Олександр Возний: Бізнес — це завжди про домовленості

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. Олександр Возний: Бізнес — це завжди про домовленості
Категорії

Цього місяця поспілкувалися про професійний шлях та життєві уроки, про бізнес і місце партнерства в ньому з Олександром Возним, виконавчим директором компанії «Девлаб Україна». Олександр розповів про те, з чого починалася його кар'єра, до усвідомлення яких важливих речей він дійшов до цього моменту та як зав'язувалася співпраця з Tucha. 

Інтерв'ю вийшло змістовним і корисним не тільки для новачків в бізнесі, а й для тих, хто вже давно в темі.

Про себе та компанію:
Олександр Возний
  • Олександр, розкажіть трішки про себе та свою компанії: як давно Ви працюєте в компанії, чим займається компанія, хто Ваші клієнти:

Формально компанія «Девлаб Україна» існує з 2017 року. Якщо говорити загалом про наш напрям роботи, то ним ми займаємося приблизно з 2005 року. Це впровадження рішень від Бітрікс, побудова ІТ-систем, ІТ-та бізнес-консалтинг.

Починали розвивати цей напрямок ми в рамках компанії «Кі-Інформ» в м.Миколаїв. Працювали переважно на локальний ринок. Швидко стали Золотим партнером компанії Бітрікс, освоювали суміжні напрями.

Далі пріоритети змінилися, і довгий час я працював в тому ж напрямі, але на фрілансі. У 2017 році була створена компанія «Девлаб Україна», при цьому, імовірніше, з метою спрощення договірних відносин. Основна клієнтська база залишилася від попередньої діяльності, ми продовжили її розширювати в рамках компанії «Девлаб Україна». Загалом, наш сумарний досвід роботи з Бітрікс складає близько 15 років.

Серед наших клієнтів переважно малий та середній бізнес. Якщо говорити про сфери, то тут все досить різноманітно: продажі, виробництво, агробізнес, сервіс, фінанси. І якщо в продажах більш-менш все опрацьовано, то для інших сфер доводиться вигадувати досить непрості рішення (це тема окремої розмови). Середній «вік» співпраці з клієнтами 3-5 років.

Наш сумарний досвід роботи з Бітрікс складає близько 15 років

  • Поділіться задачами, які успішно вирішує Ваша компанія, завдяки хмарним технологіям зокрема:

Основні задачі пов'язані з рішеннями на базі Бітрікс24. А саме, ми розміщуємо у хмарах коробкові версії цього програмного продукту та супутні йому послуги (здебільшого інтеграції). Раніше компанії переважно наполягали на тому, що все повинно розміщуватися у них в офісі. Зараз же більшість підприємств спокійно ставиться до того, що їхні проекти будуть розміщуватися десь у хмарі.

Були також і інші проекти, де ми використовували можливості хмарних технологій. Наприклад, використання хмарних функцій, хостинг Node.js додатків, Big Data, чат-боти, машинне навчання, хмарні інфраструктури, VPN, бекапіювання тощо.

Сьогодні більшість компаній спокійно ставиться до того, що їхні проекти будуть розміщуватися десь у хмарі

Факапи та життєві уроки:
  • Розкажіть про помилки, яких Ви припустилися на професійному шляху. Що корисного отримали завдяки їм?

Головна помилка початкового періоду роботи полягала в тому, що ми намагалися концентруватися на локальному ринку та спілкуватися з клієнтом face-to-face. Хоча потрібно було робити більш глобальні проекти і не обмежувати територіально свій ринок.

Важливим також виявилося розуміння того, що не варто будувати бізнес з людьми, з якими не виходить знайти спільну мову. Або хоча б не будувати його без формальних меж. Про це важливо домовлятися «на березі». Навіть зі «своїми» людьми деколи виникають нестиковки та розбіжності в думках, тому важливо мати критичний погляд збоку, якусь третю силу. Завдяки цьому вдасться знайти вихід навіть з найбільш складної ситуації.

Щодо факапів в яких-небудь технічних аспектах... Траплялося, що губилися дані через неуважність або недосвідченість співробітників. Або техніка несподівано відмовлялася виконувати покладені на неї функції. Або реліз не розгортався. У таких випадках ми намагалися ці промахи оперативно усувати, іноді ціною безсонних ночей. Загалом, кожна набита шишка призводила до того, що ми все більш відповідально ставилися до питань надійності та безпеки, наприклад, до того ж бекапіювання та резервування.

Насправді, при роботі з хмарною інфраструктурою помилок на апаратному рівні набагато менше, ніж при роботі з фізичними серверами. Раніше було куди більше ризиків, тому і перестрахувалися набагато сильніше.

...не варто будувати бізнес з людьми, з якими не виходить знайти спільну мову

  • Чи є речі, про які згодом Ви перестали турбуватися?

Так, ми переглянули свої погляди на роботу з командою та клієнтами загалом. Через юнацький максималізм прагнули робити все максимально «круто», часто навіть на шкоду собі. Зараз до цього ставимося простіше: найкраще — ворог хорошого.

Також прийшло розуміння, що немає такого ставлення, як «клієнт-виконавець». Є партнери, які вирішують спільні задачі в межах певних проектів. У зв'язку з цим деяка частина клієнтів пішла, оскільки у багатьох з них і досі існує установка: «Я плачу, а значить, ви робіть те, що я говорю». Зі співробітниками відносини також змінилися в бік концепції партнерства. Зараз наші відносини будуються на тому, що кожен несе персональну відповідальність за свої задачі, а загалом ми робимо спільну справу.

Взагалі, бізнес — це завжди про домовленості, в межах яких всім сторонам вигідно виконувати ті чи інші дії. Якщо немає розуміння, що партнерство повинно бути корисним для всіх, завжди виникають конфлікти.

  • Які корисні звички та особисті якості допомагають Вам досягати своїх цілей?

З корисних звичок можу виділити планування. Вже давно прийшло розуміння: якщо не планувати справи та не записувати їх в щоденниках, календарях або спеціальних додатках, вони губляться, а разом з ними втрачаються і важливі задачі. Це призводить і до напруги між партнерами зокрема, оскільки не виконуються взаємні зобов'язання.

Щодо особистих якостей, тут важливі старанність, працьовитість, концентрація та відповідальне ставлення до своєї справи. Недбале ставлення завжди призводить до руйнування. Дійсно, будь-яка справа будується маленькими кроками, а зруйнуватися може дуже швидко. Потрібно бути вкрай зібраними, щоб забезпечити стійкість бізнесу в довгостроковій перспективі.

Кожна набита шишка призводила до того, що ми все більш відповідально ставилися до питань надійності та безпеки, наприклад, до того ж бекапіювання та резервування

Про Tucha та партнерство:
  • Як Ви познайомилися з нами?

Ми чули про Tucha і перетиналися на різних заходах, організованих компанією Бітрікс, досить давно. Однак щільно почали співпрацювати, коли один з клієнтів розглядав варіант переїзду у хмару. Було масштабне тестування різних майданчиків, в результаті чого клієнт зупинився на рішенні від Tucha через ряд причин: технічні параметри, ціна, безпека, ставлення, якість підтримки.

Далі, вже в процесі співпраці, прийшло розуміння того, що деякі наші непрофільні задачі ми можемо віддати на аутсорсинг без втрати ефективності. А оскільки такі задачі з'являються нерегулярно, тримати в штаті окремого спеціаліста не зовсім доцільно. Ми усвідомили, що профільна компанія, яка спеціалізується на наданні хмарних сервісів для продукту, з яким ми працюємо, — це найбільш оптимальний варіант для партнерства. Можемо назвати це локальним аутсорсингом окремих функцій в рамках проекту.

  • Ваші враження від партнерства з Tucha:

Наразі враження лише позитивні. У партнерських відносинах ми не «тягнемо ковдру» на себе (субпідряд — пережиток минулого), а надаємо перевагу чіткому розмежуванню сфери відповідальності перед замовником і цінуємо, коли партнер забезпечує рівень сервісу не нижче за наш. Тоді можна рекомендувати впевнено. А Tucha вдалося переплюнути нас у двох речах — швидкості реакції та клієнтському сервісі, до того ж, безвідносно щодо розміру замовлення. Досвід підказує, що цьому можуть бути два пояснення — інвестиції в клієнта або ефективна бізнес-модель. Як би там не було, хочеться вірити, що з часом планка буде тільки підвищуватися!

Профільна компанія, яка спеціалізується на наданні хмарних сервісів для продукту, з яким ми працюємо, — це найбільш оптимальний варіант для партнерства

Про хмари:
  • Поділіться міфами про використання хмарних рішень, які виявилися неправдою:

Поява більшості міфів пов'язана, найімовірніше, з маркетингом. Багато аспектів перебільшувались з метою змінити загальне ставлення та часто зводилися до думки: «Переходьте у хмару — і буде вам щастя». Хоча насправді хмара — це технічно досить складний продукт, зі своїми нюансами та «підводними каменями». І потрібно віддати належне тому, що хмарні провайдери доклали чимало зусиль за останні роки для того, щоб відповідати створеній «ідеальній картинці».

Основний міф: хмари — це панацея. Так, дійсно, якісь речі спрощуються, уніфікуються, і завдяки цьому знижуються витрати та досягається заявлена якість. Але при цьому втрачається гнучкість, і для деяких задач уніфікований варіант може виявитися значно дорожчим за «персоналізований». Потрібно просто вміти розрізняти такі ситуації та приймати зважене рішення.

Поділюся нещодавньою історією. Один з наших клієнтів вирішував, де розміщувати дані — у хмарі або на локальному сервері. Рішення було прийняте на користь власного сервера через ряд причин, а саме — спробу заощадити (купувалося старе обладнання) та наявність у штаті власного ІТ-фахівця. Як результат, виникли накладки з обладнанням: його кілька разів перезамовляли, заново збирали та налаштовували. Як наслідок, цей процес затягнувся на півтора місяці, при тому, що у хмарі могли стартанути за кілька днів. Благо, на даному етапі для бізнесу такий простій не критичний. Але вже за 3-4 місяці після запуску в продуктивну експлуатацію вихід з ладу сервера викличе колапс торгової мережі як мінімум на тиждень, тому що запасного сервера немає, і це «вб'є» всю економіку прийнятого рішення. Ця ситуація відкинула мене на 10-15 років назад: тоді це було природно, але зараз викликає, як мінімум, здивування.

  • Назвіть причини застосовувати хмари в бізнесі:

Одна з них — можливість швидко масштабуватися і досить просто нарощувати та згортати потужності у разі необхідності. З фізичними серверами зробити це так просто не вийде. Типове щапитання, який ми чуємо від власника сайту перед рекламною кампанією, — чи витримає сайт різкий наплив відвідувачів? У хмарі однозначна відповідь — так!

Ще один плюс — це швидкий старт, що особливо актуально при тестуванні нових ніш та напрямів бізнесу. Тому, якщо важливе швидке розгортання проекту впродовж кількох годин, хмара куди зручніша.
Також можу виділити можливість зміни архітектури в процесі роботи. Коли в розпорядженні тільки фізичний сервер, перекроїти його досить непросто.

І, звичайно, важливий аргумент — технічна підтримка з боку провайдера, який порадить відповідне рішення, допоможе оперативно усунути несправність, якщо вона раптом виникне.

Типове щапитання, який ми чуємо від власника сайту перед рекламною кампанією, — чи витримає сайт різкий наплив відвідувачів? У хмарі однозначна відповідь — так!

  • Поділіться радою з тими, хто ще не перейшов у хмари:

Пробуйте! Не потрібно вірити міфам або страшилкам. Зараз це коштує дійсно не дорого, до того ж, є пробний період. Так, багатьох все ще лякає нерозуміння того, де фізично буде розміщуватися їх проект, вони довіряють тільки серверу, який розташований у них під боком. Хоча раніше такі ж побоювання викликали і кредитні карти, наприклад, або мобільний банкінг. А коли всі спробували та оцінили їхні переваги, це пішло в маси.

Тому однозначно хмарні рішення потрібно пробувати та прислухатися до рекомендацій провайдера: він може запропонувати цікаві кейси, про які користувач, можливо, навіть не здогадується.

Якщо важливе швидке розгортання проекту впродовж кількох годин, хмара куди зручніша

 


 

Дякуємо Олександру за інсайти, практичні рекомендації та щиру розмову. А також вдячні всій команді «Девлаб Україна» за партнерство, завдяки якому ми разом приносимо користь нашим спільним клієнтам! Бажаємо успіхів та впевненого розвитку.
 

Поділитися:
Статті по темі

Ми завжди раді разом з партнерами вирішувати задачі наших спільних клієнтів. А бесіди з партнерами про їх кар'єрний шлях, досвід у бізнесі та важливі уроки — це окреме задоволення. Цього місяця ми поспілкувалися з Сергієм Жигалкіним, керуючим директором веб-студії «Курсор», про корисні звички для досягнення цілей, досвід співпраці з Tucha, користь хмар та багато іншого.

Партнерство — важлива частина розвитку нашого бізнесу. При цьому, партнери для нас — це, передусім, однодумці, з якими набагато легше робити клієнтів щасливими. Не так давно ми писали про те, на яких засадах будує партнерські відносини наша компанія і чому співпраця з Tucha — це куди більше, ніж просто фінансові вигоди. Тепер вирішили поспілкуватися з партнерами...

Інтерв'ю з партнерами — давня та добра традиція Tucha. Цього місяця ми поспілкувалися з Олександром Крицьким, приватним підприємцем з Одеси, і дізналися, які вміння допомагають партнеру в роботі, яких принципів дотримується його компанія та чому хмари — це завжди відмінне рішення для бізнесу.

Співпраця Tucha з партнерами — це завжди далеко не лише про гроші. Це і взаємна підтримка, і спільна робота над тим, щоб кожен клієнт був повністю задоволеним. Таке бачення партнерства і в Меїра Маєвського, засновника та керівника компанії CYBERtool. В інтерв’ю Меїр поділився історією створення команди та баченням її місії. Також партнер розповів, що саме вплинуло на початок співпраці з Tucha, і навів головні аргументи на користь хмар.

Карантин приніс новий важливий досвід компаніям по всьому світу, навчивши швидко пристосовуватися до змін. Багато в чому організувати віддалену роботу у цей час та підтримати працездатність бізнесу допомогли хмари. Ми дізналися у партнерів, як їхні компанії переходили в онлайн-режим, та поставили кілька запитань...

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись