вибирають саме її серед низки інших, нам допоміг Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем компанії Regis Team.

Безпека інформації — важливе питання сьогодення. Як захистити свої дані? Які практики впроваджують в роботу компанії та що рекомендують робити своїм клієнтам? Обговорили актуальну тему з нашим давнім і надійним партнером Сергієм Басовим, технічним директором ТОВ «ТСПС». 

Як посилити безпеку зберігання даних? Питання, що не лише не втрачає актуальність, а набуває все більшого значення: загроз стає більше, а хакери — ще досвідченішими. Проте й інформаційна просвіта серед користувачів зростає, до чого ми також активно долучаємось.

З компанією Uniqid та її засновницею Юлією Павловою, що з міста Львів, наша співпраця триває досить давно. Команда партнерів спеціалізується на проведенні інформаційно-тематичних заходів, супроводі та автоматизації спеціалізованого програмного забезпечення, наданні правових, юридичних, бухгалтерських консультацій та інших поширених послуг.

Один з найбільш функціональних варіантів на заміну 1С, BAS і подібних — це MASTER:Бухгалтерія, платформа для ведення бухгалтерського, податкового, управлінського обліків та формування звітності від українських розробників. Ми вирішили дізнатися докладніше, які особливості має система та які задачі вирішує, як відбувається процес перенесення даних з інших програм та за якими критеріями замовники обирають програмні продукти для роботи. І розібратися в цьому нам допомогла Ірина Дехтярук, керівниця комерційного відділу MASTER. Партнерка спеціалізується на напрямі прямих і партнерських продажів, а також керуванні та участі у розробці маркетингової стратегії компанії. 

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись