Олексій Головатенко: Про роботу освітніх курсів під час війни та перспективу в ІТ

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. Олексій Головатенко: Про роботу освітніх курсів під час війни та перспективу в ІТ
Категорії

Продовжуємо обмінюватися досвідом з партнерами про ведення бізнес-діяльності в умовах війни. Цього разу особисто зустрілися та поспілкувалися з Олексієм Головатенком, технічним консультантом і викладачем у компаніях ІТ Столиця, QA Start Up, УНН. Партнер розповів про те, яким був період невизначеності після початку повномасштабного вторгнення, що допомогло подолати цей етап і підштовхнуло освітні компанії відновити роботу. Також дізналися експертну думку Олексія про сьогоденні тенденції в ІТ та майбутнє значущої галузі. Рекомендуємо до прочитання!

Про початок війни

Розкажіть, в яких умовах повномасштабна війна застала Вас і компанії, в яких Ви працюєте:

Олексій Головатенко

Повномасштабну війну ми зустріли майже в комфортних умовах, якщо можна так сказати. До цього часу я вже встиг перевести частину бізнес-процесів у хмари, зокрема роботу бухгалтерії. Тому коли перед фахівцями постало питання евакуації, вони сміливо зробили це та не переймалися тим, що потрібно вести за собою також фізичні сервери. Усе вже було організовано у хмарах, що і допомогло командам продовжувати діяльність. Загалом, до 24 лютого цього року освітні курси працювали у двох форматах — як онлайн, так і офлайн.

Як початок повномасштабної війни вплинув на роботу бізнесу? Як переживали початок війни фахівці та студенти? Чи був період невизначеності та як довго він тривав? 

Звісно, війна дуже сильно вплинула на роботу бізнесу, зокрема призвела до невизначеності людей. Це був головний чинник, який визначав подальшу долю багатьох компаній.

Водночас була частина студентів, які, попри все, хотіли продовжити навчання. Оскільки я мешкаю на Київщині недалеко від Ірпеня, Бучі та Гостомеля, деякі заняття проводив навіть під обстрілами. Це подібно до історій про викладачів, які навчали студентів або школярів у траншеях, однак я був у більш комфортних умовах — вдома. 

Проте такі онлайн-заняття почалися не одразу, а через певний час. Деякі студенти, коли ще повною мірою не усвідомлювали масштаби подій, писали мені з проханням перенести лекції на один-два тижні. Коли ж уже стало зрозуміло, що це дійсно повномасштабна війна, десь місяць тривав період невизначеності. Приблизно через цей час студенти почали виходити до мене на зв’язок з питанням відновити навчання. У квітні у школі тестувальників QA Start Up я відчитав курс лекцій для 80 осіб, а вже у травні було 90 слухачів. Це були виключно онлайн-формати. Зараз же офлайн я викладаю курси тільки в компанії ІТ Столиця, оскільки є учні, яким для засвоєння матеріалу потрібна особиста присутність викладача. 

До початку повномасштабної війни частина бізнес-процесів була переведена у хмару. Це допомогло командам продовжувати діяльність

Про повернення до роботи та ведення бізнесу зараз

Які процеси змінилися у веденні бізнесу під час війни?

У взаємодії команди стало більше онлайн-процесів. Принципи роботи залишилися такими ж, дещо змінилися лише задачі. Також додалися акценти у роботі на захисті даних, аналітиці, спостереженнях.

Щодо співпраці зі студентами та партнерами, усе залишилося без змін. Змінилася лише форма розрахунків за навчальні послуги.

Як війна в Україні вплинула на попит курсів, які ви надаєте учням? Чи зменшився потік клієнтів на послуги, які надавали до 24 лютого цього року?

Після початку повномасштабного вторгнення попит стрімко пішов до нуля, оскільки кожному потрібно було вирішити, що робити далі загалом — виїжджати у безпечне місце або залишатися. Коли все більш-менш стабілізувалося у нашому регіоні, кількість студентів почала відновлюватися. Однак у кожній компанії цей процес відбувався по-різному — все залежить від маркетингу, реклами, викладачів та інших чинників. Загалом, нині все так, як і було раніше.

Зазначу також, що наразі є загальна тенденція — освоєння професії тестувальника. Взагалі, тестування — це найпростіший та найлегший шлях входження до IT, тому більшість нині опановує саме цей напрям. Також є запити на DevOps, але щоб стати DevOps-інженером, потрібно пройти певну кількість ступенів навчання у цій галузі.

Чи змінилися програмні продукти і сервіси, роботі з якими Ви навчаєте студентів? Хто наразі здебільшого є Вашими клієнтами?

Програмні продукти та сервіси не змінилися, але змінився їх набір. У нашій галузі нічого кардинально нового не вигадали, тому і стрибнути вище голови неможливо.

Щодо студентів, серед них є як ті, хто залишився в Києві та Україні загалом, так і ті, хто виїхав за кордон, але бажає навчатися у нас.

У взаємодії команди стало більше онлайн-процесів. Також додалися акценти у роботі на захисті даних, аналітиці, спостереженнях

Про справи на користь перемозі

Пропонуємо розповісти про соціальні проєкти на користь перемозі, які Ви підтримуєте:

Головна ціль сьогодні — перемогти та вигнати ворогів з нашої землі. Тому особисто я активно підтримую справи на користь перемозі та активно ними займаюся. Зокрема роблю донати, допомагаю військовим та різноманітним фондам. 

Якщо воїни ЗСУ звернуться до мене за навчанням певним технологіям, залюбки їх навчу. Гадаю, компанії б теж пішли назустріч у цій справі, однак таке питання ще не обговорювалось, оскільки запитів від військових поки що не було. Зараз є більш гарячі задачі на фронті.

Якщо воїни ЗСУ звернуться до мене за навчанням певним технологіям, залюбки їх навчу

Про подальші плани

Який наразі у Вас горизонт планування?

Зараз я не будую довгострокових планів — можу планувати лише на один день. Прожили день у підготовці до наступного — вже добре. 

Чи змінилося щось останнім часом у стратегії ведення бізнесу, пов’язаного з освітніми курсами?

Трансформація є, і пов’язана вона з маркетинговими дослідженнями та напрямом розвитку ІТ-сфери загалом. Зараз спостерігаємо поглиблення до віртуалізації, кластеризації та подальшої інформатизації. 

Загалом, на мій погляд, ІТ-галузь стає зараз досить консервативною, як і будь-які інші напрями, що входять у свою зрілість. Це не те розмаїття, яке було декілька років за Стіва Джобса. Коли напрям ІТ був молодим, він розвивався як завглибшки, так і завширшки, тому можна було говорити про певну динаміку. 

Як загалом трансформувалося бачення майбутнього освітніх курсів через події в Україні? Яку перспективу у розвитку ІТ-галузі вбачаєте?

У компаніях, де я працюю, в цих аспектах особливо нічого не змінилося. Наприклад, задачі в роботі інформаційної агенції УНН залишаються такими ж — зібрати якомога більше якісних новин, взяти інтерв’ю, провести стрім з певної події, отримати інсайдерську інформацію тощо. Щодо освітніх курсів, можу зазначити, що наразі вони закривають усі потреби слухачів, які є зараз.

Галузь буде і далі розвиватися, тому однозначно вбачаю велику перспективу. 

Зараз в ІТ-сфері спостерігаємо поглиблення до віртуалізації, кластеризації та подальшої інформатизації

 


 

Як хмарний провайдер, ми теж переконані, що ІТ-напрям і надалі буде масштабуватися. Зокрема зростатиме значення безпечної та захищеної роботи з даними, і в цій задачі суттєво допомагають хмарні сервіси Tucha.

А ми дякуємо Олексію за тривалу співпрацю! Бажаємо цікавих проєктів та вдячних студентів, а головне — якнайшвидшої перемоги та миру в Україні.

Поділитися:
Статті по темі

З компанією Weba, що спеціалізується на інтеграції систем автоматизації продажів та обліку, ми співпрацюємо вже декілька років. Цьогорічна зустріч з її засновником і директором Сергієм Шумаковим відбулася в онлайн-форматі, адже впродовж останнього року компанія пережила значні трансформації як всередині команди, так і в роботі з програмними продуктами. Незмінною лишилася любов до своєї справи та місія компанії — допомагати українському бізнесу працювати ефективно. Про шлях Сергія як підприємця з викликами війни та підтримку проєктів на користь перемозі — у нашому інтерв’ю.

Українському бізнесу в умовах повномасштабної війни доводиться нелегко. Особливо, якщо місто, в якому працювала компанія до цього, — окуповано, а команда була вимушена мігрувати по різних куточках країни та світу. Серед таких компаній — і наші партнери CiFrame. Директор Євген Деркач розповів, як фахівці переживали початок війни, як компанія відновлювала діяльність і що змінилося у бізнес-процесах за останні півроку. Важливо те, що попри непрості умови, команда CiFrame працює, допомагає тим, хто цього потребує, і підтримує економіку країни. Отже, про все послідовно.

Повномасштабна війна — це лихо, яке торкнулося кожного українця. Неминуче трансформувалося і ведення бізнесу: деякі компанії поновили роботу після паузи, дехто змінив профіль, а інші взагалі були вимушені зупинити діяльність. Для того щоб з’ясувати, як сьогодні працює український бізнес, поспілкувалися з давнім партнером Павлом Миколаєнком, засновником та керівником компанії НЕТСОФТ. Обговорили, як змінилося ведення бізнесу з моменту нашої попередньої бесіди та як вплинула війна на життя компанії, співробітників та клієнтів.

Один з найбільш функціональних варіантів на заміну 1С, BAS і подібних — це MASTER:Бухгалтерія, платформа для ведення бухгалтерського, податкового, управлінського обліків та формування звітності від українських розробників. Ми вирішили дізнатися докладніше, які особливості має система та які задачі вирішує, як відбувається процес перенесення даних з інших програм та за якими критеріями замовники обирають програмні продукти для роботи. І розібратися в цьому нам допомогла Ірина Дехтярук, керівниця комерційного відділу MASTER. Партнерка спеціалізується на напрямі прямих і партнерських продажів, а також керуванні та участі у розробці маркетингової стратегії компанії. 

Ми продовжуємо серію огляду альтернативних рішень, якими можна замінити російські CRM-системи Бітрікс24, amoCRM та інші. Цього разу ми вирішили дізнатися більше про платформу Zoho, яка містить усі необхідні інструменти для автоматизації роботи компаній. Розібратися докладніше в тому, які переваги має ця система і чому інтегратори вибирають саме її серед низки інших, нам допоміг Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем компанії Regis Team.

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись