Євген Деркач: Як працювати і вести бізнес, коли твоє місто окуповано

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. Євген Деркач: Як працювати і вести бізнес, коли твоє місто окуповано
Категорії

Українському бізнесу в умовах повномасштабної війни доводиться нелегко. Особливо, якщо місто, в якому працювала компанія до цього, — окуповано, а команда була вимушена мігрувати по різних куточках країни та світу. Серед таких компаній — і наші партнери CiFrame. Директор Євген Деркач розповів, як фахівці переживали початок війни, як компанія відновлювала діяльність і що змінилося у бізнес-процесах за останні півроку. Важливо те, що попри непрості умови, команда CiFrame працює, допомагає тим, хто цього потребує, і підтримує економіку країни. Отже, про все послідовно.

Про початок війни

Євгене, розкажіть, в яких умовах повномасштабна війна застала вашу компанію: як працювали до цього, де на той момент були Ви та ваші співробітники:

Євген Деркач

До цього часу компанія працювала в місті Сєвєродонецьк. Я працював на два міста — Сєвєродонецьк  та Івано-Франківськ — і саме під час початку війни знаходився у Франківську. 

Як початок повномасштабної війни вплинув на роботу бізнесу? Як переживали початок війни фахівці вашої компанії?

Моїм фахівцям в перші дні війни була надана вказівка переходити на віддалений режим роботи, якщо вони відчували небезпеку для себе. Компанія була трошки готова до таких подій, тому що один день на тиждень можна було працювати віддалено. Початок повномасштабної війни сильно почав впливати, коли безпосередньо почали обстрілювати сусіднє місто Рубіжне.

Чи був період невизначеності та як довго він тривав?

Так, такий період був, і саме з моменту обстрілів сусідніх міст він почався. З деякими працівниками не було зв’язку декілька місяців. Вони тільки іноді виходили на зв’язок, щоб надати якусь інформацію про те, де знаходяться і чи можуть виконати щось зі своїх завдань. Частину людей, на жаль, довелось звільнити, тому що був незрозумілий потік грошей на підприємстві. 

Про повернення до роботи та ведення бізнесу зараз

Як відновлювали діяльність після початку повномасштабного вторгнення? Що стало поштовхом до цього?

Поштовхом став той час, коли співробітники почали виходити на зв’язок і стало більш-менш зрозуміло, як працювати далі. Період невизначеності у нас збігся з періодом невизначеності у клієнтів. Коли працівників не було на зв’язку, я намагався вирішувати технічні питання своїми силами або ділився інформацією про ситуацію, а саме про те, що не маємо фізичної можливості надати відповідь на питання. Всі з розумінням ставились до цього. Приблизно в той час, коли клієнти повертались до роботи, мої працівники з безпечних місць вже теж повертались до роботи. Хоча, з іншого боку, навряд ще десь в Україні зараз можна бути в безпеці. 

Розкажіть, як допомагали співробітникам адаптуватися до роботи в нових умовах.

Як такої адаптації не було, я навіть зараз не бачу, що міг зробити інакше. Головне, що дав зрозуміти, — це усвідомлення того, що робота не може бути причиною наражати себе на небезпеку. Якщо є можливість працювати — працюємо, якщо ні, то ні. Також проговорив ось що: якщо хтось бачить необхідність повністю змінювати життя, то я підтримаю це рішення. Хоча водночас переконував у тому, що моя мета — зберегти команду і продовжити працювати. 

А як змінилася взаємодія з партнерами під час війни?

Партнери також проходили або проходять період невизначеності. Одразу окрема подяка Tucha за те, що ви завжди працюєте на 100 відсотків. Але частина партнерів заморозила наші партнерські комісії, які ми заробили. А частина партнерів очікує на якісь виплати або технічні рішення чи зобов'язання з нашого боку. Тому велика вдячність тим, хто знайшов в собі сили чекати на це від нас. Обіцяю, що ми закриємо всі питання найближчим часом. І побажання успіху у виправленні ситуації для всіх інших.

Головне, що дав зрозуміти, — це усвідомлення того, що робота не може бути причиною наражати на небезпеку. Якщо є можливість працювати — працюємо, якщо ні, то ні

Як повномасштабна війна в Україні вплинула на попит сервісів і програмних продуктів, які ви надаєте клієнтам? Чи зменшився потік клієнтів на сервіси, які надавали до 24 лютого цього року?

Так, попит більш-менш змінився. Я можу сказати в такому ракурсі: відсотків на 40-50 замовник став україномовним і відсотків на 10-20 — англомовним. При цьому, щоправда, потік замовлень впав більше ніж на 50 відсотків.

Чи змінилася спеціалізація компанії CiFrame? Чи довелося відмовитися або замінити програмні продукти, з якими працювали раніше?

Поділюся короткою інформацією про те, чим ми займаємось. Ми є мікробізнес, ми є інтегратори. Наша компанія зв’язує різні хмарні сервіси і платформи між собою. Під ці задачі підпадають різні процеси автоматизації по типу створення ТТН для різних служб доставок, наприклад, Нової пошти, Укрпошти чи міжнародних типу Fedex або DHL. Також діяльність CiFrame пов’язана з різними рішеннями з експорту товарів в маркетплейси або автоматичного імпорту замовлень з сайту в будь-яку CRM-систему, навіть якщо вона не має рідної інтеграції. Зокрема це і всілякі автоматичні SMS-повідомлення та подібне до них. 

Щодо роботи із сервісами, з якими взаємодіяли раніше, — так, вони змінились. Клієнти, які працювали з російськими сервісами, почали шукати альтернативи на заміну. Стало з’являтись більше українських сервісів: відсотків на 60-70 збільшився перехід на українські сервіси, а десь 30-40 відсотків компаній почали шукати покриття своїх бізнес-процесів на західному ринку. 

З якими задачами найчастіше звертаються замовники до компанії зараз? Чи є звернення від замовників із задачами, яких не було раніше?

Наразі це здебільшого інтеграції з новими сервісами і перехід з однієї платформи на іншу. Також змінюються бізнес-процеси у компаній, і під них ми робимо нові автоматизації. Окрім цього, з’явився новий цікавий процес, в якому почали активно допомагати, — це автоматичний переклад інформації про товари на різні мови. За ці півроку таку послугу замовляли як українські, так і європейські компанії. Наприклад, останній кейс — це автоматичний переклад з API постачальника понад 20-ти тисяч товарів з польської на грецьку мову, а також автоматичне заповнення й оновлення цими товарами сайту на платформі WooCommerce. Сподіваюсь, що ця послуга може бути цікавою для українського ринку. 

Партнери також проходили або проходять цей період невизначеності. Одразу окрема подяка Tucha за те, що ви завжди працюєте на 100 відсотків

Про справи на користь перемоги

Поговоримо про головну ціль наразі для кожного українця — наближення нашої перемоги. Яку головну місію своєї компанії вбачаєте для підтримки України та здолання ворога?

Для мене особисто досить важко уявити, якою буде перемога. Для себе я цей термін розбив на складові, і перша головна складова полягає в тому, щоб Україна вистояла і вистояв малий бізнес. Я вважаю, що малий бізнес і можливість його росту — це основа будь-якої економіки. Тому саме на цьому намагаємось зосереджуватись. Розвиток, підтримка і можливість малого бізнесу працювати. 

Пропонуємо розповісти про соціальні проєкти на користь перемоги, які підтримуєте Ви особисто або компанія:

Для мене особисто війна почалась з 2014-го року. Моє рідне місто Сєвєродонецьк окуповано вже вдруге. За весь цей час перерахував досить не малі кошти на різні потреби. На які саме, поглиблюватися не буду, але можу сказати, що це більш локальна допомога по різних містах. Тобто коли хтось із друзів співпрацює з волонтерами або сам є волонтером, то по можливості я намагаюсь фінансово долучитись до їх запитів. Можу сказати, що кошти перераховував у Луганську, Київську, Сумську та Івано-Франківську області. Конкретного відсотку немає, тому що, як зазначав раніше, зараз немає прогнозованого потоку коштів. Щодо людей в команді, то я не знаю, чи допомогали вони чимось. Але потрібно розуміти, що люди здебільшого залишились без житла і майна, і не думаю, що треба сподіватись на те, що ця допомога буде великою, якщо буде взагалі. 

Я вважаю, що малий бізнес і можливість його росту — це основа будь-якої економіки. Тому саме на цьому намагаємось зосереджуватись

Про подальші плани

Що змінилося у стратегії ведення бізнесу та який горизонт планування маєте наразі?

Горизонт планування став більшим, ніж у перші місяці війни. Проте не впевнений, що він перевищує один місяць. Команду навіть зараз зібрати в одному місті не можу, щоб відкрити там офіс. Тому вдячність команді за терпіння і за те, що з розумінням ставляться до деяких питань. Сподіваюсь тільки на те, що Україна вистоїть, і ми зможемо працювати далі. Як-то кажуть, нам своє робити. 

Як загалом трансформувалося бачення майбутнього вашої компанії через події в Україні?

З перших днів війни стало зрозуміло, що потрібно шукати нову експертизу та нові завдання. Якщо раніше на сайт ми викладали інформацію лише щодо відпрацьованих інтеграцій та автоматизацій, то зараз цей підхід дещо змінився. Ми вже публікуємо інформацію про ті послуги, які, можливо, були б цікавими для наших клієнтів, і ті, в яких певною мірою впевнені, що можемо закрити питання з такої інтеграції. Словом, про те, що є можливість виконати цю задачу для замовника. 
 


 

Разом з партнерами Tucha продовжує працювати на користь українського бізнесу та економіки загалом. Ми пропонуємо надійні віддалені сервери в оренду, які відмінно підійдуть для хостингу коробкових версій різних CRM-систем. Тому, якщо ви і досі не впровадили програмні продукти для автоматизації бізнесу, саме час це зробити!

А ми дякуємо Євгену за щиру бесіду про ведення бізнесу в умовах повномасштабної війни. Бажаємо всій команді CiFrame безпеки, сил і наснаги для продовження роботи, а також втілення всіх планів у життя!

Поділитися:
Статті по темі

Як хмари допомагають у посиленні захисту даних та чому наші партнери рекомендують використовувати їх в роботі своїм клієнтам? Щоб дізнатися відповіді на ці питання, скористалися нагодою поспілкуватися з партнеркою Мариною Бурдановою, керівницею відділу продажів компанії БВК-Софт. З пані Мариною ми активно співпрацюємо вже досить давно, і нещодавнє спілкування присвятили обговоренню теми посилення безпеки даних.

Безпека інформації — важливе питання сьогодення. Як захистити свої дані? Які практики впроваджують в роботу компанії та що рекомендують робити своїм клієнтам? Обговорили актуальну тему з нашим давнім і надійним партнером Сергієм Басовим, технічним директором ТОВ «ТСПС». 

Як посилити безпеку зберігання даних? Питання, що не лише не втрачає актуальність, а набуває все більшого значення: загроз стає більше, а хакери — ще досвідченішими. Проте й інформаційна просвіта серед користувачів зростає, до чого ми також активно долучаємось.

Про виклики та можливості, які приніс 2023 рік, — відверто, практично і виключно на основі власного досвіду партнерів Tucha. А головне — дуже корисно!

Нещодавно ми провели онлайн-зустріч з Аллою Петриченко, засновницею української платформи для створення інтернет-магазинів Shop-Express. В інтерв’ю партнерка розповіла про те, які виклики постали перед її командою впродовж повномасштабної війни, як компанії вдалося обернути їх собі на користь та в чому головні переваги використання хмарних рішень для бізнесу.

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.
Цей сайт захищено reCAPTCHA та приймаються Політика конфеденційності й Умови користування від Google.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись