Техпідтримка 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

«За хмарами — майбутнє», — стверджує Олександр Шешлюк, співзасновник офіційної фриланс-групи Raxkor

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. «За хмарами — майбутнє», — стверджує Олександр Шешлюк, співзасновник офіційної фриланс-групи Raxkor
Категорії

Зустрічі із партнерами Tucha.ua у дружній атмосфері, змістовні бесіди про життєві уроки, шлях до успіху, партнерство та хмари — незмінна традиція нашої компанії. Цього разу ми поспілкувалися з Олександром Шешлюком, співзасновником фриланс-групи Raxkor. Наш партнер розповів про створення власної справи, про складнощі, які спіткали його напочатку, а також висловив думку про переваги та недоліки у роботі фрилансера. І, звичайно ж, Олександр поділився враженнями від партнерства з Tucha.ua.

IMG_0472
ПРО СЕБЕ ТА КОМПАНІЮ:

Розкажіть трішки про себе і свою компанію: як давно Ви почали власну справу, чим займається компанія, хто Ваші клієнти:

Багато хто називає нас компанією або веб-студією, та це не так. Ми офіційна фриланс-група Raxkor. Офіційна, бо на декількох офіційних фриланс-біржах України та поза її межами маємо підтверджений статус. Співпрацюємо ми не лише з українськими, але й із закордонними клієнтами. Крім того, серед наших замовників як фізичні, юридичні особи, так і державні установи.
Деякі клієнти можуть вважати нас досить дорогими фрилансерами. Дійсно, рейти та оцінка нашої роботи вищі, ніж у звичайного фрилансера. Але, у порівнянні із веб-студіями, ми пропонуємо більш доступні послуги. Тому, можна вважати, що ми є золотою серединою між фрилансерами та веб-студіями.
Серед моїх функцій у команді є як організаційні, так і виконавчі. На початку діяльності нашої фриланс-групи я виконував також функції програміста, зараз же ми вже маємо декількох програмістів у команді. Взагалі, у мене краще виходить щось організовувати, ніж програмувати. 

Що надихнуло Вас на створення власної справи?

Мені, як і деяким моїм товаришам із команди, захотілося довести самому собі, що можна працювати та достатньо заробляти навіть вдома. Початок був складним, тому що, по-перше, ми не знали, з чого починати. Замовлення і завдання, які ми отримували, були невеликими, тож і бюджети, відповідно, були не такими вагомими. Але згодом усе змінювалося. Пізніше ми почали співпрацювати із закордонними замовниками, тож виникли і нові завдання. Наприклад, довелося вивчати англійську мову, щоб позбутися мовного бар’єра.
Ми не пропагуємо роботу виключно за межами офісу. Та якщо людина не хоче або не може працювати в офісі, вона може приєднатися до всесвітнього фриланс-товариства.
З часом ми багато чого автоматизували. Наприклад, розробили власну систему співробітництва з клієнтом на вигідних та безпечних умовах як для замовників, так і для нас. Крім того, ми створили програму, де ведемо планування робочого процесу та відстежуємо усі завдання, а також розробили власний чат. Так, дійсно, чимало компаній активно використовують такі чати у соціальних мережах або месенджерах. У нас же є свої додатки, до яких отримують доступ не лише учасники команди, але і замовники, щоб ефективніше співпрацювати з нами.

 

Скільки співробітників зараз у Вашій фриланс-групі?

Основу команди, так би мовити, «кістяк», наразі складають 7 осіб. До їх складу входять програмісти, верстальники, розробники та дизайнери. Усього в команді нараховується 14 фрилансерів. Більша частина нашої команди мешкає переважно у Львові та Києві.
Команда існує вже 4-5 років, та автоматизувати бізнес-процеси ми почали 2-3 роки тому. Так вийшло, що у команді зібралися переважно знайомі один одному учасники: наприклад, товариші або ті, хто разом десь навчалися чи співпрацювали.
 

Виходить, що потрапити до вас у команду не так вже й просто?

Можна сказати і так. Взагалі, головна проблема фриланс-груп — знайти відповідальну людину. Не всі можуть сидіти вдома і чесно працювати. Були випадки, коли і деякі фрилансери, і замовники підставляли нас, були і фінансові падіння у зв’язку з цим. Але нічого, ми не надто переймаємось через це. Значить, так і має бути. Це все досвід.

«Були випадки, коли і деякі фрилансери, і замовники підставляли нас, були і фінансові падіння... Це все досвід»

ФАКАПИ, ЖИТТЄВІ УРОКИ ТА ЗНАЧЕННЯ ОСВІТИ:

Важливі речі, про які Ви хотіли би знати на початку своєї справи:

Напочатку я не знав, що бувають складнощі з комунікацією, з роботою в команді, а це насправді складно. Щоб працювати у фриланс-команді, потрібно бути чесним та відповідальним. До початку використання репозиторію, де ми бачимо, хто і скільки роботи виконує, ми навіть не знали, чи працював сьогодні фрилансер взагалі. Навіть зараз трапляються такі момент. І хоча контроль за роботою у нашій команді існує, достовірно перевірити, чи працював сьогодні той чи інший учасник команди неможливо. Наприклад, в офісі керівник може зайти і перевірити роботу. У фрилансі такого ж немає. Та у нас існує своя система, через яку люди зацікавлені в роботі. Тобто, якщо вони не будуть працювати, то просто не отримуватимуть кошти.
Бувають також різні випадки з клієнтами. Наприклад, нерідко замовники нас обдурювали. Тобто, ми виконували роботу, клієнти отримували її та просто зникали. А якщо ми ще й працювали на їх сервері… Варто клієнтові лише змінити паролі — і все, прощай, проект. Але таке теж трапляється. На щастя, зараз чимало фрилансерів працюють через біржу фрилансу і використовують «безпечні угоди». Це, безумовно, впливає на рейтинг компаній, замовників та підвищує довіру один до одного.

Помилки, яких Ви припустилися на професійному шляху, і що корисного здобули завдяки їм:

Це довіра. Ми дуже погоріли на деяких проектах, у певних командних аспектах через довіру. І на відповідальності. Це стосується як клієнтів, так і учасників команди. На жаль, були випадки, коли клієнт «кидав» співробітників нашої фриланс-групи. Але ми все одно віддавали працівнику стільки, скільки він заробив, навіть завдаючи збитків собі, адже ми поважаємо свою команду.
Так трапляється і з нашими працівниками: бувало, фрилансер віддано працював у команді декілька років, а потім чомусь ставав безвідповідальним.
Загалом, складнощі на фрилансі — це явище постійне, а от сам фриланс — нестабільний. І це нормально: сьогодні все чудово, та завтра може все змінитися.
Незважаючи на це, фриланс стає усе більш поширеним. Наприклад, в Америці ще 2-3 роки тому близько 70% мешканців працювали поза межами офісів. У нас же цей показник складав близько 5%, зараз же сягає приблизно 10-15%. Та фриланс для нашої країни — це майбутнє.

Корисні звички, які допомагають Вам досягати своїх цілей:

На мою думку, дуже важливо дотримуватися правила «Сказав – значить, зробив». Необхідно відповідально ставитися до роботи, до клієнтів та інших учасників команди. Вчасно повідомляти про те, як йдуть справи, та попереджувати інших, навіть якщо щось йде не за планом. Треба вміти відповідати за свої слова та дії.
Крім того, я вважаю, що необхідно дотримуватися ще кількох правил:
1. Бути чесним. Не боятися сказати, навіть коли щось не виходить або ви не встигаєте виконати роботу вчасно. Такий підхід більшість вважає непрофесіоналізмом, але, навпаки, якщо людина не боїться говорить про те, що вона чогось не знає або не вміє, — це свідчення лише її чесності та бажання навчитися.
2. Бути відповідальним. Якщо ви обіцяли, наприклад, допомогти, у будь-якому разі допоможіть та не шукайте відмовок.
3. Завжди бути на зв’язку. Надзвичайно неприємною є ситуація, коли терміново необхідно зв’язатися з людиною, а вона не відповідає. Будь-яка відповідь заспокоює людину краще, ніж мовчання.

«Якщо людина не боїться говорить про те, що вона чогось не знає або не вміє, — це свідчення лише її чесності та бажання навчитися»

 

Головна порада, як реалізувати себе в професії:

У будь-якій професії, будь-якій сфері діяльності неможливо досягти чого-небудь без докладання зусиль. Треба постійно працювати над собою і займатися самоосвітою. Одних лише теоретичних знань недостатньо, треба постійно використовувати знання на практиці. І якщо ви вже знайшли свою нішу, залишайтеся в ній. Дуже багато людей переходять з одного місця роботи в інше, з однієї сфери діяльності в іншу, і в результаті нічого суттєвого досягти не вдається. Тож або щось одне, або взагалі нічого. Навіть якщо напочатку ви не отримуєте стільки коштів, скільки б хотіли, все одно продовжуйте працювати і розвиватися. З часом все прийде у будь-якому разі.

Чи важлива освіта у сучасному світі?

Так, насправді, дуже важлива. Раніше, під час навчання в університеті, я стверджував, що вища освіта взагалі не є необхідною. Згодом зрозумів, що це не так. Дійсно, можливо, у майбутньому ви зміните професію та не отримаєте в університеті саме тих знань, що знадобляться вам у майбутній професії. Але вищі навчальні заклади навчають життю. Вони вчать спілкуватися з однолітками, викладачами, самостійно вирішувати різні завдання та шукати шляхи вирішення проблем. Тож освіта потрібна і необхідна. Самоосвіта буде завжди, її можна починати як у 12, так і в 40 років. Все, що потрібно для цього, — обрати будь-яку тему та почати вивчати її.

«Якщо ви вже знайшли свою нішу, залишайтеся в ній»

ПРО TUCHA І ПАРТНЕРСТВО:

Як Ви познайомилися з нами?

