Корисний інструмент — snapshots: як створюються та що їм під силу
- Головна
- Блог
- Техпідтримка
- Корисний інструмент — snapshots: як створюються та що їм під силу
Безпека і збереження даних — важливе питання для будь-якого бізнесу. На відміну від фізичних серверів, у хмарі ці можливості набагато ширше. Наприклад, можна повністю відновити «з минулого» диск віртуальної машини. Це доступно завдяки корисному інструменту — snapshots. Раніше ми вже писали, що це і чому їх називають машиною часу. Тепер розповімо докладніше, за яких умов створюються snapshots та яким чином досягається зберігання двох знімків кожного диска віртуальної машини клієнта.
Snapshots — це повні знімки дисків віртуальних машин клієнтів, які ми створюємо на регулярній основі. Для всіх користувачів сервісів TuchaFlex+, TuchaBit+ і TuchaBit ми робимо знімки та зберігаємо два останніх з них для кожного диска клієнта. Вартість створення та зберігання знімків вже включено у вартість оренди серверів.
Для чого потрібні snapshots? Знімок може бути використаний для відновлення диска машини в тому стані, в якому він був на момент створення знімка. Також знімок може бути вивантажений для подальшого використання як образ нової віртуальної машини або ж доданий як додатковий диск до будь-якого сервера в межах нашої хмарної інфраструктури.
Нагадаємо, як створюються snapshots. Під час створення знімка робота віртуальної машини зупиняється. Пауза може тривати від кількох секунд до кількох хвилин — все залежить від обсягу диска та розміру даних, які змінилися з часу останнього створення знімка. В цей час знімок має статус Creating. Коли знімок створений, він отримує статус BackingUp, а віртуальна машина відновлює свою роботу. Далі знімок копіюється з основного сховища в резервне. Цей процес займає від декількох хвилин до декількох годин, точний час залежить від обсягу диска. На роботу віртуальної машини це ніяк не впливає. Після цього знімок видаляється з основного сховища, а віртуальна машина в цей час ненадовго зупиняє роботу. Коли знімок видалиться з основного сховища, віртуальна машина продовжить роботу, а збережений у резервному сховищі знімок отримає статус BackedUp.
Ми створюємо знімки в період з 20:00 до 06:00. Для одного сховища одночасно створюються не більше двох знімків, при цьому у фазі Creating (створення) може бути тільки один знімок. Допускається, що ще один знімок в цей час має стан BackingUp (створений та збережений в основному сховищі).
Для конкретної віртуальної машини можна змістити час створення знімків або зробити цей проміжок більш вузьким. Однак варто враховувати ось що: якщо звузити часовий проміжок занадто сильно, то ймовірність того, що знімок буде зроблений впродовж цього періоду, значно зменшується. Це відбувається тому, що зростає інша ймовірність: у зазначений проміжок часу сховище вже буде створювати знімок іншого диска.
Важливо: якщо користувач все ж бажає звузити часовий проміжок створення знімків, ми рекомендуємо встановити ширину зазору хоча б в 3-4 години.
Якщо для клієнта буде зручним інший часовий проміжок створення знімків, можна змінити розклад. Для цього варто лише звернутися до нашої служби техпідтримки, і ми все організуємо.
В якій же послідовності створюються знімки? У черзі більший пріоритет мають ті диски, для яких останній збережений знімок створювався раніше за інших. Є інтелектуальний алгоритм, який визначає їх чергу, з огляду на «вік» останніх знімків та завантаженість інфраструктури.
Віртуальна машина може поступитися чергою, якщо в той момент, коли до неї підходить черга створення знімка, вона здійснює операції роботи з диском з інтенсивністю понад 1024 КБ/с.
Зрозуміло, можна ігнорувати загальну чергу та показники активності віртуальної машини. Тобто створювати знімки строго в конкретні години та дні (наприклад, кожного 10 числа місяця о 4:20). Однак при цьому виникають певні ризики. Наприклад, ризик пошкодження даних усередині самого сервера, оскільки операційна система при створенні знімка може почати здійснювати запис яких-небудь даних, які не буде дозаписано через паузи в роботі віртуальної машини, необхідної для створення знімка. Внаслідок цього файлова система теоретично може втратити консистентність (цілісність), що призведе до пошкодження або втрати якихось даних.
