Техпідтримка 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Не спонсуйте ворога! Чим замінити російські CRM-системи

  1. Головна
  2. Хмарні рішення
  3. Не спонсуйте ворога! Чим замінити російські CRM-системи
Категорії

Якщо наразі ви шукаєте, чим замінити російські Бітрікс24, amoCRM, RetailCRM та інші CRM-системи, пропонуємо огляд альтернативного програмного забезпечення, яке допоможе у веденні бізнесу. У статті ми зібрали як українські, так і закордонні продукти, а вибір, як завжди, за вами.

Не спонсуйте ворога
Чому пошук альтернатив — це нагальна потреба

До початку активної фази повномасштабної війни росії проти України багато українських компаній користувалися Бітрікс24. «У розробника цього продукту була стратегія тотального охоплення найближчих ринків та інтеграторів, аби швидко і суттєво поглинати попит, що стрімко зростає, та заробляти. Вони пропонували унікальну ціну та умови партнерства», — пояснює Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем компанії Regis Team. Водночас партнери-інтегратори додають, що деякі технічні та організаційні питання до роботи з продуктом, а також до партнерської програми були вже на той час. «Через це ми і раніше розглядали можливості спробувати інший продукт для впровадження, але не бачили суттєвих альтернатив», — розповідає Олександр Возний, виконавчий директор компанії DevLab.

Зрозуміло, що чимало інструментів, з якими компанії працювали тривалий час, стали звичними, тим паче, якщо процеси були давно налаштовані. Однак купувати або продовжувати користуватися рфськими продуктами означає передусім фінансувати економіку ворога та підтримувати його дії проти України. Логічно, що це кличе за собою зокрема і репутаційні ризики серед клієнтів, потенційних клієнтів та партнерів, адже більшість компаній свідомо та масово відмовляються від усього російського. Окрім таких очевидних причин, є ще деякі:

  • Принаймні будь-яка перспектива подальшої роботи з продуктами чи послугами рф — під загрозою і неминуче завершиться. Тож є ризик залишитися без доступу до програм, а з ними — і до своїх даних.
  • Якщо компанія користується коробковою версією CRM, є висока ймовірність залишитися без оновлень продукту. Користування хмарною версією ще більш небезпечне, адже зазвичай дані зберігаються на серверах ворожої країни — отже, фактично в руках окупанта.

Саме тому зараз компанії активно шукають заміну ворожим продуктам. Йдеться як про споживачів програмного забезпечення, так і інтеграторів CRM-систем, серед яких зокрема — і партнери Tucha.

Огляд аналогів

Отже, за прикладом наших партнерів розглянемо деякі альтернативні варіанти систем, що доступні для українського ринку.

Українські CRM

  • Creatio — low-code платформа від компанії-розробника Terrasoft, яка об’єднує можливості CRM- і BPM-системи (для управління бізнес-процесами). Містить у собі декілька продуктів для роботи окремих відділів: маркетингу, продажів, сервісу.

Версії продукту: хмарна, коробкова.

Типи ліцензій: щомісячна, разова оплата.

Інтеграції: доступні інтеграції з будь-якими потрібними клієнту сервісами. Також є окремий маркетплейс готових для використання шаблонів і розширень.

Для кого підійде: якнайкраще підходить для середнього та великого бізнесу різних напрямів діяльності, зокрема торгівлі, банківської сфери, державних закладів.

Можливості персоналізації: є.

Додаткові особливості системи: розробники дарують знижку 50% для 50 перших користувачів Creatio кожній українській компанії (на два роки користування).

  • Perfectum CRM+ERP — рішення для автоматизації бізнес-процесів, що поєднує у собі функції CRM- та ERP-систем. 

Версії продукту: хмарна (зокрема є безкоштовна), коробкова. 

Типи ліцензій: щомісячна, щорічна, разова оплата.

Інтеграції: містить як готові інтеграції з українськими маркетплейсами, соціальними мережами та месенджерами, банками, службами доставки тощо, так і дозволяє налагодити інтеграцію з будь-яким потрібним клієнту сервісом.

Можливості персоналізації: є.

Для кого підійде: для малого, середнього та великого бізнесу практично будь-яких напрямів діяльності, наприклад, роздрібна торгівля, фінансові компанії, підприємства сфери послуг, освітні заклади.

Додаткові особливості системи: доступно декілька версій продукту: CRM-, Project-, Retail-, ERP- версії. Також розробник пропонує обміняти російський продукт на Perfectum CRM+ERP та отримати знижку, що дорівнює платежу за користування системою окупантів.

  • Keepin CRM — система для організації роботи інтернет-магазинів з клієнтами, угодами та задачами. Містить багато необхідних інструментів, зокрема для роботи з лідами та клієнтами, контролю над складом і фінансами, ведення документації.

