Ведення бізнесу під час карантину. Досвід експертів

  1. Головна
  2. Блог
  3. Хмари для бізнесу
  4. Ведення бізнесу під час карантину. Досвід експертів
Категорії
businesses in quarantine

Минув рік відтоді, як компанії у всьому світі масово перейшли на віддалений формат роботи через впровадження карантину. Без перебільшень, пандемія перевернула світ і внесла значні корективи в наше життя. Особливо це стосується ведення бізнесу: багатьом компаніям довелося реорганізувати свою роботу та замінити звичні бізнес-процеси новими. Як українські компанії впоралися з задачами, котрі приніс карантин? Ми поділилися своїми спостереженнями та дізналися, який досвід мають наші партнери — експерти у галузі автоматизації бізнесу:

  • Денис Козицький, керуючий партнер групи компаній Rearden Group;
  • Євген Скрипка, системний адміністратор компанії БВК-СОФТ;
  • Богдан Жмайло, директор компанії Б.В. Лайн.
Аспект 1. Усвідомлення істинних масштабів кризи.

Передусім, з впровадженням карантину на початку 2020 року, виникла потреба тверезо оцінити ситуацію та оперативно спрогнозувати подальші події у веденні бізнесу. Перед компаніями постав новий виклик — організувати роботу у новому безпечному форматі, зі збереженням працездатності бізнесу та взаємодії з клієнтами. Разом з цим, прийшло усвідомлення, що світ не буде таким, як раніше.

Зокрема Євген Скрипка говорить про те, що масштабність кризи для його компанії стала очевидною майже одразу, коли з початком впровадження карантину команда не змогла повноцінно відвідувати офіс. Тоді всі співробітники були вимушені перейти у віддалений формат роботи.

Партнери з Б.В. Лайн оцінили масштаб кризи, коли ринок праці почав стрімко поповнюватися фахівцями, що шукали нову роботу, а кількість звернень від нових клієнтів стрімко зменшилася. Богдан Жмайло зазначає, що не всі компанії змогли правильно скоординувати подальші дії. Здебільшого швидко зорієнтуватися, позначити дорожню карту та вийти на правильний шлях ведення бізнесу змогли ті керівники, які вміють мислити креативно. Відповідно, їм вдалося вчасно зреагувати та вжити заходів для збереження працездатності бізнесу.

А от Денис Козицький говорить про те, що розуміння істинних масштабів кризи ще попереду, адже навколишні умови постійно змінюються. І, як вважає партнер, у стані невизнченості всі ми будемо перебувати ще досить тривалий час, тому маємо вчитися реагувати на виклики та постійно змінюватися. Це важливо для того, щоб відповідати умовам часу та впевнено йти далі.

На початку карантину в очах директорів виднівся жах і повне нерозуміння того, що буде далі та яких заходів необхідно вжити. Перших 2-3 місяці відбувався хаос

Богдан Жмайло

Аспект 2. Визначення пріоритетів та оновлення бізнес-процесів.

Отже, однією з першочергових цілей в умовах карантину стало збереження працездатності бізнесу, продуктивності команди та лояльності клієнтів. А для цього було важливо визначити пріоритетні задачі для кожного з напрямів та замінити деякі традиційні бізнес-процеси на нові, а саме — переглянути підхід до керування компанією, пошуку нових клієнтів, способів взаємодії з командою.

Наприклад, криза підштовхнула керівництво компанії Б.В. Лайн до кардинального перегляду відносин з клієнтами. Старі схеми більше не приносили результату, тому компанія переглянула їх та адаптувала під нові реалії. Інакше бізнес би просто почав втрачати клієнтів.

Підхід до роботи з клієнтами змінила і компанія Rearden Group. Оскільки наш партнер працює у сфері ІТ та спеціалізується на автоматизації бізнесу, компанія вирішила зосередити сили та увагу на тих замовниках, яких криза торкнулася найменше. А це компанії, що пов’язані з харчовими технологіями, поліграфією, або ж забезпечують зв’язок та комунікацію.

