Сергій Шумаков: Війна показує, хто насправді є фахівцями

  1. Головна
  2. Блог
  3. Інтерв'ю
  4. Сергій Шумаков: Війна показує, хто насправді є фахівцями
Категорії

З компанією Weba, що спеціалізується на інтеграції систем автоматизації продажів та обліку, ми співпрацюємо вже декілька років. Цьогорічна зустріч з її засновником і директором Сергієм Шумаковим відбулася в онлайн-форматі, адже впродовж останнього року компанія пережила значні трансформації як всередині команди, так і в роботі з програмними продуктами. Незмінною лишилася любов до своєї справи та місія компанії — допомагати українському бізнесу працювати ефективно. Про шлях Сергія як підприємця з викликами війни та підтримку проєктів на користь перемозі — у нашому інтерв’ю.

Про початок війни

Сергію, розкажіть, в яких умовах повномасштабна війна застала компанію Weba: як працювали до цього, де на той час були Ви та ваші співробітники:

Сергій Шумаков

Я жив і працював у Харкові, тому повномасштабну війну зустрів всього за 30 кілометрів від кордону з рф. Однак для мене війна почалася раніше, у 2014-му році, коли був змушений переїхати з Донецька. Вже тоді я зрозумів: таке сусідство мені не до вподоби, я не хочу вести бізнес поруч з кордоном. Тому почав замислюватися над тим, щоб цілком перейти в онлайн-формат роботи. Саме з того і виріс мій бізнес. Я почав впроваджувати системи автоматизації, які допомагають працювати онлайн: це здійснення онлайн-продажів, налагодження роботи онлайн-офісів, керування бізнес-процесами, проєктами тощо. 

24 лютого цього року, коли війна застала мене вдруге, я вже був готовий до того, що ми продовжимо працювати в будь-якому разі. Команда була підготовлена, тривожні валізи зібрані, і ми поїхали з Харкова.

Як початок повномасштабної війни вплинув на роботу бізнесу? Як переживали початок війни фахівці вашої компанії?

Ми працюємо для бізнесу, тому цілком залежимо від того, як працюють інші компанії. Також потрібно розуміти, що географія більшості наших клієнтів була зосереджена від Донецької та Луганської областей до Києва. Звісно, всі ці компанії зазнали лиха, більшість з них зупинила діяльність. 

Впродовж першого місяця команда Weba була на зв’язку. Ми були впевнені, що будемо продовжувати займатися тим, чим займалися, — створювати системи автоматизації. Однак не знали, як будемо працювати далі, для кого будемо це робити, коли знову можемо розпочати свою діяльність та який час знадобиться, аби відновитися. Слава ЗСУ, що можемо зараз продовжувати свою справу.

Ми були впевнені, що будемо продовжувати займатися тим, чим займалися, — створювати системи автоматизації

Про повернення до роботи та ведення бізнесу зараз

Як відновлювали діяльність після початку повномасштабного вторгнення? Що стало поштовхом до цього?

В мене був період тиші, коли я міг подумати про те, що мені потрібно від життя та від себе, як саме хочу працювати. Зрозумів, що передусім хочу займатися й надалі автоматизацією бізнесу та створювати системи, які допомагають бізнесу бути ефективними. І стовідсотково хочу робити це для українського бізнесу, адже розумію, що в нього болить і як саме можу бути корисним для підприємців з України, аби вони могли далі розвиватися. Тому поштовхом стало розуміння того, що іншого я не хочу.

Розкажіть, як допомагали співробітникам адаптуватися до роботи в нових умовах:

Це одне з найскладніших питань. У деяких співробітників адаптація триває і досі, оскільки вони мають посттравматичний синдром — багато хто був під обстрілами. Я також тиждень провів у Харкові в таких умовах. Через це була розфокусованість — не міг сконцентруватися та працювати над проєктом понад 15-20 хвилин. Всі мої співробітники теж через це проходили. Але наша команда — це друга родина, тому ми підтримували один одного, спілкувалися під час онлайн-зустрічей. 

Команда збереглася майже у повному складі. До того ж зараз вона навіть збільшилась приблизно вдвічі. А ті, хто залишили нас, не змогли пристосуватися до нових умов та пішли в інші сфері. Звісно, чим далі, тим більше ми маємо вчитися, і для деяких фахівців це виявилося складним. Але хто бажає, той пробує.

Чи всій команді вдалося виїхати з Харкова? Здебільшого з яких міст або регіонів ті співробітники, які нещодавно приєдналися до команди Weba?

Зараз немає такого поняття — звідки. Є лише поняття, в якому часовому поясі знаходиться фахівець і наскільки стабільне в нього інтернет-з’єднання, чи є електроенергія, щоб працювати та виходити у планові зустрічі.

Щодо команди, дехто залишився у Харкові, однак більшість виїхали за кордон або до західної частини України. Зокрема відділ продажів знаходиться зараз у Києві. Нині у нас понад 25 співробітників, і ми продовжуємо розширювати команду.

Які процеси довелося змінити у веденні бізнесу під час війни у всіх аспектах: організації роботи команди, роботі з клієнтами та взаємодії з партнерами?

Важливо розуміти, що клієнти — такі ж, як і ми: втратили впевненість у майбутньому, не розуміють, як буде працювати їх бізнес завтра, який буде запит на ринку.

Як я зібрав команду і на чому ми сконцентрувалися? Передусім вибрали програмні продукти, з якими продовжили роботу. Раніше компанія Weba працювала з російськими системами Бітрікс24, 1С:Підприємство та BAS (похідна 1С). Та зрозуміли, що з цими програмами працювати не будемо більше жодного дня, розірвали партнерство та пішли шукати нові системи на ринку. І знайшли партнерів, які стали опорними. Сьогодні працюємо з такими програмними продуктами, як Creatio від Terrasoft (потужна українська система світового рівня) та Odoo (система ERP-класу з Бельгії, один з лідерів ринку). Також підтримуємо два українських стартапи — KeyCRM, систему для товарного бізнесу, та INBOOST — CRM-систему на чат-ботах.

Щодо партнерства, продовжуємо співпрацювати з Tucha. Сьогодні стало більше запитів по серверах, оскільки компанії переносять ІТ-інфраструктуру у хмари, все більше вибирають для роботи коробкові версії програмних продуктів, які потрібно десь розміщувати. Нам добре співпрацювати з вами, оскільки ви надаєте зручний сервіс, яким ми із задоволенням користуємося та рекомендуємо клієнтам. 

А чи зменшився потік клієнтів на сервіси, які надає Weba?

Так, сьогодні це зовсім інші клієнти. Загалом, запитів стало більше: на довоєнний рівень ми вийшли вже давно, а зараз ці показники навіть суттєво перевищили його. 

Війна прибирає півтони та показує, хто насправді є фахівцями. Дуже багато псевдофахівців пішли з ринку. А ми — ті, хто не має у своєму житті нічого, окрім автоматизації, отримали більше запитів. Вони, до речі, також стали більш усвідомленими, оскільки надлишкових грошей у компаній зараз немає. Усвідомлена співпраця є більш комфортною та продуктивною для обох сторін.

Чи є звернення від замовників із задачами, яких не було раніше?

Так, більшість запитів пов’язані з тим, як перейти із популярних російських сервісів на альтернативні рішення. Ми робимо так, щоб український бізнес міг працювати далі та розвиватися, не надсилаючи жодної копійки до ворожої країни. Це моя додаткова місія поряд з основною — допомагати компаніям в Україні працювати ефективно.

А хто наразі є вашими клієнтами? Наскільки змінився портрет замовника з початку активної фази повномасштабної війни?

Переважно ми працюємо із середнім і великим бізнесом, тому що можемо надати їм більше користі. Для малого бізнесу ми надважкі, адже дуже глибоко занурюємося в процеси, а вони не мають у цьому особливої потреби. Тобто ми працюємо передусім як психологи для бізнесу, а вже потім — як автоматизатори: нам потрібно розуміти, як побудовані процеси компанії, яку користь зможемо принести. Загалом, запитів багато, тож я залюбки консультую всіх, хто звертається до Weba.

Нам добре співпрацювати з Tucha, оскільки ви надаєте зручний сервіс, яким ми із задоволенням користуємося та рекомендуємо клієнтам

Про справи на користь перемоги

Якщо бажаєте, можете розповісти про соціальні проєкти на користь перемоги, які підтримуєте Ви особисто або компанія Weba: 

Не дуже люблю хвалитися, до того ж зараз не знаю жодного українця, який би не донатив на користь країні. Я намагаюся робити те, що вмію, для тих, хто наближає перемогу. Зокрема ми впровадили декілька проєктів, про які наразі не можу розповідати, оскільки це стратегічні речі на кшталт налаштування телефонії та систем обліку. І коли я роблю такий проєкт, на іншому боці якого — наша перемога, я із задоволенням допомагаю як технологічний партнер. Звісно, роблю донати, допомагаю фондам і таке інше. Збори ми не організовуємо, адже вважаю, що кожен має робити те, що вміє. 

Про подальші плани

Що змінилося у стратегії ведення бізнесу та який горизонт планування маєте наразі?

Горизонт планування наразі такий, як і у більшості, — максимум до кінця тижня. Так, щодо робочих планів, наша команда намагається планувати на місяць, квартал, навіть є плани на наступний рік. Але, зрозуміло, я не впевнений, чи зможу перевиконати їх у лютому, наприклад, або не виконаю зовсім. 

Найголовніше зараз — це завантаженість співробітників, оскільки кваліфікованих фахівців не вистачає. І найбільший біль моєї галузі — відсутність фахівців. Зараз ми беремо в команду тих, хто хоче працювати, навчаємо їх і таким чином шукаємо свої «діаманти». Тож у мене в планах знайти людей, які зможуть закривати наші запити. 
Щодо стратегії та місії, ми продовжуємо робити український бізнес ефективним. 

Як загалом трансформувалося бачення майбутнього вашої компанії через події в Україні?

Тут майже без змін: як хотів, аби команда Weba стала номером один в Україні з автоматизації продажів та обліку, так і бажаю цього зараз. Так, горизонт планування змістився, оскільки раніше був план — до 2025-го року увійти до п’ятірки найбільших компаній з автоматизації бізнесу в Україні. Зараз я не знаю, з ким ми конкуруємо, тому що багато компаній-автоматизаторів вийшли на інші ринки або зовсім змінили напрям діяльності чи програмні продукти для впровадження. 

Сьогодні важко говорити про великі стратегічні плани, але ми точно знаємо, що будемо працювати далі, наближати нашу перемогу, сплачувати податки. Найбільша цінність зараз для мене — то мої клієнти та співробітники. Важливо, аби в них все було добре. Так само і з партнерами. Щоразу наголошую на тому, що наша співпраця з ними полягає в тому, щоб клієнти могли заробляти гроші, і ми маємо зробити для цього все, що від нас залежить. Якщо робитимемо це, будуть донати і від клієнтів, і від нас, і перемога, яка вже не за горами.

Важко говорити про великі стратегічні плани, але ми точно знаємо, що будемо працювати далі, наближати нашу перемогу, сплачувати податки

Ось такою насиченою вийшла бесіда. Захоплюємося цілеспрямованістю та наполегливістю наших партнерів! Впевнені, що Сергій та вся команда Weba досягнуть амбітних цілей, чого ми їм щиро бажаємо.

А ми продовжуємо обмінюватися досвідом про ведення бізнесу під час війни з колегами, тому не пропустіть нові інтерв’ю у нашому блозі!

Поділитися:
Статті по темі

Партнер розповів про те, яким був період невизначеності після початку повномасштабного вторгнення, що допомогло подолати цей етап і підштовхнуло освітні компанії відновити роботу. Також дізналися експертну думку Олексія про сьогоденні тенденції в ІТ та майбутнє значущої галузі. Рекомендуємо до прочитання!

Українському бізнесу в умовах повномасштабної війни доводиться нелегко. Особливо, якщо місто, в якому працювала компанія до цього, — окуповано, а команда була вимушена мігрувати по різних куточках країни та світу. Серед таких компаній — і наші партнери CiFrame. Директор Євген Деркач розповів, як фахівці переживали початок війни, як компанія відновлювала діяльність і що змінилося у бізнес-процесах за останні півроку. Важливо те, що попри непрості умови, команда CiFrame працює, допомагає тим, хто цього потребує, і підтримує економіку країни. Отже, про все послідовно.

Повномасштабна війна — це лихо, яке торкнулося кожного українця. Неминуче трансформувалося і ведення бізнесу: деякі компанії поновили роботу після паузи, дехто змінив профіль, а інші взагалі були вимушені зупинити діяльність. Для того щоб з’ясувати, як сьогодні працює український бізнес, поспілкувалися з давнім партнером Павлом Миколаєнком, засновником та керівником компанії НЕТСОФТ. Обговорили, як змінилося ведення бізнесу з моменту нашої попередньої бесіди та як вплинула війна на життя компанії, співробітників та клієнтів.

Один з найбільш функціональних варіантів на заміну 1С, BAS і подібних — це MASTER:Бухгалтерія, платформа для ведення бухгалтерського, податкового, управлінського обліків та формування звітності від українських розробників. Ми вирішили дізнатися докладніше, які особливості має система та які задачі вирішує, як відбувається процес перенесення даних з інших програм та за якими критеріями замовники обирають програмні продукти для роботи. І розібратися в цьому нам допомогла Ірина Дехтярук, керівниця комерційного відділу MASTER. Партнерка спеціалізується на напрямі прямих і партнерських продажів, а також керуванні та участі у розробці маркетингової стратегії компанії. 

Ми продовжуємо серію огляду альтернативних рішень, якими можна замінити російські CRM-системи Бітрікс24, amoCRM та інші. Цього разу ми вирішили дізнатися більше про платформу Zoho, яка містить усі необхідні інструменти для автоматизації роботи компаній. Розібратися докладніше в тому, які переваги має ця система і чому інтегратори вибирають саме її серед низки інших, нам допоміг Роман Іванов, керівник відділу впровадження CRM-систем компанії Regis Team.

Закрити
Замовити зворотний дзвінок

Будь ласка, перевірте правильність заповнення поля з номером телефону

Поля обов'язкові для заповнення.

Ми використовуємо cookies.

Ми використовуємо файли cookies, щоб забезпечити основні функціональні можливості на нашому сайті і збирати дані про те, як відвідувачі взаємодіють з нашим сайтом, продуктами і послугами. Натискаючи Прийняти або продовжуючи використовувати цей сайт, ви погоджуєтеся з тим, що ми використовуємо ці інструменти для реклами і аналітики згідно з «Політикою про файли сookies»

ПрийнятиВідмовитись