Версії продукту: хмарна. 

Типи ліцензій: на 3, 6, 9 і 12 місяців.

Інтеграції: має інтеграції з такими службами доставки, як Нова пошта, Укрпошта тощо, IP-телефонією, маркетплейсами, банками та іншими необхідними українським підприємцям сервісами.

Можливості персоналізації: є.

Для кого підійде: для малого та середнього бізнесу — як у сфері послуг, так і товарного бізнесу.

Додаткові особливості системи: дозволяє налаштовувати власні воронки продажів, автоматично отримувати запити з чатів і соціальних мереж, створювати SMS-розсилки, генерувати документи та формувати ТТН. У період війни діє знижка 50% на оплату. 

  • OneBox CRM — інструмент, що поєднує в собі три компоненти: CRM-систему для управління відносинами з клієнтами, ERP-систему для планування ресурсів компанії та BPM-систему, що допомагає у веденні бізнес-процесів. 

Версії продукту: хмарна (зокрема є безкоштовна), коробкова. 

Типи ліцензій: щомісячна, щорічна, разова оплата. 

Інтеграції: з маркетплейсами, каналами лідогенерації та чат-ботами, IP-телефонією та іншими сервісами.

Для кого підійде: малий, середній та великий товарний бізнес у різних галузях — роздрібна торгівля, будівництво, рекламна сфера тощо.

Можливості персоналізації: є.

Додаткові особливості системи: доступні можливості налаштування бізнес-процесів, оцінки KPI, автоматизації процесів найму та звільнення персоналу.

  • Asteril CRM — комплексна система для автоматизації інтернет-продажів, що допомагає шукати клієнтів і взаємодіяти з ними, відстежувати фінанси та переміщення товарів, вести складський облік, контролювати виконання задач співробітниками та багато іншого.

Версія продукту: хмарна. 

Типи ліцензій: щомісячна, щоквартальна.

Інтеграції: має інтеграції з ПРРО Checkbox, маркетплейсами, телефонією, каналами зв’язку, службами доставки та іншими системами для роботи бізнесу.

Можливості персоналізації: є.

Для кого підійде: для автоматизації роботи інтернет-магазинів.

Додаткові особливості системи: містить єдину базу замовлень та клієнтів, фінансовий облік, відстежування статусів ТТН, контроль продажів і складу, пРРО, SMS та Email-повідомлення клієнтам, роботу з чатами.

Ми навели короткі огляди лише декількох популярних CRM-систем, які допоможуть в оптимізації бізнес-процесів. Ось ще деякі корисні програмні продукти від українських розробників: IT-Enterprise, SalesDrive, Corezoid, EspoCRM.

Закордонні CRM

  • Odoo — інструмент для управління бізнесом, який є поєднанням CRM-, ERP-систем та CMS. Зокрема містить у собі такі можливості, як виставлення рахунків, ведення бухгалтерського та фінансового обліку, управління продажами, управління проєктами, здійснення HR-процесів, ведення виробничих процесів, робота з сервісом та ремонтами тощо. Є дві версії продукту — Community та Enterprise.

Штаб-квартира: Бельгія.

Версії продукту: Community (opensourse, безкоштовна) та Enterprise, де ліцензується окремо кожен модуль і окремо кожне робоче місце користувача. Версія Enterprise доступна і у хмарній, і в коробковій версіях. Щодо Community, виробник не пропонує її у хмарному варіанті, але це може зробити стороння компанія за технологією SaaS.

Тип хмарних ліцензій: щомісячна, щорічна.

Інтеграції: в маркетплейсі програми доступно понад 35000 модулів. Є інтеграції з системами відстежування ефективності роботи команди, службою технічної підтримки та ведення проєктів, де можна ставити задачі та контролювати облік часу співробітників на виконання задач.

Можливості персоналізації: є.

Для кого підійде: для будь-якого бізнесу, зокрема компаній з великою кількістю співробітників та налагодженими бізнес-процесами.

Додаткові особливості системи: інструмент містить у собі набір усіх необхідних для роботи бізнесу модулів, тому є комплексним рішенням, що охоплює переважну більшість потреб компанії.

Серед наших партнерів, наприклад, компанія DevLab почала активно впроваджувати CRM-систему Odoo з березня 2022 року. Олександр Возний, виконавчий директор, розповідає: «Під час вибору нового продукту для впровадження звертали увагу передусім на такі головні аспекти, як зручність, простота і гнучкісь технічної реалізації проєкту та доступність вартості. Зупинилися саме на Odoo, адже ця CRM є комбінацією всіх критеріїв, які нас влаштували». 

