Безпека інформації — важливе питання сьогодення. Як захистити свої дані? Які практики впроваджують в роботу компанії та що рекомендують робити своїм клієнтам? Обговорили актуальну тему з нашим давнім і надійним партнером Сергієм Басовим, технічним директором ТОВ «ТСПС».
- ТОВ «ТСПС» спеціалізується на наданні послуг з автоматизації бізнес-процесів.
- З Tucha є партнерами вже майже 20 років.
- Для клієнтів ТОВ «ТСПС» хмари — це безпека та зручність: можна швидко отримати доступ до інформації з будь-якої точки світу.
- Сергію, які найголовніші виклики щодо безпеки даних зустрічаються Вам сьогодні?
У зв’язку з початком повномасштабних бойових дій постійно виникають якісь ексцеси, хакери створюють різні непередбачувані проблеми. Оскільки наразі ми працюємо з підприємствами, і для них бухгалтерія — це збереження всіх цих даних, то безпека — найголовніше, це пріоритет.
- Якою є роль хмар у посиленні захисту інформації?
Передусім важливим є те, що дані розміщуються на спеціалізованих серверах, які за допомогою певних засобів допомагають посилювати безпеку даних. Крім цього, хмари налаштовані таким чином, щоб передбачати постійне створення резервних копій даних. І завдяки цьому у разі непередбачуваних ситуацій є можливість повернути дані в початковий вигляд.
- Як розподіляється відповідальність за збереження даних між хмарним провайдером і користувачем?
Зі свого боку ми розуміємо, що хмарний провайдер виконує свою роботу досконально, і лише допомагаємо клієнту в тому, як правильно організувати процес збереження даних. Здебільшого клієнти самостійно піклуються про зберігання інформації, але є й ті, хто не розбирається в цьому та віддає такі задачі нам на аутсорс.
- Які конкретні кроки Ви рекомендуєте робити клієнтам для посилення захисту даних у хмарах?
Обов’язково треба мати сервер для зберігання бекапів. Є певна періодичність створення резервних копій для різних типів інформації: раз на місяць, раз на тиждень або щодня, залежно від потреб і даних, які потрібно зберігати.
- З Вашого досвіду, наскільки поширеною є проблема використання простих паролів і зберігання їх у ненадійному місці?
Можливо, клієнтам це не завжди зручно, але ми цілком відмовились від простих паролів. Коли укладаємо договір з підприємством на супровід, то аргументуємо обов’язкове створення складних паролів. Ми відповідаємо за безпеку даних клієнтів і рекомендуємо використовувати саме такий вид паролів. До речі у нас на серверах навіть немає такого імені користувача, як admin, наприклад. Це вчорашній день.
- Якою є роль використання антивірусних систем для посилення захисту інформації?
Використання антивірусних систем — це обов’язкове правило. Наприклад, ми в роботі користуємось ESET NOD32. Також співпрацюємо з компанією SOFTICO, в якої замовляємо майже всі програмні продукти та яка допомагає нам своєчасно оновлювати їх.
- Важливим є не лише впровадження в роботу заходів безпеки, а й дотримання їх кожним зі співробітників. Як Ви вважаєте, наскільки допомагає знизити ризики витоку інформації контроль наданих доступів фахівцям до даних?
Контролювати доступи — обов’язково, якщо ви бажаєте захистити дані бізнесу. Тому розподілення прав доступу — це пріоритетна задача в компанії. Кожен співробітник має знати правила захисту інформації та відповідати за це, а фахівці, які допомагають організувати безпеку даних, — контролювати дотримання всіх необхідних заходів.
- Які інструменти та практики впроваджує в роботу особисто Ваш бізнес для захисту даних?
Наша компанія впроваджує стандартні інструменти та практики, тож, мабуть, нічого особливого. Наприклад, як і всі, ми використовуємо бекапи та snapshots.
- Які ризики несе використання неліцензійного програмного забезпечення?
Насправді неліцензійне програмне забезпечення несе дуже негативні ризики. Це пов’язано з тим, що ви не знаєте, що саме може потрапити до системи. По-друге, неліцензійне ПЗ не оновлюється з моменту їх встановлення на сервер. Ви не знаєте, який код може бути зашифрований всередині і хто може отримати доступ до даних за допомогою цих програмних інструментів. Ми завжди рекомендуємо клієнтам відмовлятися від неліцензійного програмного забезпечення.
- Чи пам’ятаєте Ви свій перший досвід роботи у хмарах? Яким було перше враження?
Для нас хмари не були чимось незвичним, тому що ми вже мали власні сервери і вміли з ними працювати. Це більше питання відповідальності: яким чином ти передаєш відповідальність за сервер, що знаходиться десь віддалено. Тож хмари для нас — це звичний процес, який ми постійно використовуємо. А от для клієнтів, яким ми рекомендуємо переходити у хмари, це ще іноді може бути незвично.
- Про які речі Ви не подумали та що не врахували при переході у хмари?
Мабуть, немає таких речей, які ми не врахували при переході у хмари. Оскільки ми працювали з серверами із самого початку своєї діяльності, то для нас організація роботи у хмарах — це буденність. При цьому зазначу: добре, що створюються snapshots, адже завдяки їм є можливість швидко відновити інформацію, навіть якщо щось трапляється на серверах. Та, на щастя, таких інцидентів у нас не було.
- Що при роботі у хмарах перевищило Ваші очікування?
Перевищили очікування можливості доступу. Сьогодні, маючи доступ до мобільного інтернету, завдяки хмарам ви можете підключитися до робочого простору з будь-якого місця та з будь-якого пристрою.
- Поділіться аргументами, які Ви зазвичай наводите клієнтам на користь розміщення програм і даних у хмарах від Tucha:
Безпека зберігання даних — це головний аргумент на користь хмар для клієнта. По-друге, хмари — це постійний доступ до даних з будь-якого місця та з будь-якого пристрою, навіть зі смартфона у разі потреби.
Завдяки хмарам нашій компанії зручно обслуговувати клієнта: мені не потрібно їхати до нього безпосередньо на підприємство, я можу налаштовувати все віддалено, де б не знаходився замовник. Можу підключитися, подивитися, що відбувається на сервері та допомогти клієнту миттєво. Єдине, компаніям потрібно донести ці переваги, і лише коли клієнти побачать всі можливості на власні очі та переконаються у зручності, тоді погоджуються, що хмари — це чудово.
Використання бекапів та snapshots — це ідеальний варіант для збереження даних. Також за наявності резервних копій при перенесенні роботи у хмари немає потреби заново встановлювати програми, налаштовувати їх, вводити облікові записи користувачів. Весь цей процес займає певний час, а клієнти хочуть, щоб усі сервіси надавались миттєво, щоб усе працювало без затримок
Повне інтерв’ю з Сергієм Басовим також можна переглянути на YouTube-каналі Tucha.
Впроваджуйте дієві практики в роботу, друзі, та працюйте у хмарах від Tucha! Ще більше порад про те, як захистити важливу інформацію від втрат і витоків, ви знайдете у нашому блозі та на сторінці в Instagram. А ми будемо раді допомогти організувати надійну роботу на віддалених серверах, звертайтесь за консультацією.
Дякуємо Сергію за тривалу співпрацю і важливі рекомендації! Впевнені, досвід партнера допоможе ще раз переконатися в тому, наскільки важливим є дотримання заходів безпеки.