fbpx

«Хмари — це маст-хев для бізнесу», — переконаний на власному досвіді Іван Крошко, засновник стартап-проекту ALTstudy

2019-03-27T13:52:13+00:00Март 27th, 2019|Блог|

Вітаємо, друзі!

Спілкування із партнерами вже стало доброю традицією Tucha.ua. Змістовні розмови у дружній атмосфері — чудова нагода обмінятися корисним досвідом та додаткова можливість вибудувати ще більш плідне партнерство.

Сьогодні ділимося з вами бесідою із засновником інноваційного проекту ALTstudy, Іваном Крошко. У свої 20 років Іван очолює перспективний стартап у галузі онлайн-навчання та впевнено крокує до головної мети — привнести свій вклад у розвиток і модернізацію української освіти.

     

Про себе, проект і натхнення

Розкажіть трішки про себе та свою компанію: як давно Ви розпочали свій проект, що має за мету Ваша розробка?

Мене звати Іван Крошко, мені 20 років, і я є засновником та керівником проекту ALTstudy. Наш проект існує близько року, і весь цей час ми створюємо віртуальні лабораторії — рішення в області онлайн-освіти для навчальних закладів та корпоративного сектору.

Скільки вас зараз налічується у команді?

Зараз у команді нас п’ятеро: декілька розробників, фахівець із юридичних питань та, власне, я.

Для кого саме призначені Ваші рішення — віртуальні лабораторії?

У нашій роботі є два напрямки. На початку діяльності ми фокусувалися переважно на створенні рішень для середніх і вищих навчальних закладів. Наразі ж ми спрямовуємо увагу на комерційний ринок, тому що спостерігаємо у світі та в країнах СНД стрімке зростання попиту на онлайн-інструменти корпоративної освіти.

Якщо говорити про віртуальні лабораторії як елемент навчальної програми середньої школи, то, звичайно, наші рішення розраховані на школярів і часом на викладачів. Для викладачів це можливість долучитися до інформаційних систем та навіть частково підвищити свою кваліфікацію. Для школярів же віртуальні лабораторії — чудова нагода зацікавитись складними та незрозумілими предметами.

Щодо бізнесу, наші рішення — це в деяких випадках автоматизація, в інших — можливість спростити процес навчання нового співробітника та зменшити кількість витраченого на це часу. Це також тренд, який швидко розвивається, і є актуальним не лише для великого бізнесу, а й для малого та середнього.

Що надихнуло Вас на створення такого інноваційного та дуже корисного проекту?

Декілька років тому я закінчив школу, зараз навчаюсь в університеті, тому питання освіти для мене є дуже актуальним. Взагалі, сектори середньої та вищої освіти містять певні проблеми, адже сама система є застарілою.

Під час роботи над проектом ALTstudy нашим наміром було змінити те, що можливо, власними силами, тобто, привнести свій вклад у розвиток та модернізацію української освіти. Завжди краще починати реформувати щось із низів, своїми силами, а не рухатися із самої гори.

Чи змінилося б Ваше ставлення до навчання, якби під час Вашого навчання у школі та вищому навчальному закладі використовували віртуальні лабораторії?

Так, абсолютно точно. Згадую себе, мене взагалі наприкінці навчання у школі вже мало що могло зацікавити. Тож, звичайно, такі рішення точно б допомогли мені, особливо коли треба вчити формули, а вони зовсім незрозумілі. Візуально така інформація краще сприймається та ефективніше засвоюється. Загалом, можна сказати, що я створював ці рішення частково для себе, роздумуючи, що б могло допомогти мені під час навчання у школі.

І, дійсно, технології завжди приваблюють молодь, особливо теперішню. Зараз телефон, планшет — це просто невід’ємна частина життя, діти вже з 3-5 років вміють дуже добре користуватися ґаджетами.

Можна сказати, що я створював ці рішення частково для себе, роздумуючи, що б могло допомогти мені під час навчання у школі

Факапи і життєві уроки

Труднощі, які виникли у Вас під час створення власного проекту, та як Ви із ними впорались:

Труднощі є й зараз, адже, загалом, освітній сектор в Україні ще на ранньому етапі розвитку, особливо, якщо мова йде про онлайн-освіту. Якщо брати до уваги окремо сектор середньої освіти, дуже складно донести цінність та користь наших рішень у перспективі.

Взагалі, менталітет нашої країни побудовано таким чином: ми вклали певну суму грошей у справу, тож обов’язково маємо отримати (бажано в грошову еквіваленті) назад ці гроші. А на перспективу розмірковує дуже мало людей, тож і освіту ми сприймаємо як те, що має бути обов’язково безкоштовним.

У середньому секторі освіти дуже складно знайти вдалу модель монетизації, зробити проект комерційним, і це є головною проблемою. Зараз ми шукаємо різні шляхи вирішення завдання, яке поступово все ж має вирішитися. Пробуємо, аналізуємо, дивимось, як на це реагує суспільство. Словом, це тривалий процес.

Як Ви думаєте, чи підтримають Ваш проект у майбутньому? Мабуть, у багатьох виникне така думка: «Так, це дійсно круто, я теж так хочу зробити!»

Я вважаю і сподіваюсь, що підтримають. Усі інновації йдуть до нас із Заходу: з Європи, з Америки. У той же час ми бачимо, що рівень розвитку певних сфер у країнах СНД трохи запізнюється у порівнянні з європейськими країнами і країнами Заходу. Але в будь-якому разі всі ці тренди переходять до нас. І ринок треба готувати, не можна сказати: «Ніхто нічого не хоче робити, тож і ми робити не будемо». Рішення для онлайн-освіти — не той вид бізнесу, який може окупити себе за 2-3 місяці. Це тривалий процес, але праця дасть свої плоди. Тому ми можемо бути впевненими у тому, що ці інновації будуть значущими і будуть активно використовуватись. Головне зараз — підготувати до цього ринок.

Особисті якості та переконання, які допомагають Вам іти до своєї мети:

Наполегливість та розуміння того, що досягти усього швидко неможливо. Одна із головних мрій будь-якого бізнесу — стрімко вийти на дохідність. Звісно, вона мотивує, але сама ідея та бажання створити щось корисне є більш важливими.

Крім того, важлива наполегливість усієї команди. Наприклад, у нашій команді всі хлопці докладають чимало зусиль для роботи над проектом, незважаючи на те, що доводиться поєднувати основну роботу і навчання з проектом. Усі вірять, що рано чи пізно наші дії приведуть до результату.

Як Ваші рідні, друзі, оточення ставляться до ідеї створити такий проект?

Рідні, звичайно, підтримують, тому що це соціально корисний проект. Серед знайомих та одногрупників, насправді, мало хто знає. Але ті, хто знають, підтримують, тому що проект має значущу роль.

Головна порада, якою Ви і самі користуєтесь, щоб реалізувати себе у професії:

Насправді, такі поради є трохи банальними, але ними треба хоча б один раз скористатися, щоб отримати результат. Наприклад, важливо усвідомити, що певні поразки та невдачі — це можливість відкрити для себе щось нове, а також не повторювати у майбутньому подібних помилок. Ця порада, на мою думку, є головною. Звісно, бувають моменти, коли руки опускаються, але якщо подумати, чому виникла та чи інша ситуація, можна чимало уроків для себе винести. Як-то кажуть успішні підприємці, точка спаду — це лише можливість для дій та подальшого зросту. Тому ніколи не треба впадати у відчай, коли щось не вийшло. Люди втрачають мільйони, мільярди грошей, та все одно підіймаються й ідуть заново. Ось чому наполегливість, на мою думку, є такою важливою якістю.

Важливо усвідомити, що певні поразки та невдачі, — це можливість відкрити для себе щось нове, а також не повторювати у майбутньому цих помилок

Як молодий фахівець, дайте пораду молоді, як знайти себе та свою сферу дільності:

Насправді, дуже сильно впливає оточення. Основна порада — потрібно для початку взагалі щось шукати. ;) Особисто на мене повпливали люди, які безпосередньо пов’язані із підприємництвом. Вони розповідали мені про все, ще пов’язано із цією галуззю, і мені це було дуже цікаво.

А от якщо не знаєш, що робити… Важливо не бігти на 1-2 курсі працювати будь-де, а шукати себе. Це тривалий процес, це теж робота. Так, вона не офіційна, але така робота є дуже кропіткою. І в майбутньому ти можеш набагато швидше досягти успіху, аніж ті, для кого керівним принципом є «аби щось зараз заробляти». Нині дуже багато корисної інформації в інтернеті: онлайн-навчання, безкоштовні курси, відео на YouTube — все, що завгодно. Тож шукати себе, розвиватися — це головне. А ще — шукати правильних людей.

І, мабуть, одна із найбільш важливих речей, — це любити свою справу?

Так, звичайно. Дуже важливо обирати те, що тобі подобаєтться, що тобі до душі.

Нині дуже багато корисної інформації в інтернеті: онлайн-навчання, безкоштовні курси, відео на YouTube — все, що завгодно

Про Tucha.ua, партнерство та участь у бізнес-заходах

Як Ви познайомилися з нами?

У листопаді 2018 року відбувся форум Innovation Market, де була присутня і моя команда. Саме там ми познайомилися з Tucha.ua та обговорили питання партнерства. Пізніше ми зв’язалися з партнерським відділом і поспілкувалися вже більш предметно. Взагалі, захід нам приніс багато корисних контактів.

Поділіться своїм ставленням до участі у такого роду заходах (форумах, конференціях, виставках):

Ми беремо активну участь у таких заходах. Існує соціальна частина проекту, треба багато про що розповісти людям: чому цей проект потрібен, чим він корисний (незважаючи на те, що не дозволяє миттєво заробляти), як ми можемо бути корисними школярам, студентам і взагалі всім, для кого наші рішення призначені. Тому для нас просування, розвиток, підготовка аудиторії та ринку — це дуже важливий напрямок, ми намагаємось відвідувати багато різних заходів і заявляти про себе.

Які Ваші враження від компанії Tucha.ua та від партнерства з нами?

Компанія Tucha.ua була для мене справжнім відкриттям, адже такого підходу до партнерства я ще не зустрічав, і це дуже круто. По-перше, я помітив, що компанія орієнтується на перспективу: якщо вона ставиться до партнера з такою відповідальністю, то партнер просто не зможе не відповісти тим же. Це правильне ставлення. Підхід до партнерства у Tucha.ua просто феноменальний: компанія випускає дайджести, пропонує інфопартнерство у вигляді постів у соцмережах, активно допомагає у просуванні. І хоча наша цільова аудиторія не зовсім підходить для того, щоб просувати продукти Tucha.ua, ставлення все одно настільки чудове, якого я ще ніде не бачив.

Підхід до партнерства у Tucha.ua просто феноменальний

Які підходи до розвитку партнерства Ви плануєте використовувати у майбутньому?

Зараз ми шукаємо різні підходи для монетизації, і основою для нас є співпраця з освітніми бізнесами. Наш продукт розрахований на велику кількість користувачів: школярі, студенти, викладачі, батьки. Тож один із напрямків, які ми плануємо впровадити найближчим часом, — це просування продуктів партнерів серед нашої аудиторії. Представникам освітнього бізнесу це може бути цікаво і корисно, а для нас — можливість подальшого фінансування, розвитку проекту. І взагалі, різні види партнерства — це зручно, оскільки ми можемо розповідати людям про корисні для них продукти. А от про більш глобальні плани поки ще не думали.

Про хмари

Як давно Ви дізналися про хмари? Чи мали справу із ними раніше або познайомилися вже під час створення проекту?

За основною спеціальністю я девелопер, тому із хмарними технологіями знайомий досить давно. Хмари — це певна автоматизація та аутсорсинг для малого і середнього бізнесу. Хмари є дуже перспективним напрямком у майбутньому, тому що утримувати свої серверні, власних фахівців — це дуже дорого, особливо для малого і середнього бізнесу з великим рівнем конкуренції. Сьгодні навіть великі компанії виносять свої інфраструктури у хмари, і така тенденція розвивається. І це буде вічно, мені здається. :)

Як саме хмари доповнюють розробки Вашої компанії?

Задум нашого проекту полягав у тому, щоб взагалі не прив’язуватись до ІТ-інфраструктури у школі або іншому навчальному закладі. Тобто, якщо немає комп’ ютерів, — чудово, ми саме на це і розраховували. Усі наші віртуальні лабораторії та інші інструменти розміщуються у хмарах. А до них можна підключитися зі смартфону або планшету. Тобто, потрібен лише мобільний інтернет, що зараз не є проблемою — покриття є майже усюди. Такі технології дозволяють нам створювати конкурентну пропозицію: ми не прив’язуємось до інтерактивних дошок, хоча наші рішення можна запускати і на інтерактивних дошках, і на комп’ютерах. Проте школа може бути зовсім «пустою» (без мережі, комп’ютерної техніки тощо). Головне, щоб у дітей були смартфони, а у викладача — бажання користуватися сучасними технологіями.

Тобто, хмари — це рішення, що є невід’ємною частиною Вашого проекту?

Так, це основа. Звичайно, можна розробляти проекти для конкретних операційних систем, проте це займає багато часу, а ще вимагає постійних оновлень і доопрацювань. З економічної точки зору, хмари використовувати набагато ефективніше.

А щодо надійності хмар?

Зрозуміло, що це залежить від провайдера, але поки я не зіштовхувався з проблемами довготривалого простою серверів, наприклад.

Порада тим, хто ще не перейшов у хмари:

Для бізнесу хмари — це зручно і вигідно з економічної точки зору. Щодо безпеки, то створити та підтримувати надійну систему ІТ-безпеки у себе в компанії набагато складніше і дорожче, ніж користуватися хмарною інфраструктурою. До того ж, треба утримувати відповідних спеціалістів.

Хмарні провайдери надають спектр послуг комплексно: безпека, постійна техпідтримка, можливість самостійно обирати тарифи та змінювати їх залежно від потреб. Це дуже зручно! Тож хмари — це справді маст-хев для бізнесу.

Хмари є дуже перспективним напрямком у майбутньому, тому що утримувати свої серверні, власних фахівців — це дуже дорого, особливо для малого і середнього бізнесу з великим рівнем конкуренції

Дякуємо Івану за цікаву бесіду та цінні поради. Розмова вийшла по-справжньому змістовною! Бажаємо Івану та всій команді ALTstudy стрімкого розвитку та широкого визнання їх дійсно значущого і надкорисного проекту!

Метки: , , , , , , , ,