З рекламним агентством «Прайд» ми співпрацюємо з 2013 року, і за цей час партнерство переросло в міцну дружбу. Нещодавно ми поспілкувалися із засновником і керівником компанії Євгеном Рясним. Під час бесіди Євген поділився історією створення своєї справи та можливостями агентства, а також розповів, як підходив би до відкриття бізнесу сьогодні. Про корисні якості для досягнення цілей, хмарні міфи та практичне застосування хмар у роботі — у нашому новому інтерв'ю.
Розкажіть трішки про себе та свою компанію: як давно Ви відкрили свій бізнес, чим займається компанія:
Наша компанія «Прайд» відкрилася у 2008 році. Взагалі, ми починали працювати як рекламне агентство, були представниками однієї зі всеукраїнських нішевих рекламних компанії у Запоріжжі та Запорізькій області.
Компанію «Прайд» заснували люди, які працювали в різних сферах, зокрема в ІТ, тому у нас одразу були не тільки рекламні, але і вебпослуги: ми розробляли різні сайти для клієнтів. Першим більш-менш великим web-проєктом, над яким працювала наша компанія, стала інтерактивна карта Запоріжжя з нанесеними на ній підприємствами: починаючи з кафе і закінчуючи автомийками та заправками. Це був своєрідний каталог компаній з прив'язкою до геолокації. Проєкт можна назвати аналогом Google-карт, які в той час тільки починали впроваджуватися. Пізніше інтерактивна карта Запоріжжя перестала бути актуальною, і ми прийняли рішення її закрити.
Оскільки засновники компанії, і я зокрема, були ІТ-фахівцями різних напрямів, з часом ми стали активно розвивати напрям розробки сайтів, створюючи їх для клієнтів і працюючи над власними проєктами. Згодом, поєднуючи рекламний та web-напрями, у нас з'явився великий власний проєкт — агрегатор з продажу зовнішньої реклами спочатку по місту Запоріжжя — Billboard.zp.ua. Поступово ми почали розширюватися і зараз покриваємо всю Україну, займаючись розміщенням зовнішньої реклами в будь-якій точці країни — Billboards.com.ua.
Хто переважно є клієнтами компанії «Прайд»?
Наразі серед клієнтів здебільшого малий та середній бізнес України. Також ми працюємо з іноземними клієнтами — обслуговуємо європейські компанії, зокрема з продажу нерухомості, міжнародних перевезень, пошуку персоналу.
Поділіться задачами, які успішно вирішує Ваша компанія, завдяки хмарним технологіям зокрема:
У хмарі ми розміщуємо сайти, програми та інші програмні продукти, які створюємо для наших клієнтів.
Також у нас є свої власні проєкти. Оскільки зараз ми розвиваємося, звичайного хостингу вже не вистачає, і для обробки та зберігання інформації нам потрібні вже сервери. Власне, для цих задач і потрібні хмари.
У хмарі ми розміщуємо сайти, програми та інші програмні продукти, які створюємо для наших клієнтів
Про які речі Ви хотіли б знати на початку свого бізнесу:
Якби я починав свій бізнес зараз, я б провів аналіз ринку, вивчив ніші, промоніторив конкуренцію. Далі намітив би цілі та задачі, розписав бізнес-процеси та розібрався б з організаційною структурою. А ще з'ясував загалом, чи в той час я перебуваю зі своєю бізнес-ідеєю на ринку, розібрав би місткість та можливості цього ринку. Усього цього ми не знали, коли починали свій бізнес. Все було на ентузіазмі, але як же це було круто!
Поділіться головною порадою, як реалізувати себе в професії:
Насамперед потрібно працювати, прагнути, йти вперед. Якщо у вибраній вами ніші ринку є місце, куди рости, і ця частина ринку дозволяє заробляти, рости вам та вашій компанії, тоді вперед! Усі можливості для цього є.
Чи є помилки, яких Ви припустилися на професійному шляху, і що корисного отримали завдяки їм?
Звичайно, помилки були, як і у всіх, проте глобальних не було. Раніше ми боялися встановлювати партнерські відносини з іншими компаніями, боялися, що інвестори перекуплять «наших» людей, скопіюють ідеї та самі їх реалізують. Хоча зараз я розумію: якби ми залучили експертизу та ресурси ззовні, наші бізнес-ідеї реалізовувалися б набагато швидше.
Про які речі Ви з часом перестали турбуватися?
Про персонал. Спочатку хвилювався з приводу кожного співробітника: як складеться з ним співпраця, чому хтось звільняється. Зараз перестав перейматися цим.
Які корисні звички та якості допомагають Вам досягати своїх цілей?
Це працьовитість, наполегливість, віра у свою ідею та у свою мету, а ще — вміння йти до неї.
Щодо звичок, серед них передусім спорт. Саме він дає енергію.
Перш за все, потрібно працювати, прагнути, йти вперед. Якщо у вибраній вами ніші ринку є місце, куди рости, і ця частина ринку дозволяє заробляти, рости вам та вашій компанії, тоді вперед!
Розкажіть, як Ви познайомилися з нами?
Ми познайомилися на одній з виставок, організованій в Києві нашим спільним партнером Бітрікс24. Технічний директор Tucha Володимир Мельник виступав на конференції з доповіддю «Мій сайт — моя фортеця. Вибудовуємо систему протидії DDoS-атакам». Після заходу співробітники Tucha надіслали нам пропозицію щодо співпраці, і ми погодилися. Тим паче якраз шукали інфраструктуру для розміщення проєкту. Так ми почали взаємодіяти.
Поділіться враженнями від партнерства з Tucha:
До роботи з Tucha питань ніяких немає. Хочу особливо підкреслити технічний аспект роботи з вами. У Tucha дуже гарний відділ технічної підтримки: за весь час співпраці всі задачі вирішувалися вчасно.
Хочу особливо виділити технічний аспект роботи з вами. У Tucha дуже гарний відділ технічної підтримки: за весь час співпраці всі задачі вирішувалися вчасно
3 міфи про використання хмарних рішень, які виявилися неправдою:
Раніше чув міф про те, що хмари — це дорого. Насправді ж, зараз це цілком доступно.
Ще один міф полягає в тому, що самому складно розібратися з хмарами.
Також і досі існують міфи на тему безпеки. Вони стосуються того, що хтось може викрасти інформацію з хмари та вона стане доступною.
Назвіть причини застосовувати хмари в бізнесі:
Найперше, це мобільність доступу. Хмари можна використовувати як для особистих цілей, так і для роботи компанії.
Крім того, хмари дозволяють швидко масштабувати ресурси, якщо з'явиться потреба їх наростити.
Ще одна причина застосовувати хмари в бізнесі — це безпека роботи з даними.
Поділіться порадою з тими, хто ще не перейшов у хмари:
Швидше переходьте у хмари!
Швидше переходьте у хмари!
Бесіда з Євгеном вийшла змістовною та корисною, за що ми щиро вдячні нашому партнеру. Бажаємо всій команді компанії «Прайд» впевненого подальшого розвитку та якомога більше цікавих проєктів!
Друзі, а ми вже готуємо для вас нові інтерв'ю. Не пропустіть!