Якщо у клієнта виникає потреба чи бажання створювати знімки незалежно від алгоритму та черги (скажімо, щодня о 18:00, через день або раз на тиждень), він може зробити це власноруч у зручний для себе час за допомогою панелі керування хмарним ЦОД. Докладна наочна інструкція зі створення знімків власноруч є на сайті Tucha.
Звертаємо увагу на те, що в такому разі ми наполегливо рекомендуємо вимкнути сервер перед створенням та запустити його, щойно все буде готово. Така нескладна дія допоможе суттєво знизити ймовірність отримання неконсистентних даних у знімку.
- Noremove
Будь-який знімок може бути позначений міткою noremove. Це означає, що він не буде автоматично видалений, змінений або перезаписаний (хоча може бути видалений вручну). Таку мітку необхідно встановлювати на сам знімок, а не на віртуальну машину або диск. Зазначимо, що в тому разі, коли обидва знімки позначені міткою noremove, нові знімки будуть створюватися, але не будуть зберігатися. А значить, актуальні знімки не з'являтимуться.
Якщо все ж таки клієнту потрібно, щоб зберігалися два знімки з міткою noremove, він може придбати місце на диску для зберігання додаткових знімків. Про це розповімо далі докладніше.
- Nosnapshot
Віртуальна машина або її диск можуть бути позначені міткою nosnapshot. У такому разі автоматичні знімки для них не будуть створюватися до моменту видалення мітки.
Зазначимо важливий момент, що стосується як міток noremove, так і nosnapshot. Поле Value повинно містити точний час дії міток.
Час слід прописувати у форматі %Y-%m-%d %H:%M:%S (наприклад, 2019-12-31 23:59:59). Інші формати будуть ігноруватися.
Чому це важливо? Наприклад, у випадку з міткою nosnapshot, якщо час задано в іншому форматі, буде вважатися, що мітки взагалі немає.
Якщо користувач дійсно впевнений, що знімки його віртуальної машини ніколи не повинні створюватися, в якості значення він може встановити, наприклад, 9999-12-31 23:59:59.
Додавати мітки можна за допомогою панелі керування сервером.
Для всіх клієнтів, які використовують віртуальні машини на базі сервісів TuchaFlex+, TuchaBit+ і TuchaBit, ми зберігаємо два останніх знімки для кожного диска користувача. Як тільки завершується створення нового знімка, найстаріший знімок, у якого немає мітки noremove, назавжди видаляється. Саме таким чином і забезпечується постійна наявність двох актуальних знімків.
Можна створювати та зберігати більшу кількість знімків вже за додаткову плату. Наприклад, якщо в ІТ-інфраструктуру клієнта часто вносяться зміни або є необхідність іноді звертатися до тих даних, з якими він працював раніше.
Звертаємо увагу, що при замовленні додаткових знімків кожного диска їх створення так само здійснюється на основі вищеописаного алгоритму.
Якщо snapshots — це повні знімки всіх дисків віртуальної машини, то бекапи — резервні копії окремих файлів на диску. Відновити диск машини в тому стані, в якому він був на момент створення знімка, під силу тільки snapshots. Резервні копії ж допоможуть відновити окремі файли, наприклад, у разі їх видалення, пошкодження або зміни. Для надійного зберігання бекапів всіх важливих файлів ми рекомендуємо користуватися сервісом TuchaBackup. Він дозволяє розміщувати дані на віддалених серверах в дата-центрах Німеччини та забезпечує стабільний доступ до резервних копій 24×7 з будь-яких куточків світу.
Важливо, що зберігання знімків дисків не замінює необхідність створення бекапів. Передусім snapshots не мають гарантії консистентності даних та значної глибини версійності. Крім цього, при роботі зі знімками значно важче знайти і точково відновити окремі потрібні дані. Тому для найбільшої безпеки та впевненості користувачів у збереженні даних найкраще використовувати ці інструменти разом.
Snapshots — важливий інструмент захисту даних у хмарі. Він допоможе вберегти інформацію на диску та відновити її навіть у разі критичних змін.
Ми як відповідальний провайдер, що піклується про безпеку даних своїх клієнтів, надаємо користувачам snapshots за замовчуванням. Пишіть нам на sales@tucha.ua або телефонуйте +380 44 583-5-583, якщо потрібна допомога команди Tucha у вирішенні будь-яких хмарних задач. Ми на зв'язку 24×7!