Техпідтримка 24×7 | +380 44 583-5-583 | support@tucha.ua

Як легко користуватися KeePass

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інструкції
  4. Як легко користуватися KeePass
Категорії
Реєстрація

Ми часто чуємо про те, що необхідно створювати надійні паролі. Проте вигадувати і запам’ятовувати складні комбінації немає ні часу, ні бажання. До того ж, здається, що у цьому немає особливої потреби.

Та створення пароля, який непросто підібрати хакерам, — не примха, а важливий захід кібербезпеки. Не менш важливу роль відіграє і правильне зберігання паролів. Наприклад, записування їх на аркушах паперу, використання єдиної комбінації для всіх облікових записів або покладання на власну пам’ять, — це ключ від ваших даних, який ви віддаєте зловмисникам власноруч. Проте цьому досить легко запобігти. У нагоді стануть менеджери паролів. Довіряйте свої паролі лише спеціалізованим застосункам з гарною репутацією. У цій статті розглянемо одну з найпоширеніших програм для генерації та зберігання паролів — KeePass. Ми підготували для вас наочну інструкцію: функції, особливості та опис головних операцій. А ще розкажемо, як правильно налаштувати і користуватися KeePass.

Загальне знайомство з менеджерами паролів

Менеджер паролів — це програмне забезпечення, яке допомагає безпечно працювати з паролями та PIN-кодами. У таких програмах зазвичай є місцева база даних або ж файли, що містять у собі зашифровані дані пароля. Деякі менеджери паролів також працюють як заповнювач форми. Це означає, що вони заповнюють поле Користувач і дані Паролю автоматично у формах. Такі різновиди програмного забезпечення переважно встановлюють як розширення браузера.

Особливості KeePass

KeePass — один з перших безкоштовних менеджерів з відкритим кодом, який має всі основні можливості менеджерів паролів для персонального використання. Утиліту підтримує не лише Windows, а й Mac, iOS, Android, Linux. Сам KeePass зберігається у файлі, який можна синхронізувати за допомогою Dropbox або знімного носія. У KeePass база паролів шифрується згідно з алгоритмом AES-256. Крім того, можуть використовуватися різні методи захисту, наприклад: Майстер-пароль, Ключовий файл і (або) обліковий запис користувача Windows. Якщо для відкриття бази даних ви будете використовувати лише Майстер-пароль, необхідно його добре запам'ятати. У разі, якщо ви будете використовувати Ключовий файл, можете обрати будь-який файл. Проте ми радимо зупинитися на тому, що має велику кількість випадкових даних. Ключовий файл не повинен бути змінений, оскільки це може перешкодити відкриттю бази даних. Якщо вам необхідно використати інший ключовий файл, слід змінити головний ключ і використовувати новий (або інший) ключовий файл. Для Ключових файлів слід проводити резервне копіювання. Це важливо для того, щоб уникнути складнощів під час відкриття бази даних у разі відмови, модифікації чи відновлення твердого диска.

Розглянемо ще одну особливість KeePass. Цей менеджер паролів може створювати базу даних відповідно до поточного Облікового запису користувача Windows. Якщо увімкнути цю опцію, ви зможете відкривати бази даних тільки в тому випадку, коли авторизація у системі відбулась з тим же Обліковим записом Windows, що і при створенні цих баз даних. Проте ви впевнено зможете змінювати пароль для свого облікового запису користувача Windows: це не вплине на базу KeePass.

Та пам'ятайте, що не існує бекдорів або універсальних ключів, якими можна було б відкривати бази даних KeePass!

Опис головних операцій

1. Перший крок у роботі з KeePass — налаштування програмного забезпечення. Напочатку менеджер паролів автоматично встановлюється з англійським інтерфейсом. Для того, щоб змінити мову інтерфейсу, перейдіть на вкладку View -> Change Language... та оберіть потрібну мову:

KeePass_1

Аби забезпечити максимальний захист і збереження бази паролів, скористайтеся спеціальним налаштуванням програми: Tools -> Options -> Security.

KeePass_2

2. Наступний етап — створення бази даних. Створити нову базу паролів можна так: перейдіть на вкладку File -> New або натисніть комбінацію клавіш Ctrl + N:

KeePass_3

Далі необхідно підтвердити свої дії:

KeePass_4

Після підтвердження дій KeePass пропонує вам обрати місце збереження бази та придумати складний Майстер-пароль:

KeePass_5

Ви також можете використовувати Key file і Windows user account для додаткового захисту бази паролів (Композитний Майстер Ключ). Тоді для розблокування бази паролів усі основні джерела (пароль, файл ключів, обліковий запис Windows), якщо вони є, будуть обов'язковими.

Далі ви можете задати персоналізовані параметри для бази, яку щойно створили, а саме: логін за замовчуванням, колір бази, алгоритм шифрування тощо. У програмі це виглядає ось так:

KeePass_6

3. Тепер переходимо безпосередньо до роботи з базою. Зберегти новий пароль до бази можна кількома способами: натиснути відповідну кнопку в панелі швидкого доступу, перейти у вкладку Edit -> Add Entry або натиснути клавіші Ctrl + I:

KeePass_7

Як бачимо на зображенні, у базі можна вказати такі параметри: Title (Назву), User name (Ім'я користувача), Password (Пароль), URL (Адресу), Note (Замітку).

Крім того, можемо відразу змінити значок відображення пароля:

KeePass_8

Щоб ввести зміни в запис, який вже існує, натискаємо на нього правою кнопкою миші та обираємо пункт Edit / View Entry. А можна зробити інакше: перейти у вкладку Edit -> Edit / View Entry або натиснути клавішу Return:

KeePass_9

Теперь розглянемо, як скопіювати ім'я користувача в буфер обміну. Для цього натискаємо на потрібний запис правою кнопкою миші та обираємо пункт Copy User Name, або ж натискаємо сполучення клавіш Ctrl + B. Для цього також слугує кнопка на панелі швидкого доступу:

KeePass_10

Йдемо далі і дізнаємося, як скопіювати пароль в буфер обміну. Натискаємо на необхідному записі правою кнопкою миші та обираємо пункт Copy Password. Інший варіант — натиснути сполучення клавіш Ctrl + C. Для цього також є кнопка на панелі швидкого доступу, яка виглядає ось так:

KeePass_11

В обох випадках у правому нижньому кутку вікна програми ми побачимо, що запустився лічильник (смуга) часу, протягом якого дані будуть доступні для вставки:

KeePass_12

Записи можна систематизовувати, групувати та сортувати. На допомогу прийде просте перетягування (копіювання) та створення відповідних груп. Нову групу створюємо так: натискаємо правою кнопкою миші на каталог, що існує, або на кореневий (назва бази). А ще можна просто перейти на вкладку Edit -> Add Group:

KeePass_13

Групи можна легко редагувати (Edit Group), а також задавати їм різні назви, додавати опис та змінювати іконки.

Для того, щоб скористатися додатковими фунціями групування та сортування, оберіть меню View -> Sort By / Grouping in Entry List:

KeePass_14

Зручною перевагою KeePass є те, що не обов’язково кожного разу вручну заповнювати дані у формах. Для цього вснує автозаповнення форм. Щоб скористатися наданою опцією, достатньо залишити активним перше поле введення даних для авторизації та перемкнутися в KeePass. А поєднання клавіш Ctrl + V або кнопка на панелі швидкого доступу Perform Auto-Type зробить усе за вас та запустить процес автозаповнення:

KeePass_15

Отже, ми розглянули основні дії з KeePass. Як бачимо, розібратися та працювати з менеджером паролів зовсім не складно. А з нашими наочними інструкціями — ще простіше! Тож спробуйте цей ефективний інструмент у поєднанні з нашими хмарними рішеннями і нехай ваша робота буде безпечною. Якщо у вас виникли додаткові питання, потрібна допомога або консультація щодо застосунку та сервісів, телефонуйте або пишіть нам. Ми на зв’язку 24×7!

Поділитися:
Статті по темі

Розповімо вам прохолодну історію про те, як «треті особи» намагалися перешкодити роботі наших клієнтів і як ця проблема була вирішена ...

Переваги перенесення робочих даних у хмару

Хмарні технології сьогодні — це вже не якийсь «небачений звір», це технології, які змінюють дійсність тут і зараз. Сотні тисяч компаній по всьому світу вибрали хмари як простий, безпечний...

Сьогодні все більше компаній вибирають хмарні рішення для бухгалтерії. Перехід на хмарний хостинг допомагає спростити роботу з програмами і даними, оптимізувати витрати на утриманні серверів та налаштувати доступ до даних з будь-якої точки світу. Якщо ви й досі вагаєтеся, чи варто переносити бухгалтерію на віддалений сервер, рекомендуємо ознайомитися з основними критеріями, які вказують на потребу в міграції.

Для безпечної роботи все більше компаній довіряють зберігання програм і даних хмарам. І це обґрунтовано, адже віддалене розміщення суттєво знижує ризики втрати або пошкодження інформації. Водночас є інструменти, які допомагають додатково посилити захист даних на випадок форс-мажорів. Наприклад, якщо до офісу дістануться «розбійники», що полюють за важливими даними. Аби убезпечити інформацію від потрапляння до рук сторонніх осіб, рекомендуємо заздалегідь налаштувати механізм тривожної кнопки. Розповідаємо, як він працює та в чому користь.

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись