Секрети ведення бізнесу з досвіду експертів

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. Секрети ведення бізнесу з досвіду експертів
Категорії

Сучасний світ — це щоденні зміни та виклики. Яка формула ведення бізнесу існує у тих, хто вже давно створив та розвиває власну справу? Які перешкоди доводиться долати підприємцям та на яких помилках вчитися? Про все це і більше розповіли наші експерти — власники компаній з автоматизації бізнесу:

  • Сергій Басов, технічний директор компанії ТСПС;
  • Анжеліка Єфанова, директорка компанії BGS Solutions.

Наведений досвід буде корисним як початківцям, так і бувалим підприємцям. Читайте головні тези, а з повною версією інтерв’ю знайомтесь на нашому YouTube-каналі!

З чого все починалося
З чого все починалося

Рішення про створення власного бізнесу у кожного підприємця виникає в різних умовах та в різний час. Та часто рушійною силою стає прагнення організовувати роботу компанії та будувати корпоративну культуру на власний розсуд. 

Саме так було і в наших експертів, які до відкриття власної справи підійшли відповідально та обґрунтовано. І час та результати, які мають наші партнери наразі, довели, що рішення про втілення особистих амбіцій і бажань було для них якнайкращим.

Що слід знати перед відкриттям бізнесу

Професіоналізм та розуміння психології людей — необхідні навички для старту, на думку Сергія Басова. Потрібно вміти знаходити підхід до кожного клієнта, розуміти та відчувати, чого він хоче, надавати потрібну послугу, в результат чого замовник сказав би: «Я задоволений! Це чудово».

Також перед початком власної справи потрібно розуміти, що для цього потрібні ресурси: як фінансові, так і командні. Великим плюсом буде досвід менеджменту. «Коли ми відкривали свою справу, обов’язковими атрибутами були офіс та серверне залізне обладнання. Зараз у цьому аспекті все змінилося і відкривати нові компанії стало набагато простіше: можна орендувати віртуальні сервери та налаштувати віддалену роботу», — ділиться досвідом Анжеліка Єфанова. Важливо бути впевненим і відповідальним перед своєю командою та клієнтами. Якщо цього немає, бізнес швидко припинить існування.

Яку б справу ви не починали, якщо ви — професіонал, у вас все вийде

Сергій Басов

Роль фінансів для старту

Для відкриття бізнесу фінанси були та є обов’язковою складовою. Наразі обсяг початкових вкладень може бути різним, що залежить здебільшого від напряму діяльності. 

Наприклад, якщо компанія спеціалізується на перевезеннях, необхідно вкластися у купівлю автопарку або принаймні однієї-двох машин. «Якщо розпочинаєте експертний бізнес, як у нас, потрібен і професійний досвід — без цього нічого не вийде. Якими б амбітними ми не були, без професіоналізму у своїй справи наш бізнес би не працював», — ділиться Анжеліка Єфанова. 

Сергій Басов підтверджує, що фінанси завжди посідали значне місце у старті бізнесу: «Коли я починав свою справу, це можливо було зробити з мінімальними витратами. Зараз фінансування необхідне».

Фінанси — це кров бізнесу. Вони мають бути

Анжеліка Єфанова

Головні складові успіху

Чинники, які привели до вагомих результатів у бізнесі, у кожного підприємця — свої. І досвід наших партнерів підтверджує це.

Наприклад, для компанії BGS Solutions однією з головних складових успіху на початку роботи стала вузька галузева спеціалізація, яка, до речі, згодом трансформувалася. Анжеліка Єфанова розповідає: «Ми розпочинали бізнес за схемою франчайзингу, тому у цій схемі потрібно було відрізнятися від конкурентів. І тут допомогла саме галузева специфікація. Спочатку ми співпрацювали з компаніями-перевізниками, і це стало нашою фішкою, яка допомогла швидше бути впізнаваними на ринку».

Натомість бізнесу Сергія Басова допомогла протилежна риса — прагнення якнайширше охопити ринок та впевнено братися за нові рішення: «Ми першими у місті Бровари почали створювати електронні ключі, налаштовувати передачу даних між підприємством. Також був створений перший дитячий інтернет-клуб». За словами партнера, непросто бути першими у всьому, але саме це дало можливість бізнесу розвиватися та бути цікавим для клієнтів.

Хай там що, а пошук тих самих пазлів, які з часом складуться в успішну справу, — кропітка та неповторна справа!

Про факапи та роботу над помилками

За словами партнерів, помилки вказують на подальші точки зростання та допомагають зробити висновки, щоб не допустити промахів надалі. Оскільки кожен з нас час від часу припускається помилок, з цим твердження складно не погодитися. І ось лише декілька прикладів. 