Усе просто — з нами зв’язався ваш партнерський відділ. Чесно кажучи, нам надходить чимало пропозицій з партнерства, та деякі з них ми навіть не розглядаємо. Вони навіть чимось схожі на спам. Але ваша пропозиція нас справді зацікавила. Пізніше ми зв’язалися по e-mail, отримали від вас презентації про компанію, сервіси та партнерство. Таким чином, і почали співпрацювати.

Ваші враження від партнерства з Tucha:

Перші враження від компанії та партнерства з Tucha.ua гарні та позитивні, хоча ми лише на початку нашого спільного партнерського шляху.

«Перші враження від компанії та партнерства з Tucha.ua гарні та позитивні»

ПРО ХМАРИ І ХМАРНИХ ПРОВАЙДЕРІВ:

Поділіться думкою про переваги використання хмарних рішень у бізнесі:

Сьогодні будь-який бізнес, який мріє стати автоматизованим, стрімко прямує до використання хмарних технологій. Насправді, зараз будь-що зі сфери ІТ має нерозривний зв’язок із хмарами. Навіть звичайний користувач активно використовує хмарні сервіси у повсякденному житті: зберігає контакти, фото, власні файли та дані.
Перевага хмар у тому, що ви завжди маєте доступ до того, з чим працюєте. До того ж, такий доступ є захищеним. Під час роботи над проектами клієнтів ми неодноразово зверталися до хмарних рішень. І в особистому користуванні я також активно застосовую хмари. Навіть коли техніка виходила з ладу, я не хвилювався за збереження даних, адже все розміщую у хмарах, і це дуже зручно. За хмарами – майбутнє. Навіть освітні технології сьогодні активно залучаються до хмар, що дозволяє навчатися дистанційно.
Звісно, у надійності збереження даних чимало залежить від хмарного провайдера. Тож спочатку треба познайомитися із компанією, дізнатися, скільки користувачів вона обслуговує, як давно провайдер на ринку, і тільки тоді приймати рішення.

«Сьогодні будь-який бізнес, який мріє стати автоматизованим, стрімко прямує до використання хмарних технологій»

 

Чи відіграють важливу роль відгуки під час вибору хмарного провайдера?

Так, але зважаючи на те, звідки надходять ці відгуки. Для нас найкращі рекомендації — «сарафанне радіо». Взагалі, найбільш важливими для кожної компанії є ситуації, коли телефонує потенційний клієнт зі словами про те, що йому порадили саме цю команду.
 

А як щодо використання хмарних рішень у роботі?

Наша команда використовує такі рішення. Наприклад, ми працювали над проектом, що безпосередньо пов’язаний із хмарами, а саме — зберігання паролів. Цим проектом ми наразі користуємося у своїй команді.
Крім того, активно застосовуємо віддалені диски. Наприклад, у випадках, коли проводимо конференції із замовниками, то завжди записуємо їх та зберігаємо у хмарах.
 

Порада тим, хто ще не перейшов у хмари:

Порада така: спробуйте хмари! Тим паче, якщо є можливість безкоштовно протестувати сервіс протягом деякого періоду, завжди краще спробувати, ніж сидіти і гадати, чи зручно це, чи буде корисним. Ми використовуємо хмари, адже для нас це зручно.
А взагалі, знаю випадки, коли люди пробують те, що раніше здавалося непотрібним або незрозумілим, а в результаті це їм дуже допомагає. Тож хмари також варто спробувати!

«Порада така: спробуйте хмари!»

Ми вдячні Олександру за щиру, корисну бесіду та цінні поради! Бажаємо усій команді Raxkor успіхів, стрімкого розвитку та завжди вдячних клієнтів. Впевнені, що наша співпраця буде плідною і принесе багато користі як обом нашим командам, так і всьому людству. :)

Поділитися:
Статті по темі

Весна видалась особливо багатою на зустрічі та бесіди з партнерами. На семінарі «Анатомія бізнесу» у Запоріжжі, який відбувся 12 квітня...

Чим корисні для бізнесу хмари та аутсорсинг? Як правильно обрати підрядника, що впевнено впорається з ІТ-процесами, та хмарного провайдера, якому можна довірити важливі дані? 

Ми розглянули тему хмарних сервісів та аутсорсингу ІТ-задач, а також дізналисящо думають з вищеозначених питань наші партнери, провідні експерти ІТ-галузі

Інтернет-торгівля швидко поширюється світом. Вже понад 70% покупців надають перевагу онлайн-магазинам. Чималою мірою успіх e-shop залежить від швидкості завантаження сайту...

Українська нафтогазова галузь зараз має певні системні проблеми, які зменшують її ефективність. В галузі ІТ — це застаріле обладнання, недостатнє ...

У будь-якого стартапера виникає питання: як зменшити фінансові вкладення і збільшити свої шанси на створення успішного проекту? Ми розібралися у цьому та пропонуємо свою відповідь — хмарні технології

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись