Ігор Прокопенко: Найкращий варіант — зберігати дані якомога далі від офісу
- Головна
- Ігор Прокопенко: Найкращий варіант — зберігати дані якомога далі від офісу
З партнером Ігорем Прокопенком, що спеціалізується на системному адмініструванні, ми плідно співпрацюємо вже багато років поспіль. З початком повномасштабної війни на професійну діяльність партнера, як і на долю всіх українців, припадали різні етапи розвитку. Нещодавно ми поспілкувалися з паном Ігорем та дізналися про те, як працює партнер в умовах нових реалій і чому вже давно рекомендує клієнтам віртуальні сервери. Партнер поділився досвідом того, як хмари допомагають бізнесу працювати у різних життєвих ситуаціях: під час переїзду з офісу в офіс, перебування фахівців за кордоном, в періоди масових відключень електроенергії тощо.
2022 рік став часом початку повномасштабної війни. Як Ви переживали цей період і через які етапи розвитку пройшла Ваша професійна діяльність?
З початком повномасштабної війни все змінилося кардинально: ми, українці, почали жити та працювати в нових умовах, відповідно до часу та обставин. Спочатку було вкрай складно: я не міг повірити в те, що дійсно можливе повномасштабне вторгнення. Але коли почав усвідомлювати, то з'явилися страх і паніка, які на початковому етапі гальмували будь-яку діяльність. Ніхто не знав, що буде потім, як працювати далі та пристосовуватися до нових умов. Чимало компаній, з якими я співпрацював, виїхали за кордон, тому, можна сказати, я втратив багато клієнтів. Наразі ж звикаємо працювати в тих умовах, які є, і намагаємося підтримувати український бізнес.
Поділіться головними викликами, які постали перед Вами за останні півтора роки. Які з них були найскладнішими?
Повномасштабна війна загалом стала великим викликом, який спричинив чимало наслідків в роботі: частина клієнтів виїхала за межі країни, ще частина — призупинила свою діяльність на певний час. Також у багатьох були фінансові проблеми. Так, деякі компанії продовжили працювати, але й вони надавали зворотний зв'язок не так оперативно, як це було раніше, і це цілком зрозуміло. Згодом потроху бізнес знову ставав на рейки, щоб працювати далі. Частина компаній продовжила діяльність в Україні, проте багато фахівців, що виїхали, так і залишаються за кордоном.
Які особисті навички та якості допомагають Вам не опускати руки та рухатися далі?
Натхненням для того, щоб рухатися далі та розвиватися, є моя робота, улюблена робота. Намагаюся шукати нові можливості для розвитку відповідно до сьогодення та прагнути до тих цілей, які можливо досягти в нинішніх умовах.
Як наразі йдуть справи у Ваших партнерів? Наскільки легко сьогодні залучати нових партнерів?
Зміни не оминули й цю сферу професійної діяльності. Деякі компанії-партнери припинили роботу, деякі — скоротили бюджет і зменшили витрати, відповідно, зменшилася кількість звернень від замовників. Тож у напрямі партнерства також сталися зміни, і вони — не на краще. Знаходити нових партнерів і починати співпрацю теж стало дещо складніше.
А як змінилася кількість звернень від замовників до компаній, з якими Ви співпрацюєте?
Щодо кількості замовників у тих компаніях, де я працюю, то можу сказати, що вона не зменшилась. Зі свого боку намагаюся також ефективно співпрацювати з клієнтами та підтримувати їх, аби вони надалі продовжували діяльність.
Які задачі Ваших замовників допомагають вирішити хмари?
Як приватні компанії, так й інші організації здебільшого розміщують у хмарах програми для ведення бухгалтерії та CRM-системи.
Як давно Ви рекомендуєте хмари клієнтам і чому прийшли до такого рішення?
Хмарні технології рекомендую клієнтам вже досить давно. Колись я починав користуватися сервісами одного з провайдерів, але потім знайшов компанію Tucha. Ми спробували співпрацювати і переконались у тому, що сервіси Tucha — набагато кращі та ефективніші.
На той час метою залучення хмар було винесення інформації компанії за межі офісу та надання можливості співробітникам підключатися до робочого простору і працювати будь-коли, незалежно від місця знаходження.
Назвіть головні причини залучати віртуальні сервери для розміщення програм і даних бізнесу:
Перша причина використовувати хмари для бізнесу — це безпека, адже програми та дані зберігаються далеко за межами офісу компанії. Друга причина, пов’язана з можливими частими переїздами компаній, — це мобільність. Дійсно, у разі переїздів незручно щоразу везти за собою серверне обладнання з місця на місце. А завдяки розміщенню робочих даних у хмарах кожен співробітник може працювати з дому або іншого зручного місця за допомогою планшета, ноутбука чи іншого пристрою.
Насправді переваг дуже багато. Серед них — ще й економія фінансових ресурсів на закупівлі серверів та їх обслуговування. Хмари — це куди більш вигідно, ніж тримати у штаті співробітників, які б адміністрували серверне обладнання.
Важливою перевагою також є мінімальне можливе простоювання віртуального обладнання, порівняно з локальними фізичними машинами. Загалом, при роботі у хмарах відкидаються багато чинників, які можуть гальмувати роботу і викликати простоювання.
До речі навіть у періоди відключень електроенергії хмари виявилися дуже корисними: саме завдяки їм можна було підключатися до робочого простору з телефона чи планшета і продовжувати працювати. Головне, щоб було інтернет-з’єднання.
Робота в умовах війни довела: найкращий варіант — це зберігати дані якомога далі від офісів компаній
Що від початку повномасштабного вторгнення змінилося у стратегії діяльності та який горизонт планування маєте наразі?
Горизонт планування змінився, і наразі він складає близько місяця. А от щодо стратегії діяльності, поки що масштабно нічого не змінилося. Зараз працюємо задля наближення перемоги та чекаємо на неї, а тому про глобальні плани не йдеться. Намагаємося втримати те, що є, і продовжити працювати далі. Коли настане перемога, тоді й будемо переглядати стратегію діяльності та інші важливі речі.
Яким вбачаєте майбутнє України після перемоги?
Зараз відповіді щодо бачення майбутнього немає, бо найперше — це перемога, а вже потім усе решта. Загалом, повномасштабна війна стала лакмусовим папером і багато чого проявила в нашому суспільстві: ставлення людей один до одного, ставлення влади до народу. Війна чимало змінила у свідомості людей, і у багатьох, на жаль, не на краще. Деякі побачили у цьому дуже великі гроші та великі можливості в поєднанні з низькою відповідальністю та низьким рівнем контролю за процесами, які відбуваються у суспільстві. Навіть якщо в сьогоденних, катастрофічних, умовах усе це відбувається, то мені складно уявити, що може бути після перемоги. Якщо така ситуація продовжиться і надалі, на жаль, глобально нічого не зміниться. Хоча багато чого залежить не тільки від народу.
Зі свого боку я продовжую працювати, адже інакше ніяк. І вважаю, що сьогодні кожен має бути на своєму місці та крок за кроком виконувати свою роботу
Команда Tucha разом з партнерами продовжує працювати і підтримувати справи, які наближають перемогу. Якщо ви також бажаєте перенести у хмари бухгалтерські програми, CRM-ERP-системи, вебсайти або інші програми та дані для роботи компанії, звертайтеся за персональною консультацією.
Дякуємо пану Ігорю за інтерв’ю та надійне партнерство!