«Одного разу компанія, з якою ми співпрацювали певний час, в одну мить припинила діяльність з нами. Виявилося, що вони хотіли, аби ми ставилися до них не просто як до клієнтів, а цілком пройнялися їхніми проблемами, відчули потреби та побажання», — розповідає Сергій Басов. Надалі партнер впровадив таку практику в роботу: навчився розуміти клієнтів, почав проводити відповідні тренінги для своєї команди та вчити співробітників шукати підхід до кожного із замовників.

На початку розвитку компанії BGS Solutions панувала ідея — працювати виключно з великими проєктами і бути проєктоорієнтованою лабораторією для роботи з окремими клієнтами. Пізніше, коли в країну прийшла чергова криза, компанія зіткнулася з тим, що в одному кошику опинилися всі ключові проєкти, які водночас постали перед загрозою згортання. Як результат аналізу над помилками, команда Анжеліки Єфанової переорієнтувалася і відкрила ще один напрям — супровід роботи з масовим ринком і з меншими клієнтами. Це допомогло не просто втриматися на плаву, а й зрости у новому напрямі ще швидше.

Помилки вказують на подальші точки зростання

Анжеліка Єфанова

Про принципи ведення бізнесу

Головною рисою, яка об’єднує бізнесові принципи наших співрозмовників, можна назвати людяність. 

Засади, які виділили наші експерти, — порядність у роботі, чесність, відданість, працелюбність, експертність, прагнення зробити клієнта задоволеним та не нашкодити йому. Ці принципи існували як на початку ведення бізнесу, так і залишаються вагомими сьогодні. У Анжеліки Єфанової з часом трансформувалися лише відносини зі співробітниками. Якщо на початку бізнесу партнерка ставилася до колективу як до друзів, а їх звільнення було особистою трагедією, то зараз прийшло розуміння, що зміни у команді — це норма.

Про критерії підбору команди

Бажання працювати та розвиватися, розуміння концепції підприємства та єдність у цінностях з компанією — основи, за якими підбирають фахівців до своєї команди експерти. 

Переконатися в тому, що співробітник має ці якості, допомагає випробувальний термін впродовж кількох тижнів або місяців.

А що ж важливіше — hard або soft skills? Обидва наші експерти переконані, що професійні навички не мають значення без належних особистих якостей. Якщо людина є професіоналом, але не вміє спілкуватися, отримувати знання від колег та доносити свою думку клієнтам і партнерам, посісти гідне місце в команді вона не зможе. З іншого боку, зовсім без професійних вмінь не обійтись — якщо команді потрібен розробник, то він має вміти розробляти. Решту професійних навичок можна підтягнути вже в процесі роботи.

Під час випробувального терміну нового співробітника ми даємо можливість нашій команді відчути, чи зможе вона співпрацювати з новим фахівцем, чи підходить він саме нам

Сергій Басов

Про ІТ-інструменти для роботи

Без впровадження у роботу інструментів і технологій, які допомагають бізнесу працювати більш швидко та структуровано, сучасним компаніям — нікуди. Адже цифрові конкуренти завжди будуть на крок попереду. Звісно, наші партнери також залучають до роботи дієві рішення, про що радо розповіли.

«Ваш світ без проблем» — слоган сервісного центру ТСПС. Піклуватися про клієнтів та вести їх облік партнеру допомагає CRM-система, розроблена безпосередньо під вид діяльності бізнесу.

Компанія BGS Solutions вже тривалий час користується платформою 1С:Підприємство та IP-телефонією. Проте якщо раніше ці інструменти працювали на локальних серверах в офісі, з часом вони мігрували у хмару. Також нещодавно партнери впровадили у роботу CRM Бітрікс24.

Після впровадження нових інструментів ми точно не повернемося до старих

Анжеліка Єфанова

Про користь хмарних рішень

Наші експерти активно використовують хмарні рішення, які дають можливість налагодити віддалений режим роботи, а також спростити роботу собі та клієнтам. 

Сергій Басов зазначає: «У хмарах за нами залишається лише софтова складова. Як тільки ми почали співпрацювати з Tucha, зрозуміли, що це дає змогу швидше опрацьовувати робочі процеси, навіть не виїжджаючи до клієнта. Наразі вважаємо за доцільне доносити всі переваги хмар до нових клієнтів, які ще не знайомі з хмарними технологіями, працюють на локальних фізичних серверах і мають через це певні проблеми, пов’язані з вимкненням світла, збоями в інтернет-з’єднанні тощо. Особливо корисні хмари для підприємств, які пов’язані з виробництвом, адже їх обладнання повинно працювати цілодобово».

Рішення про перенесення ІТ-інфраструктури компанії з власного заліза у хмару Анжеліка Єфанова оцінює як дуже позитивний крок, адже проблеми заліза були фатальними: «Ми могли простоювати 1-2 дні, а для нашого бізнесу це величезні втрати. У хмарі я взагалі забула про те, що таке збій сервера. Теоретично розумію, що це може якимось чином можливо, але за 8 років такого ще жодного разу не траплялося».

Хмари — це майбутнє, без якого клієнти не зможуть досягти успіху, а їхній бізнес буде нецікавим серед конкурентів. Хмарні технології — те, що допомагає компаніям розвиватися

Сергій Басов

Про партнерство

Партнерство є важливою складовою для побудови бізнесу та допомагає йому зростати. Співпраця з іншими компаніями та різні форми колаборації — це додатковий прибуток, можливості розвитку та навчання для співробітників, а також способи отримати більше клієнтів та охопити більшу частину ринку.

Щодо критеріїв вибору партнерів, наші експерти керуються передусім відповідальністю за свої слова та взяті на себе обов’язки, а також порядністю та наявністю довіри.

Якщо партнер виставляє жорсткі умови та не йде на компроміси, співпраця буде важкою, тому ми намагаємося уникати такого партнерства

Сергій Басов

Головна порада початківцям

«Для того щоб розпочати власний бізнес та досягти успіхів, найголовніше — це вірити у свою справу, мати відповідний багаж знань і навичок, а також бути відданим ідеї», — ділиться Сергій Басов.

Головна порада від Анжеліки Єфанової — прислухатися не лише до порад інших, але і до власної інтуїції, відчувати, чи буде та чи інша рекомендація корисна саме вам та саме зараз.

Поради спрацьовують саме в той час, коли це потрібно вам!

Анжеліка Єфанова

Висновок

Ведення бізнесу — це непроста задача. У кожного підприємця свої секрети вдалого розвитку компанії, однак усіх об’єднує одне — любов до своєї справи, віра в неї та невпинна працездатність. Власнику потрібно бути одразу і стратегом та аналітиком для бізнесу, і натхненником та керівником для своєї команди.

Дякуємо партнерам за те, що вони щиро поділилися своїми історіями! А вам, друзі, також пропонуємо спростити роботу та забути про негаразди, які трапляються під час роботи на локальних машинах в офісі. Пишіть нам на адресу sales@tucha.ua або телефонуйте за номером +380 44 583-5-583 та отримайте влучне хмарне рішення від експертів Tucha. Завжди вам раді.

Поділитися:
Статті по темі

Світ невпинно трансформується, а з ним змінюються і вимоги до ведення бізнесу та роботи команди. Додатковим каталізатором змін став карантин. Яким є сучасне бізнес-середовище? Які навички повинен мати кожен фахівець та що допомагає українським компаніям ефективно працювати в умовах пандемії? Досвідом поділилися наші партнери — фахівці у галузях автоматизації бізнесу та ІТ

Один з найбільш функціональних варіантів на заміну 1С, BAS і подібних — це MASTER:Бухгалтерія, платформа для ведення бухгалтерського, податкового, управлінського обліків та формування звітності від українських розробників. Ми вирішили дізнатися докладніше, які особливості має система та які задачі вирішує, як відбувається процес перенесення даних з інших програм та за якими критеріями замовники обирають програмні продукти для роботи. І розібратися в цьому нам допомогла Ірина Дехтярук, керівниця комерційного відділу MASTER. Партнерка спеціалізується на напрямі прямих і партнерських продажів, а також керуванні та участі у розробці маркетингової стратегії компанії. 

Ми продовжуємо серію огляду альтернативних рішень, якими можна замінити російські CRM-системи Бітрікс24, amoCRM та інші. Цього разу ми вирішили дізнатися більше про платформу Zoho, яка містить усі необхідні інструменти для автоматизації роботи компаній. Розібратися докладніше в тому, які переваги має ця система і чому інтегратори вибирають саме її серед низки інших, нам допоміг Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем компанії Regis Team.

Економіка країни-ворога не має отримувати гроші від українських споживачів. Тому компанії, які раніше користувалися програмним забезпеченням від розробників з рф, активно шукають заміну цим продуктам, і одна з альтернатив CRM-системам — це бельгійська CRM-ERP-платформа Odoo. Аби користувачі отримали більше інформації про цей продукт, ми поспілкувалися з компанією DevLab, що на практиці знається на впровадженні Odoo. В інтерв’ю Олександр Возний, виконавчий директор, розповів про особливості роботи системи та процес переходу на неї з інших CRM. Досвід партнера буде корисним кожному, хто наразі знаходиться у пошуках альтернатив російським програмним продуктам для автоматизації бізнесу.

Як українські компанії впоралися з задачами, котрі приніс карантин? Ми поділилися своїми спостереженнями та дізналися, який досвід мають наші партнери — експерти у галузі автоматизації бізнесу

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись