Співпраця з партнерами для команди Tucha — це про спільну спрямованість на те, щоб клієнт отримав якнайкращий результат. Таким є зокрема партнерство з ІТ-фахівцем Олексієм Ольховим. З інтерв’ю ви дізнаєтеся про те, які задачі клієнтів, що працюють з бухгалтерією, закривають віртуальні сервери. З власного досвіду партнер розповів про те, чому в умовах сьогодення хмари є нагальною потребою. Про зміни в бізнес-діяльності та горизонті планування за останній рік — читайте далі.
Олексію, розкажіть про те, чим Ви корисні для клієнтів та які програми розміщуєте у хмарі від Tucha:
Найчастіше клієнти звертаються до мене за розміщенням бухгалтерських програм у хмарі. Наприклад, фірми, які ведуть бухгалтерію та яким потрібен спільний сервер, щоб до нього підключалися співробітники з різних місць для роботи з бухгалтерською базою даних. Також це можуть бути програми для ведення електронного документообігу, які передбачають спільний доступ до документів. І ось всі ці програми та дані клієнтів я розміщую у хмарі від Tucha, налаштовую доступ користувачам, займаюся адмініструванням віртуальних серверів на базі ОС Windows.
А коли та як Ви познайомилися із сервісами Tucha? Які проблеми клієнтів на той час допомогли вирішити хмари?
Вперше я зустрівся з продуктами компанії Tucha близько п’яти років тому. Про них мені розповів мій бізнес-партнер, який на той час уже користувався рішеннями для віддаленого доступу. І я одразу оцінив зручність сервісу.
Мене цікавила саме організація віддаленого доступу до програмного забезпечення, що працює на базі ОС Windows. На той момент я займався наданням IT-послуг невеликим фірмам і ФОП, які ведуть бухгалтерський та кадровий обліки. Специфіка роботи подібних фірм передбачає необхідність наявності одночасного доступу до баз даних з робочих місць, територіально віддалених одне від одного. Звичайно, на той момент існували рішення, що дають змогу це здійснити, але вони мали суттєві недоліки. Це і перекидання баз даних мережею, і пересилання резервних копій програм поштою між робочими місцями, і перенесення даних через портативні носії, і більш просунутий спосіб — організація фізичного сервера власними силами, що також тягне за собою необхідність підтримки цього сервера.
Якщо говорити про налаштування власного фізичного сервера, то додатково на плечі адміністратора (яким найчастіше був сам підприємець) лягало безліч обов'язків: необхідність зберігання цього сервера і забезпечення його електроживленням та інтернетом у режимі 24×7; безперервне адміністрування для захисту і контролю ризиків від злому; великі початкові фінансові вкладення у купівлю сервера; складність (а іноді й нетривіальність) налаштування активного мережевого обладнання для забезпечення доступу до сервера ззовні; аспекти пожежної безпеки тощо. Усе це відлякувало багатьох моїх клієнтів від подібного рішення, але не знімало потреби в ньому.
І ось саме тут і стали доречними сервіси Tucha. Вони значно спростили роботу в умовах, якщо в офісі відсутні електроенергія або інтернет, адже можна переміститися туди, де все це є, і продовжити працювати. Також хмари допомагали захистити конфіденційну інформацію клієнта від загроз з інтернету, на відміну від використання власного сервера, за яким, за моїм аналізом, частота мережевих атак і спроб злому сягала десятків випадків на хвилину.
І зваживши всі за та проти, я всім своїм клієнтам став наполегливо рекомендувати хмару від Tucha. Так, за роботу з нею є щомісячна невелика абонентська плата, але це абсолютно адекватна сума, яка забезпечує клієнтам спокійну та зручну роботу.
Наскільки змінилися потреби клієнтів у хмарах за цей час?
Рік тому, після повномасштабного вторгнення росії в Україну, багато моментів, які раніше були на другому плані, стали особливо актуальними. На перше місце вийшла вимога до отримання доступу до сервера в умовах масових відключень електрики внаслідок ракетних атак на енергооб'єкти країни. Тобто сервер має завжди бути доступний, навіть коли половина країни перебуває без електропостачання. І, аналогічно, також вимога забезпечення сервера інтернетом у цих аварійних умовах.
І всі ці умови Tucha змогла забезпечити своїм клієнтам. Тобто достатньо було знайти місце, звідки клієнти можуть підключитися — чи то кафе з Wi-Fi-доступом, чи то просто наявність мобільного інтернету, і можна працювати. Навіть перебуваючи в іншій країні, можна без проблем використовувати сервіси Tucha.
Підбиваючи підсумки, підкреслю, що якість сервісу — відмінна. Реакція служби підтримки в разі потреби — блискавична. Зручність використання — на висоті!