Та взаємодія з клієнтами і пошук нових способів для їх залучення — не єдине, що довелося змінити. Оскільки більшість компаній перейшла у віддалений формат роботи, довелося залучити нові інструменти для спілкування співробітників між собою, аби не втратився зв’язок. Велику роль у збереженні комунікації як з командою, так і з клієнтами компанії, відіграли месенджери та соціальні мережі. Такий підхід використала і компанія БВК-СОФТ. За словами Євгена Скрипки, це також допомогло вистояти бізнесу в період карантину.

Ми зробили акцент на категоріях клієнтів, яких криза торкнулася найменше, та підготували для роботи з ними своїх співробітників. І це дуже добре спрацювало

Денис Козицький

Аспект 3. Аналіз того, як криза позначилася на клієнтах.

Карантин неминуче вплинув на кожну компанію: для когось він став справжнім випробуванням на витривалість, тоді як іншим приніс нові можливості для розвитку.

На основі досвіду роботи наших партнерів зі своїми клієнтами можна вивести певну формулу успішного ведення бізнесу в цей час — гнучкість і креативність, помножені на швидку адаптацію до роботи в нових умовах. «У тих, хто це одразу зрозумів, шансів вижити було значно більше», — підтверджує Богдан Жмайло.

Загалом, перших декілька місяців карантину керівники компаній переглядали стратегію ведення бізнесу. І багато хто вважав, що ця ситуація — тимчасова. «Але виявилося, що так, як раніше, вже не буде, все кардинально змінилося», — додає директор компанії Б.В. Лайн.

Спостереженнями щодо змін у складі клієнтів поділився також Денис Козицький: «Ми працюємо як з великим компаніями, які обслуговуємо, так і з невеликим бізнесом, де ведемо масштабні проєкти. Звичайно, є компанії, які не змогли пережити кризу, тому деякі клієнти відвалилися». Щодо проєктних клієнтів, за досвідом партнера, чимала частка з них відклала автоматизацію бізнесу до кращих часів, тому компанія зосередилася на тих замовниках, які залишилися працездатними. Такі клієнти здебільшого перевели свої бізнес-процеси в онлайн-формат, а багатьом співробітниками організували віддалену роботу.

А Євген Скрипка відзначив, що працездатність бізнесу клієнтів значною мірою залежить від напряму їхньої діяльності. Найменше криза вплинула на такі сфери, як харчова промисловість та логістика, а найбільше — на компанії, що спеціалізуються на роздрібній торгівлі, зокрема на продажі електроніки та побутової техніки»

Ми спостерігали з боку, що відбувалося з нашими клієнтами. Впродовж перших кількох місяців чимало керівників великих та середніх компаній переживали серйозний злам у свідомості

Богдан Жмайло

Аспект 4. Перехід у віддалений формат роботи.

Беззаперечно, одна з головних змін, спричинених карантином, — це масовий перехід компаній на віддалений формат роботи. Звісно, чимало компаній і раніше працювали дистанційно або ж час від часу практикували такий формат. Та особливого поширення в усьому світі віддалена робота набула саме зараз. Для декого ця зміна була майже безболісною, водночас іншим довелося певний час звикати до такого нововведення. Та все ж, у зв’язку зі стрімким поширенням хмарних технологій впродовж останніх років, для більшості компаній перехід на дистанційну роботу не викликав складнощів.

Так, наприклад, компанія Б.В. Лайн ще задовго до кризи почала активно використовувати дистанційне підключення до робочих місць та проводити онлайн-відеоконференції. Партнер завжди прагнув бути мобільним, тому кардинальних змін у веденні компанії, керуванні командою та взаємодії з клієнтами не було. «Ми просто вдосконалили навички роботи з цими технологіями», — говорить Богдан Жмайло.

