З компанією Б.В. Лайн, що спеціалізується на автоматизації інформаційних систем, ми плідно співпрацюємо вже чимало років поспіль. Днями вкотре мали нагоду особисто зустрітися з її директором Богданом Жмайло. З власного досвіду та досвіду роботи з клієнтами пан Богдан розповів про переваги ведення електронного документообігу та розміщення бухгалтерських програм і даних на віртуальних серверах. А також поговорили на актуальну й важливу тему для кожного українця — бачення майбутнього нашої країни, підтримку економіки, віру в перемогу та відбудову держави.
Пане Богдане, розкажіть, як змінився формат роботи компанії і Ваші професійні ролі після початку повномасштабної війни?
У нас вже був відпрацьований механізм віддаленої роботи в пандемію, коли ми перевели у хмари всі сервіси, пов'язані з управлінням компанією, а також програми для роботи бухгалтерії, ведення електронного документообігу тощо. Вся «первинка» з паперової стала електронною, зокрема й ведення обліку з постачальниками. Наразі всі документи в електронному вигляді розміщуються у хмарах, що значно полегшує роботу бухгалтера, а також звільняє від паперової бюрократії.
Тож з початком повномасштабної війни команда Б.В. Лайн почала, якщо можна так сказати, ще більше працювати онлайн, оскільки майже всі співробітники виїхали в різні міста, і на місці залишилося тільки два фахівці. Тому позитивний досвід віддаленої роботи, який набули в період пандемії, ми розширили та поглибили.
Чи додалися у Вас нові обов’язки впродовж останнього року?
Щодо особистих обов’язків, то вони дійсно додалися. Зокрема довелося освоїти деякі технічні спеціальності для роботи з клієнтами, адже я фізично присутній у Києві, на відміну від більшості співробітників. Є моменти, які не можна реалізувати віддалено та які передбачають особисту присутність фахівців в офісі, тож навантаження трішки збільшилося.
Які головні задачі клієнтів, котрі працюють з бухгалтерією, Ви допомагаєте вирішувати?
Бізнес-процеси та ІТ-технології, які ми відпрацювали на своїй компанії, намагаємося інтегрувати в роботу клієнтів: впроваджуємо електронний документообіг, додатково навчаємо роботи з ним, а також роз'яснюємо, що це — значно зручніше, вигідніше, перспективніше за паперові варіанти.
При збільшенні оборотів компанії збільшується й документообіг, а завдяки електронним документам паперові завали ліквідуються. Керованість компаній теж покращується, оскільки є можливість переглядати взаєморозрахунки, відстежувати аналітику та аналізувати діяльність. Зручно, коли все під рукою в електронному вигляді.
Замовники з яких галузей діяльності найчастіше звертаються до Вас за впровадженням бухгалтерських програм?
Здебільшого наші клієнти пов’язані з медициною, продажем медичного обладнання та медикаментів. Також є представники військово-промислового комплексу, є й компанії з продажу електричного обладнання.
Як змінився підхід компанії до залучення нових клієнтів і здійснення продажів після початку повномасштабної війни?
Компанія Б.В. Лайн намагається бути ще більш гнучкою щодо тарифної політики, ціноутворення та послуг: скажімо, пропонуємо клієнтам додаткові сервіси, в яких вони були б зацікавлені. Намагаємося по-справжньому глибоко занурюватися в проблеми клієнтів і допомагати в їх вирішенні.
Зараз ринок дуже не стійкий, тож компаніям потрібно берегти кожного клієнта
Як у вирішенні задач для Ваших клієнтів допомагають хмарні технології?
Хмари — це дуже корисне рішення: на віддаленому сервері знаходяться всі застосунки для роботи компанії, що допомагає бізнесу працювати в різних умовах. Наприклад, коли частина співробітників знаходиться за кордоном, у них так само є доступ до необхідних програм і даних у будь-який час.
Ще одна перевага хмарних сервісів — це допомога в заощадженні коштів на системному адмініструванні та апгрейді фізичних машин: якщо на сервері необхідно оновити ресурси, немає потреби вкладати в це значні додаткові кошти.
Також у випадках перебоїв з електроенергією або інтернет-з’єднанням, хмари забезпечують більш високий рівень безпеки: оскільки дані зберігаються на віддаленому сервері, можна підключитися до них з іншого пристрою та продовжити роботу. На збереження та доступність у хмарі даних вимкнення світла не впливають.
Як часто Ви зустрічаєтеся із запереченнями клієнтів щодо розміщення бухгалтерії на віртуальних серверах?
Сьогодні таких заперечень майже немає, адже хмари стали аксіомою. Лише один клієнт поки залишився на локальному сервері: він працює ще зі старим програмним забезпеченням для роботи з бухгалтерією, має стару базу з дуже великими обсягами даних. Та попри те, що клієнт все ще працює на фізичній машині, наразі він розмірковує над тим, як перейти у хмару. Усі інші клієнти у нас працюють виключно у хмарах.
Як давно Ви рекомендуєте хмари клієнтам для розміщення бухгалтерських програм?
Рекомендуємо хмари вже близько шести років, адже давно зрозуміли, що за ними — майбутнє. І зараз усім новим клієнтам одразу пропонуємо віртуальні сервери: швидко розгортаємо застосунок для роботи у хмарах, і вже наступного дня клієнти починають роботу.
6 років тому ми пішли у хмари самі і повели за собою клієнтів
Що від початку повномасштабного вторгнення змінилося у стратегії ведення бізнесу?
Сьогодні намагаємось знаходити нові вектори, якими раніше не займалися (наприклад, інтеграції з інтернет-магазинами), проводимо з компаніями з бюджетної сфери переговори, пов'язані з переходом на нові платформи. Але зараз багато компаній поставили на паузу діяльність з автоматизації: тобто переговори йдуть, проводяться додаткові консультації з клієнтами, але все відкладається на певний час. Бізнес очікує, що щось зміниться на фронті. Звільнення українських земель, поява нових перспектив в економіці, зміни у логістиці — усі ці фактори впливають на ситуацію на внутрішньому ринку.
Яким вбачаєте майбутнє України після перемоги?
Я вбачаю великі перспективи: багато іноземних компаній інвестуватимуть гроші, буде розвиток у всіх напрямах діяльності. Нас чекає дуже світле майбутнє. Та, звісно, все залежить від того, як рухатиметься ситуація на фронті: чим швидше закінчиться активна фаза війни, тим більш повноцінно почне розвиватися наша економіка. Є багато чинників, від яких залежить майбутнє — як об'єктивних, так і суб'єктивних, тож усе може змінитися в будь-який час.
Ми всі в очікуванні перемоги: готуємося, чекаємо, віримо
Tucha так само вірить у неодмінну перемогу України та продовжує підтримувати в тилу справи, які наближають її! А ще — працювати на користь клієнтам, тож якщо ви шукаєте хостинг для бухгалтерських програм, застосунків для ведення електронного документообігу і не тільки — звертайтеся до нас за надійними віртуальними серверами.
Дякуємо пану Богдану за бесіду та приділений час, а всій команді Б.В. Лайн — за перевірене роками партнерство. Завжди раді зустрічі!