2022 рік став часом початку повномасштабної війни. Через які етапи розвитку за цей період Ви пройшли та як початок повномасштабної війни вплинув на Вашу діяльність?
Впродовж перших місяців, звісно, був спад. Чимало компаній перестали працювати, тому до мене зменшилася кількість звернень, як і зменшилася потреба в моїх послугах. Люди були розгублені: хтось повністю зупинив діяльність, хтось переїхав за кордон.
Пізніше потроху бізнес почав оживати, і до мене знову почали звертатися за консультаціями, налаштуванням програмного забезпечення тощо. У користувачів почали виникати питання з приводу надійності обладнання: раніше можна було тримати в офісі свій сервер, зберігати на ньому документи. Зараз, коли стало зрозуміло, що в будь-який момент офіс можуть розбомбити або доведеться переїжджати, люди переконалися в тому, що зручним є саме хмарний сервер.
Потім, коли восени загострилися ракетні обстріли енергоструктури і з’явилися відключення електрики та інтернету, клієнти почали звертатися та питати, наскільки захищені сервери Tucha. Я пояснював: наприклад, дата-центр в Україні розташований у спеціальному укріпленому приміщенні та забезпечений резервними системами електроживлення, інтернет-каналу тощо, тому надійність висока. І користувачів це зацікавило.
Поділіться головними викликами, які постали впродовж 2022-го року?
Значних змін я не помітив, виникали такі ж виклики, як і раніше. Навіть, можливо, певною мірою стало простіше, тому що раніше часто оновлювалось бухгалтерське ПЗ, що пов'язано зі зміною у законодавстві. А через повномасштабну війну нові закони не генеруються, тому стало набагато менше якихось нововведень у законодавстві з податкового та бухгалтерського обліку.
Чи з’явилися які-небудь нові продукти або сервіси, з якими Ви почали працювати впродовж минулого року?
Здебільшого залишилися ті ж самі продукти та сервіси, оскільки в програмному забезпеченні так швидко нічого нового не з'являється. Але стала частіше виникати потреба у віддаленому доступі з використанням хмар і таких програмних продуктів, як AnyDesk, TeamViewer. У клієнтів дедалі частіше з'являється потреба працювати віддалено. Тому постало більше запитань про те, як організувати віддалений робочий стіл, щоб можна було працювати з дому або з-за кордону.
Чи змінився ваш підхід до залучення нових клієнтів? Якою наразі є роль партнерів?
Як і раніше, нові клієнти з’являються здебільшого через сарафанне радіо.
Щодо партнерів, їх роль так само залишається важливою. Від такої співпраці виграють усі: я роблю гарну справу своїм клієнтам тим, що веду їх за руку та розміщую програми у хмарі. Це зручно, оскільки клієнти можуть працювати всюди, де є належні умови. Ті, хто зі мною співпрацює, отримують надійного партнера, а я — прибуток у вигляді партнерських нарахувань.
Як від початку повномасштабного вторгнення змінився Ваш горизонт планування?
Наразі стратегічні плани стали тактичними, принаймні на найближчі місяці. Горизонт планування скоротився: планувати якісь глобальні проєкти сьогодні складно, тому що надто багато невідомих у цьому рівнянні, невідомо, як розвиватимуться події далі. Багато чого може змінитися в будь-який момент, принаймні в моїй діяльності. Те ж програмне забезпечення може бути іншим. Наприклад, якщо з’являтимуться нові програмні продукти для ведення бухгалтерії.
Яким вбачаєте майбутнє України після перемоги?
Багато чого залежатиме від того, як відбудовуватимуть Україну дружні країни, а це ніяк не можна передбачити. Якщо вони стануть активно допомагати, країна розвиватиметься: і економіка, і будівництво, і потім підтягнеться решта бізнесу, повернуться українці, які виїхали. А якщо допомоги не буде, то тоді, звісно, частина бізнесу і частина людей залишиться закордоном, а тут буде непросто.
Хочеться вірити все ж в те, що будуть вкладення грошей, які підуть на користь, на розвиток бізнесу. Пройдуть реформи, які, можливо, давно вже назрівали в Україні. У цей перехідний період реформи робити простіше, ніж раніше, коли їх десятиліттями відкладали.
Хотілося б вірити в те, що після перемоги буде активний ріст і всього через якихось 3-4 роки нашу країну буде не впізнати
Як хмарний провайдер Tucha завжди рада забезпечити клієнтам надійну роботу з бухгалтерськими програмами та даними. Не зволікайте, звертайтеся за хмарним рішенням! А ми дякуємо Олексію за бесіду і надійне партнерство.
Працюймо разом далі та підтримуймо ЗСУ, щоб наблизити перемогу!