Окрім цього, Олександр вбачає досить гарну перспективу у поширенні Odoo в Україні: «Система є фреймворком — можна зробити будь-яку логіку, свої сутності, окремі модулі. Можна взагалі не використовувати базові модулі, а розробити свої відповідно до потреб». Однак така перспектива швидше реалізується, якщо інтегратори зможуть надавати якісну технічну підтримку: «Спільно з іншими зацікавленими у цьому партнерами ми плануємо створити українське ком’юніті, в якому клієнти зможуть ставити питання та отримувати на них відповіді щодо роботи з Odoo. Будемо працювати над розробкою модулів та прагнути, аби клієнти могли скомплектувати персоналізовану систему під власні потреби». 

Зі свого боку ми як хмарний провайдер готові активно долучатися до такого ком’юніті, а саме: надавати надійні віддалені сервери для розміщення коробкових версій Odoo, консультувати клієнтів з підбору влучного рішення та забезпечувати чуйною технічною підтримкою щодо роботи системи у нашій хмарі.

  • Zoho CRM — комплексна CRM- та ERP-система з інструментами для автоматизації відділу продажів, маркетингової служби та служби технічної підтримки, ведення бухгалтерії, складу та обліку, управління виробничими та іншими процесами. Містить понад 50 продуктів, які розділені по групах: CRM, робота з соціальними мережами, управління продажами тощо. Можна підключати окремо як групи програм, так і скористатися пакетом Zoho One, до якого входять всі групи продуктів.

Штаб-квартира: Індія.

Версія продукту: хмарна (зокрема є безкоштовна), коробкова (дозволяє частково забезпечити роботу з даними на сервері клієнта).

Типи ліцензій: щомісячна, щорічна, разова оплата.

Інтеграції: доступно понад 5000 модулів. Є інтеграція з сервісами Google Workspace і Microsoft 365, налаштування каналів зв’язку з клієнтами за допомогою поштової скриньки, телефону, соціальних мереж тощо — всі необхідні українському бізнесу інтеграції передбачені функціоналом системи.

Можливості персоналізації: є.

Для кого підійде: для малого, середнього та великого бізнесу будь-яких напрямів діяльності.

Додаткові особливості системи: з даними можна працювати навіть без наявності інтернет-доступу. Є мобільний додаток, який дозволяє працювати з системою зі смартфона, зокрема в режимі онлайн.

Наш партнер, компанія Regis Team, впроваджує Zoho CRM+ERP вже близько року. Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем, зазначає: «Zoho — одна з тих CRM, що найбільш стрімко зростають: наразі вона входить до п’ятірки найпопулярніших систем у світі. В Україні платформа не була надто популярною через вартість: з тими ж параметрами, що були у Бітрікс24, вона коштує приблизно в 2,5 рази дорожче, залежно від умов інтеграції. Для українських клієнтів це вагомий показник, хоча якість Zoho, без сумнівів, — у декілька разів краща».
За словами експерта, Zoho містить широкий функціонал і є більш бюджетним аналогом найпопулярнішої CRM-системи у світі Salesforce. «Zoho — це на 80% no-code-система, а значить, її може налаштувати інженер-інтегратор, а не програміст. При цьому на якості та можливостях кастомізації продукту це майже не позначається. Це вагома перевага, адже вартість інтеграції інжеренами-інтеграторами вдвічі менша, ніж інтеграція фахівцями розробника», — ділиться досвідом Роман. Окремо партнер відзначає безпеку зберігання клієнтських даних: «Вона відповідає всім останнім світовим нормам, адже для компанії-розробника ця задача — в пріоритеті».

  • NetHunt CRM — проста CRM-система всередині електронної пошти Gmail для відділів продажів і маркетингу. Інструмент є поєднанням можливостей Gmail і вебдодатків Google Contacts, Calendar, Drive, Hangouts.

Версії продукту: хмарна, вбудована в Gmail. 

Типи ліцензій: щомісячна, щорічна. 

Інтеграції: з Gmail, LinkedIn, Facebook Messenger, Intercom, Zapier, Google Contacts, Google Workspace, Data Studio тощо.

Для кого підійде: для малого та середнього бізнесу, а також компаній, що працюють у Gmail та інших додатках Google.

Можливості персоналізації: є.

Додаткові особливості системи: дозволяє збирати контакти потенційних клієнтів, сегментувати їх та надалі просто в Gmail відстежувати весь шлях через воронку продажів. Є мобільні додатки для ОС iOS та Android. А до кінця 2022 року команда NetHunt пропонує українським компаніям спеціальні умови: 6 місяців безкоштовного користування CRM і наступні 6 місяців — оплату зі знижкою 50%. 