Схожа ситуація склалася і у партнера БВК-Софт. Досвід віддаленої роботи у компанії був і раніше, тому, за словами Євгена Скрипки, перехід на дистанційний формат під час карантину став досить простим.

Звичайно, вирішальну роль в організації дистанційної роботи відіграли хмарні технології. Саме вони допомогли компаніям швидко та надійно організувати віддалені робочі місця, а співробітникам — мати зручний доступ до робочого простору з дому 24×7. Денис Козицький також говорить про те, що перехід на дистанційний формат був простим та безболісним, оскільки майже вся ІТ-інфраструктура Rearden Group знаходиться у хмарах. «Є працівники, які більш плідно працюють саме в офісі, є ті, які вдома не менш ефективні, ніж в офісі. Тому наразі близько половини нашої команди працює саме у віддаленому режимі», — ділиться партнер.

Криза змусила нас працювати віддалено. У зв’язку з цим ми змінили офіс на вдвічі менший за площею. Це також допомогло нам зменшити витрати компанії

Денис Козицький

Аспект 5. Збереження командного духу.

На якість роботи компанії впливають чимало чинників, і один з них — наявність командого духу. Тому збереження єдності співробітників, зв’язку між ними та підтримка відчуття причетності до спільної мети — ще один виклик, який приніс з собою карантин. 

Богдан Жмайло вважає, що до цього питання можна підійти з двох позицій одночасно. Перша —це координація дій, яка може здійснюватися за допомогою декількох механізмів. «Один зі зручних та оптимальних з них — це месенджери. Координацію роботи програмістів, методистів, менеджерів з відділу продажів та інших фахівців можна здійснювати, створивши відповідні чати», — ділиться досвідом Богдан. Другим аспектом партнер називає фінансову стимуляцію, яка суттєво об’єднує команду і додає тонусу.

Окрім месенджерів, не меншої популярності набули відеоконференції, які проводяться за допомогою спецільних додатків, наприклад, Skype або Zoom. Співробітники Rearden Group під час проведення таких онлайн-зустрічей обмінюються новинами щодо роботи всієї компанії, а також обговорюють, що відбувається у кожного окремо. За словами Дениса Козицького, такий підхід надає можливість відчувати себе єдиною командою. Крім того, важливою є можливість вибору. Так, наприклад, співробітники компанії можуть самостійно вибирати, де їм більш зручно працювати, — в офісі або з дому.

Компанія Б.В. Лайн активно використовує для роботи команди як фінансові бонуси, так і заохочення у вигляді кар’єрного зростання, розвитку, можливості навчання. Ці речі дозволяють співробітникам відчувати себе єдиною командою, бачити спільну мету та відчувати себе причетним до розвитку компанії

Богдан Жмайло

Аспект 6. Пошук позитивних уроків.

Якою б складною та незвичною не була ситуація, яка склалася у світі, не можна заперечувати наявність позитивних уроків. До прикладу, карантин навчив усіх нас бути більш гнучкими, швидше пристосовуватися до змін та до нових умов роботи. А ще — як ніколи цінувати здоров’я. Та у кожного ці уроки — свої.

Так, для партнера Богдана Жмайло одним з таких уроків стало розуміння того, що керування роботою компанії має відбуватися за допомогою сучасних засобів та інструментів. Йдеться передусім про хмарні сховища та середовища, дистанційне керування бізнесом та спеціальне програмне забезпечення для цього. Саме такі програми дозволяють отримати оперативну інформацію про роботу компанії, фінансові питання, а також спрогнозувати перспективи і можливі ризики. «Нові методи керування бізнесом мають стати основою для роботи кожної компанії», — підбиває підсумки Богдан.

Схожої думки дотримується і Євген Скрипка. Партнер вважає, що навіть за відсутності карантину віддалена робота — це зручний механізм для роботи команди та заощадження часу. Саме хмарні рішення дозволяють організувати безперебійну віддалену роботу для всієї команди в режимі 24×7.

Звісно, винесені корисні уроки стосуються не лише ведення бізнесу, але і підходу до життя. Наприклад, Денис Козицький завжди керується принципами, які описав Насім Талеб у книзі «Антикрихкість». Партнер говорить про те, що людина, як і компанія, має бути готовою до всього. «Навіть якщо ми не знаємо, який чорний либідь прилетить до нас, ми все одно маємо бути постійно готовими до змін», — ділиться Денис. Це важливо тому, що чимало з нас закриваються у собі до кращих часів. А вони, можливо, настануть не завтра.

Треба бути готовими до всього, треба змінюватися, бути гнучкими для того, щоб відповідати викликам часу. І тоді ви будете відкриватися новим можливостям і швидко реагувати на всі зовнішні виклики. Завжди є ідеї та можливості. Їх треба використовувати та рухатися далі. Ті, хто це роблять, і є лідерами завтрашнього світу

Денис Козицький

Висновок

Карантин став справжнім двигуном змін у веденні бізнесу та роботі команд. Зокрема, виникла потреба організовувати роботу компаній безпечно, але при цьому без втрати продуктивності та зі збереженням єдності співробітників. За нових умов суттєво зросла роль месенджерів і соціальних мереж, а віддалена робота стала нагальною потребою. 

Велику роль у тому, що більшість компаній змогли організувати ефективну роботу дистанційно, відіграють саме хмарні рішення. Тому, якщо ви досі цього не зробили, відкиньте вагання і також впевнено впроваджуйте дієві інструменти в роботу! Пишіть нам на адресу sales@tucha.ua або телефонуйте за номером +380 44 583-5-583. Tucha завжди на зв’язку.

Дякуємо нашим партнерам за те, що знайшли час і поділилися особистим досвідом та практичними порадами з нашими читачами. Бажаємо колегам і надалі зберігати суперсилу обертати будь-яку ситуацію на користь собі та своїм клієнтам! 

А ми продовжуємо спілкуватися з партнерами на актуальні бізнес-теми. Зовсім скоро на нашому YouTube-каналі опублікуємо нове відео з серії «Увага, говорить експерт», у якому розглянемо навички, необхідні для ефективної роботи команди в сучасних умовах. Слідкуйте за оновленнями!

Поділитися:
Статті по темі

Вибір між віртуальними та фізичними серверами постає чи не перед кожною компанією. На рішення, зазвичай, впливає декілька чинників, серед яких: особистий досвід у минулому; поради колег або знайомих; відгуки користувачів в інтернеті та інше. Як все ж таки зробити розумний вибір? Думками, що сформувалися на основі особистого досвіду та досвіду своїх клієнтів, діляться наші експерти, знані фахівці в ІТ-галузі — Спартак Поліщук, засновник Rubicon, та Роман Герштун, засновник ProCRM.
 

Партнерство — важлива частина розвитку нашого бізнесу. При цьому, партнери для нас — це, передусім, однодумці, з якими набагато легше робити клієнтів щасливими. Не так давно ми писали про те, на яких засадах будує партнерські відносини наша компанія і чому співпраця з Tucha — це куди більше, ніж просто фінансові вигоди. Тепер вирішили поспілкуватися з партнерами...

Карантин приніс новий важливий досвід компаніям по всьому світу, навчивши швидко пристосовуватися до змін. Багато в чому організувати віддалену роботу у цей час та підтримати працездатність бізнесу допомогли хмари. Ми дізналися у партнерів, як їхні компанії переходили в онлайн-режим, та поставили кілька запитань...

Весна видалась особливо багатою на зустрічі та бесіди з партнерами. На семінарі «Анатомія бізнесу» у Запоріжжі, який відбувся 12 квітня...

Продовжуємо розбирати вирішення типових хмарних задач для клієнтів. На черзі — приклад вирішення ще однієї популярної задачі з перенесення коробкової версії CRM-системи Бітрікс24 у хмару, яку ми нещодавно реалізували для клієнта. 

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись