Snapshot — машина часу для вашої системи

  1. Головна
  2. Блог
  3. Техпідтримка
  4. Snapshot — машина часу для вашої системи
Категорії

Напевно, кожен хоч раз мріяв відмотати час назад, повернутися в минуле приблизно за годину до того моменту, коли щось пішло не так, і все виправити. Звучить, як фантастика. А що, якщо ми розповімо вам про чарівну пігулку, яка здатна вирішити це завдання? У нашій хмарі є своя машина часу і називається вона Snapshot, або іншими словами — знімок системи.

Шеф, усе пропало

Уявіть собі звичайний робочий день, ніяких нарікань на роботу системи. І раптом настає момент «Х». Дані атакує нещадний вірус, знищує їх, ну, чи просто зашифровує. На розшифровку будуть потрібні, можливо, десятки років, а інформація на той час втратить будь-яку цінність.

Деякі віруси-шифрувальники пропонують оплатити певну суму для відновлення інформації (наприклад, 100$ в біткоіни). Вкрай не рекомендуємо цей сумнівний спосіб — він неприємний і не дає ніяких гарантій. Насправді, це звичайне здирництво, при якому ви можете втратити і гроші, і дані.

За підсумком, якщо ваш провайдер не чинить знімки, ситуація складається таким собі чином. У кращому випадку, ви зможете самостійно перевстановити систему або запросити нову машину, щоб позбутися від скомпрометованої і відновити дані з резервної копії. Додатково доведеться налаштувати все програмне забезпечення «з нуля». Можливо, на той час ми вже і на Марсі обгрунтуємо :) В гіршому випадку: система накривається, всі дані втрачені, шанс на їх відновлення занадто малий, у вас відсутні знімки і резервні копії, а провайдер залишається осторонь від ваших проблем.

Драма скасовується

А ось якщо довірити свою ІТ-інфраструктуру правильному провайдеру, який регулярно робить знімки системи, катастрофи можна уникнути. Після чергової атаки ні про що не хвилюйтеся. Просто використовуйте знімок для відновлення диска машини в тому стані, в якому він був на момент його створення. Готово, можете спокійно продовжувати працювати і не боятися ніяких атак.

Знімок системи — це образ диска віртуальної машини, тобто всієї системи з програмним забезпеченням і даними, які збережені на ньому, на певний момент часу. Він необхідний для того, щоб в разі будь-яких критичних змін, повернути систему в початковий робочий стан.

Як працюють знімки

При створенні знімка робота віртуальної машини ставиться на паузу. Пауза може тривати від кількох секунд до кількох хвилин — залежно від розміру диска і кількості даних, які встигли змінитися з моменту останнього створення знімка. Після цього робота віртуальної машини поновлюється і відбувається копіювання знімка з основного сховища в резервне. Це триває від декількох хвилин до декількох годин (залежить від розміру диска). В цей час віртуальна машина працює в штатному режимі. Потім знімок видаляється з основного сховища, що також має на увазі постановку на паузу, але менш затяжну, ніж при його створенні. Коли знімок видалений з основного сховища, робота віртуальної машини поновлюється до наступного знімка.

У Tucha знімки створюються переважно в небізнес-час (з 20:00 до 06:00). Але якщо для вашого бізнесу це якраз найгарячіша пора, завжди є можливість змінити часовий інтервал. Сама ж чергу створення знімків визначається відповідно до такими факторами: завантаженість інфраструктури та актуальність останніх снапшотов.

Примітка: система може створювати тільки один знімок в певний момент часу. Тому бажано не вказувати конкретний час створення знімка, щоб система не обійшла вашу машину увагою. Рекомендований інтервал - не менше 3-х годин.

Важливою опцією знімків системи є мітки: noremove і nosnapshot. Якщо ви ставите мітку noremove, знімок не буде автоматично видалений, модифікований або перезаписан. Також віртуальна машина або її диск можуть бути відзначені міткою nosnapshot, тоді автоматичні знімки для них створені не будуть до моменту видалення мітки.

Скільки ж часу потрібно для відновлення роботи зі знімка? Єдиний фактор, який впливає на тривалість — обсяг диска. Залежно від його розміру, процедура займає 15-90 хвилин.

У вартість сервісів TuchaFlex+ і TuchaBit включено 2 останніх знімка системи. Якщо потрібно більше, додаткові знімки можна замовляти по необхідності.

Знімки проти резервних копій

Деякі вважають, що досить робити резервні копії. Але в такому випадку ви створюєте тільки копії певних файлів. І при їх відновленні стан системи не зміниться. Наприклад, в ситуації з вірусом, який шифрує системні файли, закриває доступ до бази або обмежує функціонал вашого ПЗ, бекап не допоможе. А ось розгорнутий образ на новій машині цих деталей виправить. Якщо, звичайно, ви убезпечили себе і робили знімки до того, як вірус атакував системні файли.

Знімки системи і резервні копії — це інструменти, які найкраще використовувати в комплексі. Наприклад, відновивши дані зі знімка за понеділок, можна також відновити відсутні файли і за вівторок, але вже з резервної копії.

Висновки

Вкрай важливо при виборі хмарного провайдера, ще на етапі консультації з менеджерами, уточнювати, чи робить провайдер знімки системи. Далеко не всі компанії надають своїм клієнтам таку можливість, оскільки її реалізація вимагає додаткових вкладень в інфраструктуру. Ми для себе вирішили, що національна безпека і доступність даних клієнтів того варто.

Для того, щоб дізнатися більше про наші хмарні рішення і якомога швидше відчути на собі всі хмарні переваги, звертайтеся за консультацією. Ми раді вам 24/7.

Поділитися:
Статті по темі

Усе більше компаній розміщують бухгалтерію у хмарі. І це обґрунтовано, адже очевидні переваги хмарної бухгалтерії витісняють усілякі сумніви. Навіть якщо...

Отже, ви вирішили, що без хмарних сервісів не обійтися. Наступний крок — знайти надійного провайдера. Вбиваєте в пошукову систему запит «хмарний ...

Інтернет-торгівля швидко поширюється світом. Вже понад 70% покупців надають перевагу онлайн-магазинам. Чималою мірою успіх e-shop залежить від швидкості завантаження сайту...

Для малих підприємств в Україні хмарні технології — це цілий ряд вигод, серед яких ...

Розповімо вам прохолодну історію про те, як «треті особи» намагалися перешкодити роботі наших клієнтів і як ця проблема була вирішена ...

Ми використовуємо cookie.

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики.

ПрийнятиВідмовитись