Звісно, всіх закордонних CRM-систем складно перелічити. Серед найбільш поширених з них рекомендуємо також звернути увагу на Pipedrive, Salesforce, HubSpot, Zendesk CRM, Streak, Copper, Insightly.

Як перейти на іншу CRM-систему

Передусім, якщо ви і досі не зробили цього, потурбуйтеся про якнайшвидше прийняття рішення про перехід з ворожих CRM-систем на українські або закордонні інструменти, які не підтримують зв’язки з рф. При цьому варто орієнтуватися на те, що перенесення даних з однієї платформи на іншу — справа дещо складніша, ніж перший старт роботи з CRM. Цей процес може тривати від кількох тижнів і більше.

Отже, за загальним досвідом партнерів-інтеграторів, перехід складається з таких етапів:

  1. Вибір клієнтом влучної системи за відгуками та власними критеріями: необхідні функції та можливості, наявний бюджет, бажана версія продукту — коробкова чи хмарна. Зі свого боку рекомендуємо надавати перевагу коробкам:
  • зазвичай вони є більш персоналізованими та гнучкими, краще підлаштовуються під потреби конкретного клієнта, частіше передбачають налаштування додаткових модулів та підключення необхідних інтеграцій;
  • надають можливість власноруч встановлювати та керувати оновленнями;
  • дозволяють самостійно вибирати сервер для розміщення програми, завдяки чому також впливати на якість роботи продукту. Тому радимо уважно ставитися до вибору хмарного провайдера, звертати увагу на надійність серверів та якість технічної підтримки. 
  1. Вибір інтегратора, який буде впроваджувати та налаштовувати систему для роботи. Зазвичай підрядників шукають за їх досвідом, відгуками і рекомендаціями.
  2. Підготовчий процес — створення бекапів даних з попередньої платформи. 

Ми наполегливо радимо також власноруч зробити бекапи всіх важливих даних перед переходом на іншу платформу. І надалі, під час роботи з новою CRM, регулярно створюйте та зберігайте резервні копії файлів окремо від основних даних, найкращий варіант — у хмарах.

  1. Базове перенесення даних та розгортання нової системи.
  2. Навчання співробітників компанії роботі з продуктом, тестування їхніх знань інтегратором.
  3. Перевірка якості роботи з CRM-системою, завершення доопрацювань та старт роботи на новій платформі.
Висновок

Для будь-якого бізнесу CRM-система — незамінний інструмент. Без неї вкрай складно вести систематизовану роботу з клієнтами, відстежувати ефективність роботи команди та підвищувати показники продажів. Сучасні компанії мають широкий вибір у рішеннях, що підійдуть саме їм за функціоналом, можливостями та бюджетом. І передусім ми рекомендуємо підтримувати наших українських розробників та інтеграторів, а з ними — і економіку країни.

Якщо у вас є досвід роботи з наведеними CRM-системами або ви знаєте інші продукти для заміни програм з рф, поділіться думкою з нами! А за хостингом для додатків і даних, як завжди, звертайтеся до Tucha.

Поділитися:
Статті по темі

Коробка Бітрікс24 потребує надійного хостингу. Від нього суттєво залежить якість та стабільна робота CRM-системи, а значить — певною мірою і продуктивність команди. Для того щоб завжди бути впевненими у безперебійності роботи програмного продукту, довірте розміщення коробки нам — рекомендованому хостинг-партнеру Бітрікс24.

Продовжуємо розбирати вирішення типових хмарних задач для клієнтів. На черзі — приклад вирішення ще однієї популярної задачі з перенесення коробкової версії CRM-системи Бітрікс24 у хмару, яку ми нещодавно реалізували для клієнта. 

Сьогодні все більше компаній вибирають хмарні рішення для бухгалтерії. Перехід на хмарний хостинг допомагає спростити роботу з програмами і даними, оптимізувати витрати на утриманні серверів та налаштувати доступ до даних з будь-якої точки світу. Якщо ви й досі вагаєтеся, чи варто переносити бухгалтерію на віддалений сервер, рекомендуємо ознайомитися з основними критеріями, які вказують на потребу в міграції.

Вибору хостингу для бухгалтерських програм і даних слід приділяти підвищену увагу. Вони містять конфіденційну інформацію, а тому особливо потребують захисту від втрат, втручань і потраплянь до рук сторонніх осіб, і водночас — наявності безперебійного підключення для співробітників, яким надано доступ. Усім цим вимогам відповідає хостинг бухгалтерії на віртуальних серверах від Tucha.

Винесення бухгалтерії на віртуальні сервери є одним з найчастіших запитів до команди Tucha. Та нерідко перед тим, як прийняти рішення про перенесення програм і даних у хмари, у клієнтів виникає низка питань:

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись